printlogo


کد خبر: 231553تاریخ: 1399/12/24 00:00
آیا تحریم‌های بانکی موجب شد میزبانی به ما نرسد؟
وکیل بین‌المللی: تحریم‌ها بهانه است

غلامرضا رفیعی درباره ناتوانی 4 باشگاه ایرانی و فدراسیون فوتبال در کسب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام‌جهانی گفت: نمی‌دانم این تصمیم از سوی کدام مرجع AFC بوده و ما تنها خبر آن را شنیدیم.
پیگیری و مراتب اعتراض از سوی هر نهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا متفاوت است و موضوع شفاف نیست اما باید ببینیم دلایل AFC تا چه اندازه موجه است. اگر موضوع کمبود زیرساخت‌هاست، ما ورزشگاه‌های یادگار امام(ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد خوزستان، امام رضا(ع) مشهد و آزادی تهران را داریم که کیفیت بالایی دارند و بدون زیرساخت نیستیم.
وکیل بین‌المللی فوتبال با اشاره به امکانات زیرساختی کشورمان گفت: در تهران یا تبریز بهترین هتل‌های 5 ستاره را داریم و کمبودی در این باره وجود ندارد. زمین‌های بازی اختصاصی تیم‌های ما خیلی خوب است و بعید می‌دانم زیرساخت‌های کشورمان مشکل اصلی باشد. مگر تا قبل از شیوع کرونا، بازی‌های مختلف در ایران برگزار نمی‌شد؟ زیرساخت‌های ما از آن زمان بهتر شده است. نمی‌گویم امکانات و زیرساخت‌های ما از قطر، عربستان و امارات بهتر است اما ورزشگاه‌ها و هتل‌های ما برای برگزاری چند مسابقه کفایت می‌کند. وی درباره اینکه گفته شد تحریم‌‌های بانکی و پخش تلویزیونی از میزبانی تیم‌های ایرانی جلوگیری کرده است، گفت: تحریم اصلا مانع نیست و بهانه است.
در 4 دهه اخیر تحریم بوده‌ایم و الان تحریم نشده‌ایم. تحریم به نفع آنها شده که پول تیم‌ملی و باشگاه‌های ما را نمی‌دهند و مجبوریم پول‌ها را با چمدان منتقل کنیم. این تحریم‌ها به سود AFC و فیفاست. حق پخش نیز همین‌گونه است و مگر مسخره‌تر از این هم وجود دارد؟ این حقوقدان ورزشی اظهار داشت: کدام کشور را به دلیل پخش تلویزیونی از میزبانی محروم کرده‌اند؟ اگر در رأی به تحریم‌ها استناد کرده باشند، 40 سال است تحریم هستیم و اگر بگویند زیرساخت‌های ما مشکل دارد، باید بگویم امکانات ما از قبل که میزبان بوده‌ایم، بهترشده است.
 

Page Generated in 0/0065 sec