printlogo


کد خبر: 232371تاریخ: 1400/1/28 00:00
اخبار

مسؤولان آبادانی برای تزریق واکسن خود را پاکبان جا زدند!
رئیس دانشکده علوم‌پزشکی آبادان گفت: تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اسم خود را داخل لیست پاکبانان وارد کرده و واکسن‎ زده‎اند. دکتر شکرالله سلمان‌زاده گفت: چون واکسیناسیون پاکبانان بر اساس لیست اعلامی از سوی شهرداری انجام می‌شود، تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اسم خود را داخل لیست پاکبانان وارد کرده و واکسن‎ زده‎اند(!) نام این افراد را اعلام خواهیم کرد.  وی افزود: نام برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری آبادان در فهرست دریافت‌کنندگان واکسن پاکبانان قرار دارد.  سلمان‌زاده اظهار کرد: تزریق واکسن برای پاکبانان در میان اولویت‌هاست که با هماهنگی شهرداری‌ها مقرر شد شهرداری‌ها روزانه لیستی از پاکبانان به مراکز بهداشت شهرستان‌ها ارسال کنند تا پاکبانان بر اساس این لیست، واکسن را دریافت کنند. وی افزود: متاسفانه تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان، اسم خود را در این لیست قرار دادند. سلمان‌زاده که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در شرایطی که افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی افراد برای همکاران ما که تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مشخص نبوده و تنها بر اساس لیست ارسالی شهرداری، واکسن تزریق شده است که برخی از این افراد، واکسن را دریافت کرده‌اند.
***
توزیع فضای آموزشی در کشور متعادل نیست
وزیر آموزش‌و‌پرورش مدرسه‌سازی را رونق‌بخش عرصه‌های حیات اجتماعی و فردی دانست و گفت: دغدغه خیران مدرسه‌ساز بیانگر نگاه بلند آنها به آینده و پیشرفت کشور است. به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میزایی در نشست جمعی از خیران مدرسه‌ساز با رئیس سازمان برنامه و بودجه، تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت ما پویاست و جابه‌جایی جمعیت داریم، در حال حاضر توزیع فضای آموزشی در سطح کشور حتی در درون استان یا شهرستان تعادل وجود ندارد و از ۱۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز تا 5/1 مترمربع فضا داریم و این نشان می‌دهد به سرعت برای رفع عدم تعادل‌ها باید قدم برداریم. حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: خیران تمام‌قد وارد عرصه شده‌اند و کمک‌ها از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 
***
انهدام باند «اسکیمری» در تهران
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از دستگیری ۳ کلاهبردار اسکیمری که ۲۰ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. به گزارش مهر، سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد مال‌باختگان در دام کلاهبرداران اسکیمری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: با شناسایی هویت متهمان و مخفیگاه آنان در مناطق حاشیه‌ای جنوب تهران، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس شد. رئیس پلیس فتا ابراز داشت: با هماهنگی‌های قضایی، هر ۳ متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر و به همراه تجهیزات اسکمیری مکشوفه به پلیس فتا انتقال یافتند. 
***
بارش پراکنده باران در برخی استان‌های کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد از روز شنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات یزد و کرمان بارش پراکنده رخ خواهد داد. صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در روز یکشنبه (۲۹ فروردین) ارتفاعات استان‌های اصفهان، یزد، فارس و کرمان و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (30 و 31 فروردین) ارتفاعات هرمزگان و کرمان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده خواهند داشت و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. 
***
شناسایی ۲۰۲۰ محله محروم در کشور
طرح توانمندسازی محله با افتتاح خانه امداد در محله فرحزاد آغاز شد. طرح توانمندسازی محله در محله فرحزاد با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مدیران، مسؤولان و خیران در حسینیه اعظم فرحزاد واقع در منطقه ۲ تهران برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاح پنجمین خانه امداد، گفت: طرح توانمندسازی محله با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال‌احمر و... در محلات محروم با هدف شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنها اجرا می‌شود. وی افزود: کمیته امداد در خانه امداد به عنوان هماهنگ‌کننده امور اقدام می‌کند و همه سازمان‌ها و نهادهای عضو این طرح با هم کمک می‌کنند و در این هم‌افزایی با کمک مردم، خیران و معتمدان اقدامات لازم برای توانمندسازی نیازمندان محله انجام می‌شود. در ادامه، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سخنانی گفت: هم‌اینک طبق بررسی‌ها ۲ هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده است که با همکاری دستگاه‌های عضو طرح توانمندسازی محله به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد. 
***
۵ کشته و یک مصدوم بر اثر تصادف پیکان با کامیون
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از تصادف مرگبار پیکان با کامیون در جاده الیگودرز - ازنا خبر داد و گفت: این حادثه متاسفانه 5 کشته و یک زخمی بر جا گذاشت. سرهنگ احمد شیرانی دیروز در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه سواری پیکان به علت عدم توجه به جلو مقصر شناخته شد، از رانندگان خواست از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و بعد از هر ۲ ساعت رانندگی در جاده‌های کشور به مدت 15 دقیقه استراحت کنند. 

Page Generated in 0/0064 sec