printlogo


کد خبر: 232100تاریخ: 1400/1/22 00:00
۳۰ بازیگر سریال «امیرارسلان نامدار» را روایت می‌کنند

مجموعه نمایشی رادیویی «امیرارسلان نامدار» به کارگردانی جواد پیشگر با حضور بیش از ۳۰ بازیگر روی آنتن رادیو نمایش می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جواد پیشگر درباره تنظیم رادیویی و کارگردانی این مجموعه رادیویی گفت: نمایش رادیویی «امیر‌ارسلان نامدار» بر اساس نوشته محمدعلی نقیب‌الممالک در 25 قسمت 30 دقیقه‌ای به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده است. تنظیم و کارگردانی این اثر را بنده به عهده داشته‌ام و خوشحالم که سال ۱۴۰۰ را با این اثر زیبا آغاز کرده‌ام. 
وی افزود: نمایش رادیویی ابزاری خلاقانه و موثر است که مخاطب را درگیر یک عمل خلاقانه ذهنی می‌کند و چون بصری نیست می‌تواند در جهان مرئی و نامرئی، چه ذهنی و چه عینی حضور یافته و تاثیرات ژرفی در وجود و روان مخاطبش بگذارد، بویژه اگر موضوع و محتوای ارائه شده در ذهن و خاطرات گذشته وی جایی داشته باشد. در این راستا می‌توان به داستان‌هایی اشاره کرد که در تاریخ شفاهی مردم یک جامعه صاحب هویت و سرشار از خاطرات گذشته است و داستان امیرارسلان نامدار از این جمله است. 
پیشگر ادامه داد: داستان امیرارسلان نامدار را می‌توان از شیرین‌ترین و غنی‌ترین داستان‌های ایرانی دانست. در تاریخ معاصر ایران قبل از حضور رسانه‌هایی چون رادیو، تلویزیون و سینما، داستان امیرارسلان نامدار از معروف‌ترین آثاری بود که به صورت شفاهی و سینه به سینه بین اقشار مردم نقل می‌شد و نسل‌های مختلف، تمام یا بخشی از اثر یا نامی از شخصیت‌های این اثر دل‌انگیز را شنیده یا خوانده‌اند. 
او تأکید کرد: داستان امیر‌ارسلان نامدار سال‌ها مونس ایام فراغت جوامع شهری، روستایی و عشایری ما بوده است. نثر زیبا، حماسی و شاعرانه این اثر، ریشه در سبک ویژه و تکنیک داستان‌پردازی آن دارد. 
نویسنده و کارگردان باسابقه رادیو نمایش، ضمن تشکر از مدیریت دفتر ادبیات نمایشی و دست‌اندرکاران تولید این مجموعه رادیویی عنوان کرد: در این نمایش، نقش‌ها بر اساس ویژگی‌ها و جنس صدای بازیگران و مهم‌ترین مساله، توانایی و ظرفیت‌های بازیگران در ارائه مطلوب نقش‌ها و دیگر پارامترهای لازم انتخاب شده‌اند. 
مجموعه رادیویی امیرارسلان نامدار به تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا، کارگردانی و تنظیم رادیویی جواد پیشگر، صدابرداری جعفر جودتی، افکتوری محمدرضا قبادی‌فر و با هنرمندی نازنین مهیمنی، شهین‌دخت نجف‌زاده، بهناز بستان‌دوست، فریبا طاهری، شمسی صادقی، معصومه عزیزمحمدی، شیرین سپه‌راد، نوشین حسن‌زاده، رضا عمرانی، حمید منوچهری، مجید خمره، رامین پورایمان، بیوک میرزایی، محمد پورحسن، محمد آقامحمدی، مهرداد عشقیان، کرامت رودساز، سلمان خطی، مجتبی طباطبایی، علی میلانی، امیر فرحان‌نیا، قربان نجفی، امیرعباس توفیقی، عباس شادروان، حمید یزدانی، نورالدین جوادیان، سینا نیکوکار، مهرداد مهمان‌دوست، مهدی خمینی‌مقدم، امین بختیاری، شهریار حمزیان و تعداد دیگری از هنرمندان در مدت ۲ هفته تمرین و تولید شده و از بیست‌و‌پنجم فروردین‌ماه ساعت ۱۲:۳۰ شب از رادیو نمایش پخش می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec