printlogo


کد خبر: 232354تاریخ: 1400/1/28 00:00
نیروهای صنعا به مقر وزارت دفاع دولت مستعفی یمن نزدیک شدند
آخرین تحولات مأرب

گروه بین‌الملل: مناطق اطراف شهر مأرب طی 2 روز گذشته شاهد تحولات بسیار سریعی بود که طبق گفته استاندار مأرب از افراد وابسته به حزب اصلاح، این تحولات از نزدیک بودن سقوط مأرب خبر می‌دهد. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روزنامه «الاخبار»، نیروهای دولت نجات ملی یمن در 2 روز گذشته توانسته‌اند همزمان با درگیری شدید با نیروهای «عبدربه منصور هادی»‌ رئیس دولت مستعفی یمن در شرقی‌ترین منطقه صراوح، خود را از ۲ محور به پایگاه نظامی «صحن الجن» در غرب شهر مأرب نزدیک کنند. بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری شدید با نیروهای منصور هادی در شرقی‌ترین نقطه صراوح، بر مناطق وسیعی در اطراف دریاچه سد مأرب تسلط پیدا کرده‌اند به طوری که طبق گفته برخی منابع در دولت مستعفی، این تحولات باعث شد «سلطان العراده» استاندار مأرب از افراد وابسته به حزب اصلاح، روز چهارشنبه به رئیس دولت مستعفی یمن خبر نزدیک بودن سقوط شهر مأرب را ابلاغ کند. الاخبار می‌نویسد همزمان با این تحولات، برخی رؤسای قبایلی که همچنان در کنار ائتلاف سعودی-اماراتی می‌جنگند، به سوی صنعا، پایتخت یمن رهسپار شده‌اند تا پیش از آنکه دیر شود، مناطق خود را از این درگیری‌ها کنار بکشند، چرا که آنها بهتر از هر کس دیگری منطقه را می‌شناسند و خوب می‌دانند تسلط نیروهای صنعا بر کوه‌های «الخشب» به معنای سقوط یکی از مهم‌ترین مناطق راهبردی غرب شهر است، چرا که با این پیشروی، پایگاه صحن الجن و فرماندهی نظامی منطقه سوم از دور قابل رویت خواهد شد و نیروهای هادی سیطره خود را بر مهم‌ترین راه‌های کمک‌رسانی که مرکز استان را به جبهه‌های شمال غرب متصل می‌کند، از دست خواهند داد. 
 
* آرامکوی سعودی هدف موشک‌های یمن
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد سحرگاه روز پنجشنبه، حمله گسترده موشکی - پهپادی علیه نقاط حساس در عربستان سعودی انجام شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد یگان موشکی - پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان را هدف قرار داده است. یحیی سریع در ادامه اعلام کرد شرکت آرامکو و یکسری اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفت که برخورد با این اهداف به صورت دقیق بوده، طوری که در شرکت آرامکو آتش بزرگی شعله‌ور شده است. سریع همچنین گفت انبارها و سامانه‌های پاتریوت با ۴ پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف k2 هدف حمله قرار گرفت که در این حمله نیز برخورد با اهداف به صورت دقیق بوده است. 

Page Generated in 0/0063 sec