printlogo


کد خبر: 232384تاریخ: 1400/1/28 00:00
اخبار

سرلشکر   باقری:
ارتش و سپاه ضامن امنیت پایدار کشور و آرامش ملت هستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام تبریکی به مناسبت روز ارتش، ارتش و سپاه را ضامن امنیت پایدار کشور و آرامش کم‌نظیر ملت ایران دانست. در آستانه فرارسیدن ۲۹ فروردین‌ماه «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران»، سرلشکر محمد باقری در پیام تبریکی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، صحیفه افتخارات ارتش در عرصه‌های گوناگون را ودیعه‌ای ارزشمند و راهگشا برای نسل‌های مشتاق خدمت و مسؤولیت‌پذیری در این سازمان دانست و تاکید کرد: ارتش عزیز پشتوانه ملت و منافع ملی و ذخیره‌ای کارگشا برای پاسخ به نیازهای کشور است. در بخشی از این پیام آمده است: اراده معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از ارتش و خنثی‌سازی و خاموش کردن توطئه و آوای شیطانی انحلال ارتش در همان آغازین ماه پیروزی نهضت اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی که از حلقوم منافقین، گروهک‌های مارکسیستی و دیگر مزدوران استکبار جهانی بیرون‌زده بود، ضدانقلاب و دشمنان ایران عزیز را مایوس ساخت. در ادامه پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اتحاد نیروهای مسلح آمده است: بی‌شک منظومه قدرتمند نیروهای مسلح کشور که حضور ارتش باصلابت و سپاه سلحشور در خط مقدم آن، سپر دفاعی و قدرت بازدارنده کشور را تقویت و قوه محاسبه‌گری نظام سلطه و صهیونیسم در اعمال راهبرد تهدید را مختل و با چالش جدی مواجه و بر اساس قرائن متقن آنان را از اندیشیدن به گزینه نظامی و هرگونه اقدام سخت بر حذر داشته است، امنیت پایدار و آرامش کم‌نظیر آحاد ملت ایران را تضمین کرده است. 
***
سرلشکر  سلامی:
قوای مسلح اجازه تزلزل امنیت کم‌نظیر میهن اسلامی را نخواهند داد
فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت روز ارتش، با بیان اینکه ارتش و سپاه، دست در دست یکدیگر، با هوشمندی «مشت آهنین» ملت عظیم‌الشأن ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد امنیت و آرامش کم‌نظیری که محصول خون‌های پاک شهیدان است، متزلزل شود. در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: دست در دست یکدیگر، با هوشمندی و هوشیاری «مشت آهنین» ملت عظیم‌الشأن ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود و تحت منویات و فرامین مقتدا و فرمانده حکیم و شجاع خود مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی اجازه نخواهیم داد امنیت و آرامش کم‌نظیری که محصول خون‌های پاک شهیدان جاوید میهن اسلامی است، تحت تاثیر تهدیدات و القائات دشمنان خبیث و حیله‌گر متزلزل شود. 
***
رئیس ستاد انتخابات کشور:
ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری است
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور از تایید صلاحیت ۹۰درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر خبر داد. جمال عرف با اشاره به اینکه روند ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا بسیار رضایت‌بخش و امیدوار‌کننده بود، اظهار کرد: در این دور از ثبت‌نام، با ۲۴۶ هزار و ۴۷۹ نفر داوطلب، رکورد ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستا شکسته شد. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز خواهد بود. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری و در محل تعیین شده وزارت کشور خواهد بود.  
***
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی:
سقوط هواپیمای اوکراینی غیرعمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اظهارات منتسب به دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین را رد کرد و گفت: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی غیرعمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است. «کیوان خسروی» اظهارات منتسب به «اولکسی دانیلوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی غیرعمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است. خسروی با اشاره به سفر دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به ایران در اواخر بهمن‌ماه سال ۹۸ و در مقطعی که وی از سوی کشورش مسؤول پیگیری پرونده سقوط هواپیما بود، اظهار داشت: در جلسه مشترک دانیلوف با دریابان شمخانی که نمایندگان سازمان هواپیمایی ۲ کشور هم‌ حضور داشتند، توضیحات فنی جامعی به وی ارائه شد و بر غیرعمدی بودن این حادثه تلخ که ناشی از خطای انسانی بوده، تاکید شد. وی افزود: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جلسه مشترک با دانیلوف با اشاره به تحقیقات جامع و دقیقی که از سوی گروه‌های متعدد کارشناسی کشورمان انجام شده، هر گونه احتمال و فرضیه دیگری را در این باره با قاطعیت رد کرد. خسروی اضافه کرد: تنها درخواست مشخص آقای دانیلوف از ایران، ارسال جعبه سیاه هواپیما برای بازخوانی به اوکراین بود و وی این موضوع را برای کشورش حیثیتی عنوان کرد. وی گفت: نظر اولیه ایران، انتقال تجهیزات تخصصی بازخوانی جعبه سیاه و بازخوانی آن در ایران بود که به دلیل فنی امکان آن فراهم نشد. خسروی افزود: در توافق بین دریابان شمخانی و دانیلوف قرار شد جعبه سیاه به اوکراین ارسال شود، لیکن پس از بررسی دقیق کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شد اوکراین توانایی فنی لازم برای بازخوانی جعبه سیاه را ندارد، لذا جعبه سیاه به فرانسه ارسال و با حضور مجموعه کشورهای ذی‌نفع بازخوانی شد.

Page Generated in 0/0070 sec