printlogo


کد خبر: 232355تاریخ: 1400/1/28 00:00
نماینده پارلمان عراق:
انفجار بغداد کار موساد است

گروه بین‌الملل: در پی حمله به مقر نیروهای حشدالشعبی عراق در استان نینوا و انفجار تروریستی در بغداد، مقامات و نهادهای عراق ضمن محکومیت این اقدامات، بر حمایت از حشدالشعبی عراق تاکید کردند. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از پایگاه خبری المعلومه، اتحادیه علمای مسلمین در عراق در واکنش به حمله به مواضع حشدالشعبی در نینوا آن را توطئه‌ای چندجانبه توصیف کرد که هدف آن برهم زدن وضعیت موجود در عراق است. جبار المعموری، رئیس اتحادیه علمای مسلمین در دیالی با بیان این موضوع تاکید کرد حشدالشعبی خط قرمز است و به عنوان یک نیروی رسمی توانسته است شهرهای عراق را از کنترل داعش خارج کند. در نتیجه هر گونه اقدامی علیه این نیرو، نقض حاکمیت عراق و تلاش برای تضعیف دولت به شمار می‌رود. در حمله‌ای که به مواضع حشدالشعبی در دشت نینوا شد، یکی از نیروهای این سازمان مجروح شد. 
 
* انفجار در بغداد
به دنبال وقوع یک انفجار در شرق بغداد ۴ نفر کشته و ۱۷ نفر دیگر بشدت زخمی شدند. این انفجار پنجشنبه گذشته در منطقه «الحبیبیه» واقع در شرق پایتخت عراق به وقوع پیوست. در همین رابطه «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق ۲ رخداد تروریستی انفجار منطقه الحبیبیه بغداد و هدف گرفته شدن ایستگاه امنیتی وابسته به تیپ۳۰ حشدالشعبی مستقر در استان نینوا را واکنش به تخریب ستاد اطلاعاتی موساد در اربیل دانست. عضو پارلمان عراق با طرح این سوال که چرا سیاستمداران عراقی نسبت به قضیه وجود مرکز جاسوسی، ترور و بمب‌گذاری متعلق به موساد در اربیل سکوت اختیار کرده‌اند، گفت: دلیل اینکه حمله به تیپ ۳۰ حشدالشعبی و انفجار الحبیبیه رخ داد، چیزی جز تخریب ستاد اطلاعاتی موساد نبوده است و رد پای اسرائیل و جدایی‌طلبان به وضوح در آن پیداست. 
 
* حمله پهپادی به عین‌الاسد
منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق خبر دادند. کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» که اخبار نظامی مربوط به اشغالگران آمریکایی در عراق را مخابره می‌کند، خبر داد این پایگاه با ۳ پهپاد بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفته است. هنوز جزئیاتی از تلفات این حملات در دست نیست. در همین ارتباط، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش، اواسط اسفندماه گذشته از حمله راکتی به عین‌الاسد خبر داد. ماروتو گفت این حملات با ۱۰ راکت کاتیوشا انجام شده است. پایگاه‌ عین‌الاسد در غرب و پایگاه «حریر» در شمال اربیل ۲ پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند که گنجایش 7‌هزار نظامی را دارند.

Page Generated in 0/0070 sec