printlogo


کد خبر: 232172تاریخ: 1400/1/23 00:00
مدیرعامل بنیاد احسان خبر داد
حمایت از محرومان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا با همکاری 8500 گروه جهادی

۸۵۰۰ گروه جهادی با بنیاد احسان برای کمک به نیاز‌مندان و محرومان جامعه، هماهنگ می‌کنند. مدیرعامل بنیاد احسان گفت: یک میلیون بسته معیشتی و پروتئینی در میان آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع شده است. سعید سلیمانی در گفت‌وگو با مهر، درباره اقدامات حمایتی این بنیاد گفت: یک میلیون بسته پروتئینی معیشتی در میان خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان‌های زلزله‌زده مانند سیستان‌و‌بلوچستان، بوشهر، سی‌سخت و خوزستان توزیع شد. وی افزود: همچنین ۸ هزار خانواده‌ای که سرپرست خود را از دست داده‌اند، خانواده‌های زندانیان، مادران باردار دچار سوءتغذیه و کودکان زیر ۶ سال که با همکاری وزارت بهداشت شناسایی شدند، جزو جامعه هدف ما برای کمک، حمایت و توزیع بسته‌های معیشتی بودند. سلیمانی گفت: سازماندهی گروه‌های جهادی برای کمک در مناطق محروم و زلزله‌زده مانند سی‌سخت و حمایت از آنها برای ورود به بازسازی این مناطق، از جمله اقداماتی بود که در نوروز امسال انجام شد. وی به برنامه‌های سال جاری بنیاد احسان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری برنامه‌های مختلفی برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب‌دیده در نظر داریم و سعی داریم توسط گروه‌های جهادی این برنامه‌ها را اجرایی کنیم. مدیرعامل بنیاد احسان ادامه داد: تقویت گروه‌های جهادی متخصص و تنوع خدماتی که این گروه‌ها ارائه می‌دهند از دیگر اقدامات مهمی است که در سال جاری انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار خیریه فعال اجتماعی با ما همکاری می‌کنند، گفت: ۸۵۰۰ گروه جهادی با ما همکاری دارند که قصد داریم از طریق این گروه‌ها اقدامات خود را انجام دهیم. به گفته سلیمانی، توزیع ارزاق و بسته ‌معیشتی، شناسایی افراد نیازمند، توزیع جهیزیه، کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده و... از جمله اقداماتی است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.
 
* فعالیت ۳۰۰۰ آشپزخانه برای توزیع افطاری و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان
رئیس ستاد «اطعام مهدوی» ضمن تشریح جزئیات مرحله سوم پویش ایران همدل، گفت: در سومین مرحله از پویش ایران همدل با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده، بیش از ۳۰۰۰ آشپزخانه فعال هستند. مجید باجلان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه اجرای سومین مرحله از پویش ایران همدل، اظهار کرد: سال گذشته پویش ایران همدل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد. در سال جاری نیز با توجه به اینکه ماه رمضان ماه اطعام و رسیدگی به نیازمندان است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال قبل و ادامه‌دار بودن این کمک‌های مردمی و کمک‌های مؤمنانه، پویش ایران همدل ۳ را نیز با کمک و رهنمودهای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده در قالب توزیع غذاهای گرم و بسته‌های معیشتی و افطاری ساده اجرا می‌کنیم. 
وی افزود: امسال در سومین مرحله از پویش ایران همدل با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده، بیش از ۳۰۰۰ آشپزخانه فعال هستند. باجلان در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد سومین مرحله پویش ایران همدل، یادآور شد: این پویش با محوریت پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه پژوهشی - فرهنگی- اسلامی khamenei.ir انجام می‌شود و از تمام نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی، بسیج مستضعفان، ارتش و سپاه پاسداران و... که سال گذشته در کنار ما بودند درخواست داریم در این پویش هم به ما کمک کنند. 

Page Generated in 0/0063 sec