printlogo


کد خبر: 232385تاریخ: 1400/1/28 00:00
آیت‌الله رئیسی درباره اعتراض‌ها به ورود دستگاه قضا به مشکلات تولید:
به جای ناراحتی از ما کارخانه‌ها را فعال کنید

گروه سیاسی: رئیس قوه ‌قضائیه در واکنش به برخی حملات به این قوه در زمینه پیگیری وضعیت تولید کشور گفت: اینکه به برخی کارخانه‌ها وارد می‌شویم به صورت نمادین است، آقایان دیگر اقدام کنند و بخش‌های دیگری را که فعال نیست فعال کنند. برخی آقایان به این بخش‌هایی که فعال شده اعتراض می‌کنند اما ما از آنها می‌خواهیم آنها هم به جای ناراحتی از این مساله و اعتراض، کارخانه‌ای را که مدتی است خوابیده و کارگرانش بیکار شده‌اند فعال کنند. آیت‌الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب تولید اظهار داشت: تولید و حمایت از آن، باید مسأله اصلی و اساسی همه بخش‌ها باشد و کارآفرینان و قانون‌گذاران و مدیران اجرایی و دست‌اندرکاران امر قضا باید با قدرت، شجاعت و جدیت، آن را پیگیری کنند. وی حمایت از تولید را عنصری محوری در تولید قدرت دانست و ادامه داد: اقتصاد تولید‌محور از عوامل مؤثر در رفع گره‌ها و مشکلات اقتصادی کشور است که در عزت و اقتدار روزافزون ملت ایران نیز نقش اساسی دارد. 
  رئیس قوه ‌قضائیه حمایت از تولید را یکی از حقوق عامه برشمرد و گفت: رونق تولید و حمایت از آن از محور‌های مهم سند تحول قضایی و برنامه‌های امسال دستگاه قضاست و همه بخش‌های نظارتی و قضایی مأمور رفع موانع تولید هستند. 
وی ادامه داد: قیمت‌گذاری درست می‌تواند کیفیت کالا‌ها و بهره‌وری را ارتقا دهد و قیمت‌گذاری نادرست بویژه در نقاطی که شبکه و کانال تعریف‌شده برای توزیع نداریم، می‌تواند موجب رانت و فساد شود. آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم تثبیت مقررات و تصمیم‌گیری‌ها در جهت تأمین امنیت اقتصادی برای تولیدکنندگان گفت: تصمیم‌گیری لحظه‌ای و تصمیمات متزلزل، نظام تولید را متزلزل و مختل می‌کند و اجازه نمی‌دهد تولیدکننده ما با خیال آسوده به فعالیت سالم اقتصادی بپردازد. 
  وی نقش‌آفرینی نهاد‌های تنظیم‌گر در مدیریت چرخه تولید و تأمین تا توزیع و مصرف کالا را ضروری دانست اما در عین حال متذکر شد سطح مداخلات این نهاد‌ها نباید با مانع‌آفرینی برای تولیدکننده، به نظام تولید ضرر زند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سود تسهیلات بانکی برای اصحاب تولید پرداخت و با اشاره به «رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور» در این زمینه، به بانک‌ها هشدار داد در دریافت سود‌های بانکی تابع مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشند. 
رئیس دستگاه قضا همچنین با تأکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود و هیچ بانکی حق ندارد مانع فعالیت کارخانه‌ها شود، تصریح کرد: اگر فردی تخلف کرده، باید تحت تعقیب قرار گیرد اما کارخانه و کارگاه نباید مجازات شود و کارگرانش بیکار شوند. 
وی با اشاره به سفر‌های استانی خود و اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر‌ها، بررسی و حل مشکلات تولیدگران و واحد‌های تولیدی است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکلات واحد‌های تولیدی حل شود باید به میدان برویم و حرف‌ها و درددل‌های اصحاب تولید را بشنویم و با کمک همدیگر مسائل را حل کنیم. 
آیت‌الله رئیسی افزود: ما مصمم هستیم فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و رفع موانع برای رونق تولید را اجرا کنیم و اطمینان داریم در کشور چهره‌های مصممی هستند که این امر به دست آنها تحقق می‌یابد‌. 
رئیس قوه ‌قضائیه افزود: در برخی استان‌ها که ما با کارآفرینان جلسه می‌گذاریم، می‌بینیم مشکلات همانجا حل می‌شوند، اینکه به برخی کارخانه‌ها وارد می‌شویم به صورت نمادین است، آقایان دیگر اقدام کنند و بخش‌های دیگری را که فعال نیست فعال کنند. برخی آقایان به این بخش‌هایی که فعال شده اعتراض می‌کنند اما از آنها می‌خواهیم که آنها هم به جای ناراحتی از این مساله و اعتراض، کارخانه‌ای را که مدتی است خوابیده و کارگرانش بیکار شده‌اند فعال کنند. 
وی حل مساله تولید و مشکلاتش را ناظر به اقدام مصداقی و میدانی دانست و گفت: این مشکلات با یک حرفی که امثال بنده اینجا می‌زنیم حل نمی‌شود، باید در میدان رفت و کنار کارآفرین نشست، حرفش را شنید و مشکلش را حل کرد.

Page Generated in 0/0072 sec