printlogo


کد خبر: 232255تاریخ: 1400/1/25 00:00
اخبار

اهداکنندگان خون در ماه رمضان جریمه محدودیت تردد نمی‌شوند
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده، اهداکنندگان خون می‌توانند در ماه مبارک رمضان ساعات بعد از افطار حتی تا ۱۲ شب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند. 
محمدرضا مهدی‌زاده در این باره گفت: به‌رغم اینکه روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد، به خاطر اهمیت ویژه تامین خون برای بیماران و عدم تمایل بعضی روزه‌داران برای اهدای خون در طول روز، هماهنگی‌ها انجام شده تا اهداکنندگان خون بتوانند پس از افطار حتی تا ساعت ۱۲ شب به برخی مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند و با اعلام شماره پلاک خودروهای ایشان، جریمه محدودیت تردد شامل حال‌شان نخواهد شد. وی افزود: در ماه مبارک رمضان مرکز وصال تا ساعت ۲۴ و مراکز ستاری (منطقه ۵) و تهرانپارس (منطقه ۴) تا ساعت23:30 برای دریافت خون از داوطلبان اهدا‌کننده فعال هستند و غیر از مرکز اهدای خون نارمک و متروی امام خمینی(ره) که در این ایام تعطیل هستند، ساعات کار بقیه مراکز مثل قبل خواهد بود.
***
ادامه خاموشی‌ها در بخش‌هایی از پایتخت
رئیس پلیس پایتخت تمهیدات ویژه ماه مبارک رمضان را تشریح کرد. سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران درباره رعایت پروتکل‌های مربوط به کرونا از سوی اصناف در ایام اجرای تعطیلی سراسری و قرار گرفتن پایتخت در وضعیت قرمز، گفت: طبق برآوردهای ما،‌۷۰ تا ۷۵ درصد صنوف پروتکل‌ها و مقررات مربوط به شرایط کرونا را رعایت می‌کنند. وی در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات پلیس برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز گفت: ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت شئونات این ماه، بنا بر ابلاغیه صادرشده تمام واحدهای صنفی ملزم به رعایت یکسری نکات و موارد هستند و علاوه بر آن باید پروتکل‌های مربوط به کرونا را نیز به طور کامل اجرا کنند. 
رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش یکسری از جرایم در ساعات منع تردد با بیان اینکه این موضوع را تایید نمی‌کند، افزود: اما متاسفانه ما همچنان بحث خاموشی‌ها را در بعضی نقاط تهران مشاهده می‌کنیم که نسبت به این موضوع تذکر داده و تاکید کردیم که نیازی نیست در ساعات منع تردد خاموشی باشد، چرا که این موضوع تصادفات را بالا می‌برد و اصلا در برخی جاها نیز نیازی به خاموشی وجود ندارد. از این رو این مساله را نیز به شرکت برق منتقل کردیم که امیدوارم حل‌و‌فصل شود. 
 
* دستگیری۸۶۴ سارق، زورگیر و قاچاقچی
همچنین رئیس پلیس پایتخت از اجرای چهل‌وسومین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری و دستگیری ۸۶۴ سارق، زورگیر و قاچاقچی کالا‌ خبر داد. 
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای چهل‌‌وسومین مرحله از طرح رعد اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و کلانتری‌های سطح پایتخت و اجرای ۳۱۸ حکم قضایی، ۸۶۴ سارق، زورگیر، مالخر و قاچاقچی کالا‌ شناسایی و دستگیر شدند. 
فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۴ هزار و ۹۳۳ قلم از اموال سرقتی کشف شد، تصریح کرد: در این مرحله از طرح رعد ۲۹ باند ۳ نفره به بالا شناسایی و منهدم شدند؛ همچنین ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتوسیکلت کشف و ضبط شد. 
وی با بیان کشف ۳۵ دستگاه دوچرخه و رسیدگی به ۸۳۴ پرونده، ارزش اموال مکشوفه را ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. سردار رحیمی گفت: در این مرحله از طرح رعد ۴ قبضه سلاح جنگی، ۲۷ قبضه سلاح سرد و ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است. 
وی افزود: یکی از موضوعات در طرح رعد، بحث محکو‌مان فراری است که در این مرحله نیز همکارانم موفق به دستگیری ۳۰ نفر از محکومان فراری شدند. سردار رحیمی در ادامه به عملکرد پلیس در حوزه برخورد با قاچاق کالا اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرحله۳۱ پرونده قاچاق کالا تشکیل شد و ۳۲ نفر نیز دستگیر شدند؛ همچنین ۲۶ هزار و ۵۲۰ قلم کالای قاچاق به ارزش 5/8 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
***
آمادگی بسیج برای همکاری با کمیته امداد در پویش «ایران همدل»
سازمان بسیج سازندگی برای همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در اجرای سومین مرحله پویش ایران همدل، اعلام آمادگی کرد. تفاهمنامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان بسیج با حضور مجید باجلان رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی، عبدالله یاوری فرمانده مرکز مقاومت بسیج کمیته امداد و سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور به امضا رسید. 
رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته در مجموع اجرای ۲ مرحله پویش ایران همدل بیش از ۱,۱۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب شد، افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۱۲ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد. باجلان تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف پویش ایران همدل در کمک به محرومان، نیازمند همکاری همه نهادها از جمله بسیج هستیم. سردار زهرایی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی نیز با اعلام آمادگی برای مشارکت همه‌جانبه این نهاد در سومین مرحله پویش ایران همدل، گفت: همکاری در این پویش یک امر تکلیفی و جزو وظایف ذاتی بسیج است. وی افزود: تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها، مأموریت بسیج است و امیدواریم با همراهی همه بسیجیان کشور شاهد یک خیزش مردمی در کمک به نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان باشیم. همچنین در طول این ماه، مراکز اطعام در بسیج سازندگی اقدام به پخت و توزیع افطاری ساده و غذای گرم خواهند کرد و بسته‌های معیشتی در اختیار  نیازمندان جامعه هدف کمیته امداد و ولی‌نعمتان قرار خواهد گرفت.

Page Generated in 0/0062 sec