printlogo


کد خبر: 232170تاریخ: 1400/1/23 00:00
اخبار

فوت ٢۶ نفر از شهروندان به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها
رئیس پلیس راهور تهران از فوت 26 تهرانی در بهمن‌ماه 99 به خاطر خاموشی بزرگراه‌ها خبر داد. رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد: بهمن سال ٩٩ حدود ٢۶ نفر از شهروندان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم. سردار حمیدی در نشست خبری خود در سال ١٤٠٠ اظهار کرد: ساماندهی موتوسیکلت‌‌سواران، اجرای گسترده‌تر طرح موتوریار و... از برنامه‌های ما در سال ١٤٠٠ است، همچنین ما بانک اطلاعاتی خوبی از موتوسیکلت‌سواران آماده کردیم و طرح موتوریار بسیار تاثیرگذار بوده و در سال جدید هم به صورت جدی اجرا می‌شود. وی یادآور شد: با توجه به آمار‌های اخیر، ٤٤ درصد تصادفات ما مربوط به موتوسیکلت‌سواران، ٤٠ درصد مربوط به عابران پیاده و ١٦ درصد هم مربوط به خودرو‌های سواری بود. سردار حمیدی بیان کرد: ما در بهمن سال ٩٩، ٢٦ نفر از شهروندان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم، ٤ نفر از نیرو‌های پلیس راهور نیز بر اثر کرونا جان باختند.
***
مخالفت با ساخت قبرستان جدید تهران در جنوب شهر
عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت ساخت قبرستان در تهران توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد در برنامه توسعه سوم این موضوع دیده شده است. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: قبرستان بهشت‌زهرا(س) در حال پر شدن است و در مصوبات برنامه سوم شورای پنجم شهر تهران دیده شده است که در منطقه غرب، شرق و جنوب تهران قبرستان‌های منطقه‌ای ایجاد ‌شود. این اقدام به لحاظ بعد مسافت، ترافیک و سایر موارد دیده شده است. وی ادامه داد: بهشت‌زهرا(س) قابلیت توسعه ندارد، البته یک منطقه‌ای در دامنه آرادکوه برای ساخت بهشت‌زهرا(س) تعیین شده بود که ما مخالفت کردیم و گفتیم بهتر است در شرق یا غرب ساخته شود، چرا که دیگر جنوب ظرفیت توسعه بهشت‌زهرا(س) را ندارد. خلیل‌آبادی افزود: بهتر است در شرق یا غرب قبرستان جدید احداث شود. ظرفیت قبرستان فعلی تهران حدود 50 سال پیش‌بینی شده بود که البته از ظرفیت آن گذشته است و احتمالا ۲ تا ۳ سال آینده بهشت‌زهرا(س) پر می‌شود. وی اضافه کرد: بهتر است قبرستان‌ها در جهات مختلف تهران ایجاد شود. 
***
مردم مجوز تردد بین‌شهری را از فرمانداری‌ها اخذ کنند
جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی گفت: بر اساس مصوبه کمیته امنیتی - اجتماعی -  انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا هر گونه صدور مجوز برای تردد بین‌شهری بر عهده فرمانداری‌ها بوده و پلیس راهور مجری این مصوبه است. سرهنگ رسول ابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پلیس راهور هیچ‌گونه مجوزی مبنی بر تردد بین‌شهری صادر نمی‌کند و تنها متولی صدور این مجوز فرمانداری‌ها هستند. مدت زمان این مجوز قابل تمدید نیست و در صورت لزوم باید درخواست جدید صادر شود. وی ادامه داد: بر اساس این مجوز تردد بین‌شهری در شهرهای قرمز و نارنجی در فرم یکپارچه‌ای توسط فرمانداری‌ها تکمیل و برای اجرا به پلیس راهور استان و شهرستان‌ها ارسال می‌شود. وی تاکید کرد: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای در وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها نیز ممنوع است. همچنین ثبت تخلفات ترددهای غیرمجاز در این طرح توسط دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف در شهرها و جاده‌ها و تیم‌های گشتی پلیس انجام می‌شود. 
***
گرد و خاک امسال هم میهمان کشور است
کارشناس محیط‌زیست با رد ادعای ورود توده هوای حاوی گازهای سمی به کشور گفت: منابع اطلاعات ارائه‌شده قابل استناد نیست. به گزارش مهر، اخیرا خبری در سایت‌ها درباره ورود یک توده هوای غبارآلود به عراق منتشر و در آن ادعا شده این توده هوا حاوی گازهای سمی است که از آتشفشان فعال آتنا در سیسیل ایتالیا نشأت گرفته و بزودی وارد ایران می‌شود. علی درویشی، کارشناس ریزگرد در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: تصاویر ماهواره‌ای از محدوده گزارش شده نشان می‌دهد در هشتم آوریل یک توده نسبتا رقیق که عمدتا حاوی بخارات است روی آسمان سوریه، عراق و ایلام در ایران وجود داشته است و در نهم آوریل این توده به یک توده گرد و غبار رقیق تبدیل شده است. این اطلاعات به این معنی است که گرد و غبار موجود سمی نبوده و به دلیل کمبود بارندگی است. این کارشناس ریزگرد خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های زمستانه و بهاره، اکثر کانون‌های گردوغبار در غرب آسیا فعال شده‌اند و امسال شاهد بروز پدیده‌های گردوغباری متعددی در سطح منطقه و ایران خواهیم بود. وی افزود: با توجه به عدم مدیریت منابع آبی و کانون‌های گرد‌‌و‌غبار، امسال سال خوبی نخواهیم داشت.
***
ضرورت کمک وزارت بهداشت برای درمان کودکان «پیررابین»
رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت، توضیحاتی درباره دلایل ابتلای نوزادان به سندروم پیررابین و راهکار درمان آن ارائه داد. به گزارش انجمن جراحان دهان، فک و صورت، دکتر بهزاد رهسپار، در ارتباط با سندروم پیررابین اظهار داشت: تقریبا از هر ۱۰ هزار تولد، یک نوزاد مبتلا به سندروم پیررابین می‌شود. وی افزود: این بیماری به صورتی است که فک پایین نوزاد رشد نکرده و زبان راه هوایی را می‌بندد و می‌تواند با مشکل شکاف کام نرم و سخت نیز همراه باشد، بنابراین نوزاد در بدو تولد نمی‌تواند تنفس داشته باشد و حتما باید اقدامات لازم برای نجات جانش انجام شود. دکتر رهسپار یادآور شد: انتظار داریم وزارت بهداشت به ما برای درمان این نوزادان کمک کند تا بتوانیم اقدامات لازم جهت تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز را انجام دهیم چرا که دستگاه‌ها و ملزومات پزشکی برای جراحی بسیار گران است. 

Page Generated in 0/0058 sec