printlogo


کد خبر: 231579تاریخ: 1399/12/24 00:00
قالیباف درباره مصوبات و طرح‌های مجلس مطرح کرد
مؤلفه‌های خنثی‌سازی تحریم

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز گذشته در همایش بین‌المللی یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: بدون‌شک هر کجا موفقیتی به دست آمده بر اساس تکیه بر مردم و وعده‌های الهی بوده و هر کجا ضعفی را شاهد هستیم به دلیل دوری از این امر محسوب می‌شود. مجلس یازدهم شورای اسلامی تلاش می‌کند با زیست مومنانه و روحیه انقلابی و با وحدت و تکیه بر سنت‌های الهی و توجه به مردم‌باوری، در مسیر موفقیت کشور قدم بردارد. 
به گزارش خانه ملت، قالیباف تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند در راستای توجه به رفع تحریم‌ها و خنثی‌سازی تحریم‌ها گام‌های بزرگی را بردارد؛ در این راستا برای رفع تحریم‌ها، طرح راهبردی طی 5 الی 6 ماه به صورت کارشناسی به تصویب رسید که قطعا برکات و اثرات زیادی خواهد داشت. 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها ۲ مؤلفه اصلاح ساختار بودجه و تنظیم برنامه هفتم توسعه مبتنی بر اصلاحات یادشده در دستور کار قرار دارد. امروزه ریشه بسیاری از مسائل در کشور مانند تورم، گرانی و نقدینگی این است که به مولفه‌های یادشده توجهی نشده است. 
قالیباف ادامه داد: برای تحقق مولفه‌های یاد‌شده، 3 الی 4 سال زمان نیاز است لذا در مجلس یازدهم درصدد دستیابی به این امر هستیم. البته در بودجه 1400 گام‌هایی برداشته شد اما باید به مردم، نخبگان و صاحب‌نظران بگوییم این قدم‌ها کافی نیست، زیرا بستر آن فراهم نبوده است.  وی افزود: لایحه بودجه 1400 در ابتدا توسط مجلس تصویب نشد اما به دلیل آنکه نمی‌شود کشور را بدون بودجه اداره کرد، تا جایی که می‌شد انضباط مالی، شفافیت، اشتغال‌زایی، تولید، معیشت مردم، توجه به سلامت، محرومیت‌زدایی و تمرکزگرایی مبتنی بر توجه به برنامه‌ریزی در استان‌ها و شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفت.  قالیباف خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی میان نظارت و قانو‌ن‌گذاری، اولویت با نظارت است، زیرا قانون‌های زیادی داریم که یا اجرا نمی‌شوند و یا بد اجرا می‌شوند؛ در این راستا برای نظارت بیشتر از مردم و نخبگان نیز می‌خواهیم همراه نمایندگان خود باشند.

Page Generated in 0/0034 sec