printlogo


کد خبر: 231564تاریخ: 1399/12/24 00:00
اخبار

١٢ مصدوم چهارشنبه‌سوری در تهران
سخنگوی کمیته چهارشنبه آخر سال مرکز اورژانس تهران، با بیان اینکه طی چند روز گذشته آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری تغییری نداشته، گفت: در صورتی که شخصی دچار آتش‌سوزی شد باید مانع دویدن وی شویم و سعی کنیم با پتو یا وسایلی مانند آن نسبت به خاموش کردن فرد اقدام کنیم. سعید مهرسروش در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در تهران نسبت به چند روز گذشته تغییری نداشته است، گفت: از ابتدای اسفندماه تا امروز (شنبه) ١٢ نفر در رابطه با چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند. وی ادامه داد: از این تعداد ١٠ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۲‌نفر توسط تکنیسین‌های اورژانس در محل درمان شدند و کل این افراد مرد بودند. وی درباره چگونگی برخورد با مصدومان روز چهارشنبه‌سوری آخر سال اظهار کرد: در صورتی که شخصی دچار آتش‌سوزی شد باید مانع دویدن وی شویم و سعی کنیم با پتو یا وسایلی مانند آن نسبت به خاموش کردن فرد اقدام کنیم. مهرسروش اظهار کرد: در این روزها باید بیشتر مراقب کودکان، معلولان، سالمندان و افراد کم‌توان باشیم. یادمان باشد که استفاده از مواد محترقه هرگز به ‌طور کامل ایمن نیست. سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوری آخر سال مرکز اورژانس تهران گفت: نباید از مواد محترقه و منفجره‌ای که باعث آسیب به خودمان و سایر افراد می‌شود، استفاده کنیم. وی افزود: از حمل مواد منفجره و متحرفه حتی به مقداری بسیار کم نیز باید خودداری شود. در نزدیکی پست‌های برق، پمپ بنزین و ایستگاه‌های گاز نیز باید از روشن کردن آتش خودداری کرد. 
***
اجرای ۴۰۰ هزار طرح محله‌محور در کشور
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تقویت و حمایت از کوپ‌های سراسر کشور از جمله ماموریت‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی است، گفت: فرامین هشت‌گانه مقام معظم رهبری، نقشه راه ایجاد تحول در ماموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌هاست. سردار مهدی معصوم‌بیگی در بخش جمع‌بندی همایش سراسری میثاق با ولایت که به صورت ویدئوکنفرانس در ۱۶۰ نقطه کشور و با شرکت 3000 نفر از رؤسای پلیس پیشگیری، رؤسای کلانتری، فرماندهان پاسگاه‌ها و انتظامی بخش برگزار شد با ارزیابی عملکرد موفق کارکنان «کوپ» اظهار کرد: بحمدالله کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها که در خط مقدم امنیت‌سازی قرار دارند، عملکرد رو به رشدی در مقایسه با سال گذشته داشتند. وی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار طرح محله‌محور در راستای انتظام‌بخشی و تامین امنیت و آرامش مردم توسط کلانتری‌ها به مرحله اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پیشگیری، مقابله و کشف جرائم توسط کلانتری‌ها نشانگر مجاهدت ارزنده و مهارت کارکنان در مدیریت جرائم است. معصوم‌بیگی افزود: نقشه راه ما برای ایجاد تحول در کلانتری و پاسگاه‌های کشور، فرامین هشت‌گانه مقام معظم رهبری است و استمرار این فرامین از سوی معظم‌له، گویای اهمیت خدمات کوپ و جایگاه ممتاز کلانتری‌هاست که عملکرد آنها به عملکرد نظام اسلامی تعمیم داده می‌شود. 
***
کنترل بیماری‌های عفونی معتادان در پاتوق‌ها
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال ۹۹ بیش از ۷۴۲۸ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در کشور داشتیم که ۹۶۴ هزار و ۹۲۲ نفر را تحت پوشش قرار دادند. رضا تویسرکان‌منش با اشاره به مراکز کاهش آسیب گفت: مراکز کاهش آسیب یعنی افرادی که به هر دلیل روحی یا جسمی، توانایی یا تمایل به ترک ندارند و خودشان هم برای ترک مراجعه نمی‌کنند اما ما می‌خواهیم این افراد الگوی مصرف خطرناک را کنار بگذارند و به نوعی بتوانیم گسترش بیماری‌های عفونی را کنترل کنیم که معروف‌ترین‌شان مراکز گذری است که در این مراکز خدمات زیادی به افراد معتاد ارائه می‌شود که عمدتا در پاتوق‌ها شکل می‌گیرد. افراد می‌توانند از خدمات سرنگ و سوزن استریل استفاده کنند. تویسرکان‌منش یادآور شد: نخستین موج اچ‌آی‌وی ایدز که در ایران اتفاق افتاد مربوط به معتادان تزریقی بود که استفاده از سوزن مشترک باعث شد نخستین موج و اوج‌گیری ایدز در ایران اتفاق بیفتد. با برنامه‌های بسیار جدی کاهش آسیبی که اتفاق افتاد به گواهی سازمان جهانی بهداشت یکی از موفق‌ترین برنامه‌های کاهش ایدز و بیماری‌های عفونی را در دنیا داشتیم به طوری که اکنون الگوی انتقال اچ‌آی‌وی در ایران دیگر اعتیاد تزریقی نیست.
***
مرگ 2 شهروند تهرانی به علت گاز‌گرفتگی
سخنگوی آتش‌نشانی تهران از گازگرفتگی در یک ساختمان ۵ طبقه در خیابان نبرد شمالی خبر داد و گفت: آتش‌نشانان حین بررسی این ساختمان، جسد یک آقا و خانم جوان را کشف کردند. سیدجلال ملکی دیروز در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام خبر گازگرفتگی در یک منزل مسکونی در خیابان نبرد شمالی، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت 21:19 روز 22 اسفند، حادثه احتمال گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان نبرد شمالی، خیابان نجار محمودی به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره 48 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با دستگاه‌های گازسنج متوجه شدند گاز مونوکسید کربن در این واحد منتشر شده و طبق وظایف خود تمام ساختمان‌ها و واحدها را بررسی کردند که دقیقا در واحد روبه‌رویی این منزل در همان طبقه سوم، که آن واحد نیز حدودا 44 متر وسعت داشت، کسی پاسخگو نبود. ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در حضور عوامل انتظامی در واحد مذکور را باز کرده و به محض ورود به منزل با وضعیت کاملا بی‌حال یک آقا و خانم جوان (حدودا 25 تا 26 ساله) مواجه شدند که با حضور عوامل اورژانس و بررسی اولیه مشخص شد که جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا ساعت‌ها از زمان فوت آنها گذشته بود.

Page Generated in 0/0055 sec