printlogo


کد خبر: 231570تاریخ: 1399/12/24 00:00
اخبار

قیمت ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید،  متری 7/2 میلیون تومان
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل ۷ هزار واحد تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: به‌‌رغم اینکه عملیات اجرایی برخی واحدهای مسکن مهر پردیس سال گذشته آغاز شد ولی با تلاش و جدیت مجموعه همکاران شهر جدید پردیس، روند احداث و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شتاب خوبی گرفته و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، همه پروژه‌های بدون مشکل و بدون معارض قضایی به اتمام برسد. 
حبیب‌الله طاهرخانی به مهر گفت: رقم احداث طرح اقدام ملی مسکن را شورای مسکن کشور تصویب و ابلاغ کرده است که حداکثر متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است؛ برخی انبوه‌سازان داخلی پیشنهاد ساخت متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را داده بودند که موافقت نشد. 
وی افزود: مجبوریم در قراردادهای پیمانکاری طرح اقدام ملی مسکن، تعدیل قیمت را هم بگنجانیم و در صورتی که قیمت تمام‌ شده پروژه، از متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بیشتر شود، متقاضی مکلف به تأمین مابه‌التفاوت خواهد بود، در غیر این صورت پیمانکار پروژه را نیمه‌‌کاره رها می‌کند. 
***
واردات موز و آناناس مشروط بر صادرات سیب، آزاد است
محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به امید گیلان‌پور، معاون صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد واردات ۴ میوه آناناس، موز، انبه و نارگیل ممنوع نیست اما باید در تهاتر با سیب صورت بگیرد. این در حالی است اخیرا ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و تا متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال محدود شود. 
***
عملکرد بنادر در تأمین کالاهای اساسی قابل قبول بود
وزیر راه‌وشهرسازی در نشست سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش‌تر تاکید داشتیم باید قابلیت عملکرد بنادر را به شکل جدی و گسترده افزایش دهیم و این مساله باید در بهره‌وری راندمان بنادر هم از لحاظ مدیریتی و سیستم و هم تجهیزات به یک نقطه استاندارد بین‌المللی برسد. محمد اسلامی ادامه داد: به این ترتیب باید زمان انتظار برای تخلیه و بارگیری از پذیرش تا خروج شناور در کوتاه‌ترین زمان و در بهترین شرایط و نازل‌ترین قیمت باشد تا یک فضای رقابتی را به وجود بیاوریم. وی با تأکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی لازم است نقش حاکمیتی خودش را به بهترین شکل ایفا کند، گفت: کشتی‌ها نباید بیشتر از نرم در بنادر بمانند و با تأخیر کار آنها انجام شود. سازمان بنادر باید نقش حاکمیتی خودش را در بنادر به بهترین شکل ایفا کند و نباید اجازه داده شود تعلل سازمان‌های دیگر در عملکرد بنادر خلل ایجاد کند. وی درباره لزوم توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر که باید به شکل هدفمند انجام شود، تصریح کرد: تقاضاها برای سرمایه‌گذاری در بنادر باید با اهداف ما تطابق داشته باشد. به این ترتیب در مسیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار باید فراخوان‌ها به شکلی باشد که منطبق بر برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده باشد. 

Page Generated in 0/0064 sec