printlogo


کد خبر: 231476تاریخ: 1399/12/20 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به کنگره ملی 17 هزار زن شهید
زنان شهید و جانباز و آزاده در قله‌ افتخاراتند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی به کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ویژه تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده، این زنان مجاهد، شجاع و فداکار را از برترین قله‌های افتخارات انقلاب اسلامی خواندند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی که دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را در محل همایش قرائت کرد، به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
شهیدان و جانبازان و آزادگان زن، نمایشگران یکی از برترین قله‌های افتخارات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی‌اند. قدرت ایمان، راه مجاهدت‌های بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه‌ آنان در میدان‌های دشوار پدید آورد. از تظاهرات شورانگیز روزهای انقلاب تا دوران فراموش‌نشدنی دفاع‌مقدس، و از قهرمانی در صفوف نبرد تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به پیشباز خطر و تا خدمات پشت جبهه، و از حضور در جبهه‌ علم و تحقیق و فناوری و درخشندگی در وادی ادبیات و هنر، تا هنرنمایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مدیریت‌ها، و سرانجام فداکاری در میدان سلامت و خدمت به بیماران در آزمون پرخطر اخیر، همه و همه نشانه‌های اعتلای معنوی زن ایرانی است که به برکت نظام اسلامی و درس‌ها و ارزش‌گذاری‌های اسلام پدید آمده است. بی‌شک زنان شهید و جانباز و آزاده -که تعداد آنان را 17 هزار دانسته‌اند- در قله‌ این افتخاراتند. زن ایرانی توانست به‌ رغم فرهنگ فساد و انحطاط غربی تحمیل‌شده بر بسیاری از زنان در دوران نحس پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است؛ والحمد‌لله‌ رب‌العالمین. 
سیدعلی خامنه‌ای/ ۱۸ اسفند ۹۹
***
کلانتری به جرم توهین به امام خمینی(ره) محکوم شد
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به جرم توهین به امام خمینی(ره) به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت ۲ سال محکوم شد. به گزارش تسنیم، با اتمام رسیدگی به پرونده اتهامات عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی، نامبرده به جرم توهین به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به صورت بدوی به 4 ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت 2 سال محکوم شد. وی همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نیز به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در شعبه 1058 دادگاه کیفری محکوم شد. اظهارات موهن و نسنجیده عیسی کلانتری درباره حضرت امام(ره) و ریشه‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با یک رسانه مجازی موجب گلایه و انتقاد دوستداران نظام و انقلاب شده بود. 
***
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی:
آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را ادامه دهد
در ادامه مخالفت رژیم صهیونیستی با بازگشت آمریکا به برجام، وزیر اطلاعات این رژیم با تکرار ادعاهای ساختگی و خصمانه صهیونیست‌ها علیه کشورمان، خواستار ادامه تحریم‌های ایران شد. به گزارش ایسنا، الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری‌زبان «مارکور ریشون» به تکرار ادعاهای نخ‌نما و ساختگی صهیونیست‌ها علیه کشورمان پرداخت و ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. بنا بر گزارش پایگاه خبری ترندز واید، کوهن در ادامه مخالفت رژیم صهیونیستی با بازگشت احتمالی واشنگتن به توافق هسته‌ای، مخالفت جدی خود را با رفع تحریم‌های ایران اعلام کرد و مدعی شد: چنین کاری به معنی قرار گرفتن پول در اختیار گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و جهان است. وی همچنین با اشاره به تاکید ایران بر لزوم نابودی رژیم صهیونیستی، مدعی شد تهران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است و تلاش می‌کند در سوریه و لبنان پایگاه نظامی ایجاد کند که اسرائیل اجازه آن را نخواهد داد. وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش گفت ایران هسته‌ای، تهدیدی علیه اسرائیل نیست و آنها می‌دانند که چطور از خود دفاع کنند. 
***
روسیه:
سیاست فشار حداکثری علیه ایران به پایان رسیده است
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توئیتری از تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران استقبال و بر اهمیت احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد. به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توئیترش نوشت: آمریکا سیگنال‌هایی مبنی بر آمادگی برای مذاکره در راستای احیای برجام می‌فرستد. این مورد استقبال است. زمان آن رسیده است که به سیاست بیهوده فشار حداکثری علیه ایران پایان داده شود و از فعال بودن عادی توافق هسته‌ای که مهم‌ترین بخش مقررات عدم اشاعه تسلیحاتی است، اطمینان حاصل شود. اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دولت جدید آمریکا گفته است در صورت بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات هسته‌ای، به این توافق که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، بازمی‌گردد و مایل به مذاکره با ایران در چارچوب گروه ١+۵ به میزبانی اتحادیه اروپایی درباره روند احیای برجام است. اظهارات دولت جدید آمریکا درباره بازگشت ایران به تعهداتش در حالی مطرح می‌شود که به گفته مقامات کشورمان، ایران فقط طبق اقدامات چاره‌جویانه مقرر در متن توافق هسته‌ای، برخی تعهدات داوطلبانه‌اش را در واکنش به بدعهدی طرف‌های توافق در عمل به تعهدات‌شان کاهش داده است. 

Page Generated in 0/0061 sec