printlogo


کد خبر: 231539تاریخ: 1399/12/24 00:00
معاون سیما در نشست خبری عنوان کرد
از تولید پایتخت ۷ با محتوای مناسب تا پخش «سلمان» در ۱۴۰۵

نخستین نشست خبری حمید شاه‌آبادی، معاون سیما برگزار شد و وی ضمن تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ تلویزیون، مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه کاری خود را تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شاه‌آبادی در ابتدای این نشست گفت: آمار نشان می‌دهد سال 1399 و نوروز 1399 برنامه‌های متنوع شرایط خوبی را برای مخاطبان فراهم کرد. سال 1399 به عنوان جهش تولید نام داشت و برنامه‌ها به این موضوع اختصاص داشت. ستاد جهش اقتصادی تولیدات ارزشمندی در کارنامه دارد و به بحث جهش تولید و اقتصاد پرداخته شد. وی عنوان کرد: در سال 99 بیش از 800 قسمت سریال در قالب 29 سریال از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد و امیدواریم همچنان با سریال‌های پراقبال، مخاطب را همراهی کنیم‌. در حوزه فیلم سینمایی بیش از 5 هزار فیلم از شبکه‌های مختلف پخش شد که 449 اثر پخش اولی بود. 
معاون سیما با اشاره به بحث نیازسنجی برای تنظیم کنداکتور نوروزی، تاکید کرد: مهم‌ترین کار نوروز، بحث نیازسنجی بود که قبل از اینکه وارد سال شویم از مرکز تحقیقات صداوسیما خواستیم نظرسنجی از مردم انجام شود و سلایق و علایق را بدانیم. وی در ادامه به تشریح سریال‌های نوروزی شبکه‌های مختلف تلویزیونی پرداخت و گفت: در ایام عید با چند سریال جذاب همراه مخاطبان هستیم؛ از شبکه یک «نون خ 3»، شبکه ۲ «همبازی»، شبکه ۳ «لوتی» و شبکه ۵ «نوروز رنگی» پخش می‌شود. او درباره برنامه‌های نوروزی تلویزیون هم گفت: شبکه نسیم هم خندوانه و مجموعه نمایشی دست‌انداز و چند برنامه دیگر را دارد. همچنین در شبکه امید تخته سیاه و شبکه ۲ نیز کلبه عموپورنگ و... پخش خواهد شد. 
 
* 104 فیلم سینمایی را در نوروز 1400 ببینید
شاه‌آبادی درباره پخش ۲ قسمت باقیمانده فصل ششم سریال پایتخت و فیلم‌های سینمایی نوروزی هم خاطرنشان کرد: ۲ قسمت پایانی پایتخت 6 در روزهای پایانی سال پخش می‌شود. در بخش سینمایی نوروز هم 104 فیلم پخش خواهد شد که مردم 23 اثر سینمایی داخلی تماشا خواهند کرد، در حوزه کودک و نوجوان 85 اثر سینمایی پخش می‌شود. همچنین در حوزه پویانمایی 20 مجموعه با 320 قسمت همچون شکرستان، با استفاده از ظرفیت عروسکی پخش می‌شود. وی درباره برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های تلویزیونی نیز گفت: شبکه یک برنامه فرمول یک، شبکه ۲ صبح فروردین، شبکه ۳ بخش پایانی عصر جدید، شبکه ۵ نوروزترین نوروز و شبکه ۴ هم ویژه‌برنامه کتاب خوب را خواهد داشت که پخش خواهند شد. 
 
* آخرین وضعیت سریال‌های سلمان فارسی و حضرت موسی(ع)
شاه‌آبادی درباره سریال‌های الف ویژه نیز اینچنین توضیح داد: سریال سلمان با جدیتی که از آقای میرباقری دیدیم طبق زمان‌بندی دارد کارش انجام می‌شود و ان‌شاءالله سال 1405 روی آنتن می‌رود.‌ عوامل سریال الان در شاهرود هستند و در چند روز آینده یک صحنه ویژه را تصویربرداری خواهند کرد. همچنین تدارک صحنه‌های ایران این سریال تلویزیونی را داریم که در 6 ماه آینده بتوانند با بازسازی لوکیشن، فیلمبرداری کنند. وی درباره اینکه تولید سریال موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا چه زمانی آغاز خواهد شد، افزود: سریال موسی در مرحله بازنویسی است. این فیلمنامه سومین‌بار بازنویسی را سپری می‌کند و زمان دقیق شروع آن را نمی‌توانم بگویم چون هنوز پیش‌تولید خودش را آغاز نکرده است. شاه‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره تغییر مدیران شبکه‌های تلویزیونی خاطرنشان کرد: به هر حال کم‌و‌بیش تغییرات مختصری داشتیم و در سال آینده یا بعد از انتخابات 1400 اتفاق خواهد افتاد اما آنچه باید گفته شود اینکه واقعا مدیران سیما و بویژه اعضای شورای مدیران، افراد توانمند، علاقه‌مند و ارزشی و انقلابی هستند. جوانانی امروز مسؤول و مدیرند که امیدهای نسل آینده تلویزیون‌ هستند که توانمند و ارزشی‌اند و مدیران باتجربه در کنار این عزیزان، تحرک خوبی دارند اما در عین حال برخی تغییرات اجتناب‌ناپذیر است. 
 
* چرا «پایتخت 7» نوروز 1400 ساخته نشد؟
او درباره ساخت فصل هفتم سریال پایتخت گفت: تصمیم ما برای ساخت پایتخت 7 جدی است و صحبت‌ها انجام شده و ما فقط به خاطر اینکه عجله‌ای نداشته باشیم که به کنداکتور نوروزی برسد به همین خاطر روی کیفیت و محتوا تأکید داشتیم و اینکه فیلمنامه باید نوشته شود و از این جهت پایتخت 7 را برای نوروز 1400 نداشتیم، چرا که برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است. شاه‌آبادی درباره سری جدید دورهمی هم عنوان کرد: دورهمی را از عید فطر روی آنتن خواهیم داشت و روی محتوای آن کار می‌کنیم تا با تغییرات جدید روی آنتن رود. 

Page Generated in 0/0584 sec