printlogo


کد خبر: 231780تاریخ: 1400/1/14 00:00
اخبار

علت لغو دیدار صنعت‌نفت - استقلال
رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در ارتباط با تعویق دیدار تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شرایط برای تمام تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در این رابطه یکسان است. سهیل مهدی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با آخرین وضعیت لغو دیدار تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران از سری رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: باشگاه استقلال از ستاد مقابله با کرونا در فوتبال درخواست کرد اگر امکان‌پذیر است با توجه به شرایط کشور عربستان سعودی و پروتکل‌های سختگیرانه مربوط به مقابله با کرونا در لیگ قهرمانان آسیا، دیدار این تیم مقابل صنعت‌نفت آبادان به دلیل انجام سفر و ریسک ابتلا به «کووید-۱۹‌» به تعویق افتد. او ادامه داد: به دلیل شرایط بسیار سختگیرانه پروتکل‌های مقابله با کرونا در لیگ قهرمانان آسیا، اگر تیم‌ها حتی یک نفر مبتلا داشته باشند، دچار مشکل خواهند شد و با شرایط خاصی روبه‌رو می‌شوند، چرا که قوانین سختگیرانه‌ای اعمال شده است و این امکان وجود دارد نمایندگان‌مان دچار ضرر و زیان شوند. به گفته رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران پس از ۵ روز بررسی، جلسه اضطراری در رابطه با درخواست استقلال مبنی بر تعویق دیدار این تیم مقابل صنعت‌نفت آبادان تشکیل و در نهایت دبیرکل فدراسیون فوتبال دستور داد این دیدار با تعویق زمانی برگزار شود. 
*** 
۱۵ ماه زندان و ۱۰ سال محرومیت برای یک داور فوتبال در صربستان
یک داور صربستانی به خاطر قضاوت مشکوک و اعلام ۲ پنالتی عجیب به ۱۵ ماه زندان و ۱۰ سال محرومیت از هر گونه قضاوت محکوم شد. به گزارش مارکا، «سردجان اوبرادوویچ» داور فوتبال صربستانی ۱۰ سال از هر گونه فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. ماجرا به یک بازی حساس در سال ۲۰۱۸ باز‌می‌گردد؛ بازی پلی‌آف قهرمانی صربستان بین اسپارتاک (سوبوتیکا) و رودنیچکی (نیچ). برنده آن مسابقه به لیگ اروپا راه می‌یافت و این دیدار از اهمیت زیادی برخوردار بود. داور مسابقه یعنی اوبرادوویچ در این دیدار ۲ پنالتی خیلی مشکوک گرفت و قضاوت بحث‌برانگیزی داشت. این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود اسپارتاک به پایان رسید. ۳ سال بعد، بخش مبارزه با فساد دیوان عالی صربستان به این پرونده علاقه‌مند شد. در طول دادگاه، جرم این داور در همکاری با عوامل بیرونی ثابت شد تا در نهایت داور بازی به ۱۵ ماه زندان محکوم و به مدت ۱۰ سال از فوتبال محروم شود. 
***
آگوئرو راهی چلسی خواهد شد
نشریات انگلیسی خبر دادند سرخیو آگوئرو فصل بعد پیراهن تیم فوتبال چلسی را به تن خواهد کرد. به گزارش تلگراف، سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی در سال ۲۰۱۱ با منچسترسیتی قرارداد امضا کرد و در ۳۸۴ بازی ۲۵۷ گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن تاریخ باشگاه شود. با این حال دوران حضور او در این تیم به پایان رسید و او بعد از پایان فصل جاری از این تیم جدا می‌شود. آگوئرو اعلام کرده است دوست دارد در انگلیس بماند و به همین خاطر راهی تیم دیگری می‌شود. او چلسی را به عنوان مقصد بعدی انتخاب کرده است تا بتواند پیراهن این تیم لندنی را بپوشد. 
این بازیکن ۱۰ سال پیش نیز گزینه رومن آبراموویچ برای تقویت تیم فوتبال چلسی بود و حتی با این باشگاه وارد مذاکره نیز شده بود ولی در نهایت تصمیم به حضور در منچسترسیتی گرفت و اکنون بالاخره حضور در تیم چلسی را تجربه می‌کند. آگوئرو می‌تواند در آخرین سال حضور در سیتی ۴ جام تا پایان فصل به دست آورد. 
***
درآمد یک میلیون یورویی روبین‌کازان در صورت قهرمانی زنیت با آزمون
باشگاه روبین‌کازان در انتظار درآمد یک میلیون یورویی از طریق مهاجم سابق ایرانی‌اش است. به گزارش سایت‌bombardir» » روسیه، رستم سایمانوف، مدیر باشگاه روبین‌کازان اعلام کرد در صورت قهرمانی زنیت سن‌پترزبورگ، یک میلیون یورو کسب می‌کنند. این مدیر روس گفت: در قرارداد انتقال سردار آزمون، مهاجم ایرانی به زنیت آمده در صورت قهرمانی زنیت در لیگ روسیه در این فصل یک میلیون یورو ما کسب می‌کنیم. همچنین در صورت انتقال آزمون به باشگاهی اروپایی 20 درصد از قیمت فروش به باشگاه روبین‌کازان می‌رسد. وی افزود: الان نمی‌توانیم بگویم آزمون از زنیت می‌رود یا نه. البته باید اعتراف کنم من تمایل دارم آزمون به تیم دیگری برود و ما به سود برسیم. تا الان از فروش آزمون 12 میلیون یورو کسب کرده‌ایم و این برای ما کافی است. آزمون در سال 2019 با مبلغ 11 میلیون یورو از روبین‌کازان به زنیت منتقل شد. سردار فصل گذشته قهرمان لیگ روسیه شد و عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. ستاره ایرانی در این فصل هم تاکنون آقای گل لیگ است و زنیت با 48 امتیاز صدرنشین لیگ روسیه است. 

Page Generated in 0/0134 sec