printlogo


کد خبر: 232037تاریخ: 1400/1/19 00:00
اخبار

معلوم نیست مسؤولان از اصلاح وضع اقتصادی ناتوانند یا بی‌اعتنا
دبیر شورای نگهبان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران‌کننده است و معلوم نیست مسؤولان از اصلاح وضعیت موجود اقتصادی، ناتوان هستند یا اینکه اعتنایی ندارند؟
آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با اشاره به وضعیت کرونا و ابتلای هزاران نفر از مردم به این بیماری منحوس تصریح کرد: متأسفانه دوباره تعداد زیادی از شهر‌های کشور بشدت درگیر کرونا شده‌اند؛ کرونا به سرعت در حال پیشروی است و این بسیار نگران‌کننده شده ولی امیدواریم مسؤولان و مردم با همکاری هم، هر چه زودتر وضعیت را کنترل کنند. دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران‌کننده است و معلوم نیست آیا مسؤولان از اصلاح وضعیت موجود اقتصادی، ناتوان هستند یا اینکه اعتنایی ندارند؛ وضعیت برای اقشار کم‌درآمد جامعه، بسیار سخت شده و نرخ‌ها هر روز بالا می‌رود، مسؤولان باید هر چه سریع‌تر به مشکلات مردم رسیدگی کنند. 
***
سخنگوی سپاه واکنش نشان داد
خبر کذب   درباره سردار آبرومند
سخنگوی سپاه با تکذیب شدید خبر منتشره در یک کانال تلگرامی پیرامون خلع درجه معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه گفت: عملیات روانی و خبرسازی‌های کذب علیه سپاه مذموم و محکوم به شکست است. 
به گزارش تسنیم، برخی کانال‌های تلگرامی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بر حجم اخبار جعلی درباره سپاه افزوده‌اند و تقریبا روزانه یا هفتگی خبری جعلی درباره کل سپاه یا یکی از سرداران و فرماندهان سپاه منتشر می‌شود. در جدیدترین این نمونه‌ها یکی از کانال‌های زرد که تحت عنوان اخبار محرمانه و نیمه‌محرمانه، اخبار جعلی و کذب را منتشر می‌کند، مدعی شده است سردار آبرومند، معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه خلع درجه شده است! در حالی که اطلاعات موثق حاکی است این خبر از اساس دروغ و جعلی است و سردار آبرومند هم‌اینک به عنوان رئیس گروه مشاوران فرمانده کل سپاه و رئیس هیات عالی اندیشه‌ورزی سپاه مشغول فعالیت است. این کانال‌های خبری برای باورپذیر‌کردن اخبار جعلی خود حجم زیادی از اطلاعات غلط و درست را به هم دوخته و در نهایت ادعایی را مطرح می‌کنند تا مخاطب تصور کند این حجم از اطلاعات نمی‌تواند از طرف منبع خبری بی‌اطلاعی صادر شود! این یکی از تکنیک‌های عملیات روانی برای ارائه اخبار جعلی و هدفمند است. این رسانه‌های زرد معمولا بخشی از این اطلاعات را از اخبار درست یا غلطی که پیش‌تر منتشر شده و بخشی دیگر را از اطلاعاتی که برای مخاطب امکان راستی‌آزمایی فوری و راحت آن وجود ندارد تامین می‌کنند. آمدنیوز متعلق به روح‌الله زم معدوم جزو بنیان‌گذاران این رویکرد رسانه‌ای زرد و جعلی در فضای تلگرام بود. در همین زمینه روز گذشته سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر تصریح کرد: خلع درجه سردار آبرومند، معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه صحت نداشته و خبر جعلی و ساختگی یک کانال تلگرامی در این باره بشدت تکذیب می‌شود. وی تاکید کرد: اینگونه خبرسازی‌ها و عملیات روانی مذموم علیه سپاه که معمولا در موسم انتخابات شدت می‌یابد، به مانند همیشه در برخورد با سد هوشمندی و هوشیاری مردم شریف و بیدار ایران، محکوم به شکست است. 
***
مقام آمریکایی: اسرائیل عامل حمله به کشتی ایرانی است
یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داد رژیم صهیونیستی عامل وقوع انفجار در بدنه یک کشتی ایرانی در دریای سرخ است. این روزنامه با بیان اینکه مقام‌های اسرائیلی بر اساس سیاست سکوت خبری که دارند هنوز درباره این حادثه اظهارنظری نکرده‌اند، نوشت: اما یک مقام آمریکایی می‌گوید اسرائیلی‌ها به آمریکا خبر دادند که نیروهای آنها در ساعت ۷:۳۰ صبح سه‌شنبه به وقت محلی، به این کشتی حمله کردند. بر اساس این گزارش، مقام دولتی مذکور که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد: اسرائیلی‌ها به آمریکا اطلاع دادند کشتی ساویز از ناحیه زیر آب دچار آسیب‌دیدگی شده است. محل دقیق این کشتی در دریای سرخ هنوز اعلام نشده است. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته ضمن طفره رفتن از پاسخگویی مستقیم به خبرنگاری که از او درباره حمله این رژیم به کشتی ایرانی «ساویز» در دریای سرخ پرسیده بود، گفت: دولت اسرائیل باید از خود دفاع کند. در هر مکانی که با چالش عملیاتی مواجه شویم یا ضرورت عملیاتی وجود داشته باشد، اقدام خواهیم کرد. این اظهارات در حالی است که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره تنها به بیان ماهیت این کشتی و اصل رخ دادن حادثه پرداخته و اظهار داشت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز سه‌شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است، دچار آسیب جزئی شده است. وی در ادامه توضیحاتش پیرامون این کشتی گفت: بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان بین‌المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیرنظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات) ایران در دریای سرخ عمل می‌کرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود. خطیب‌زاده‌ افزود: بر اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی به وجود نیامده و بررسی‌های فنی درباره چگونگی این حادثه و منشأ آن در حال انجام است و کشورمان تمام اقدامات لازم از طریق مراجع بین‌المللی را در این باره انجام خواهد داد. 

Page Generated in 0/0069 sec