printlogo


کد خبر: 232409تاریخ: 1400/1/29 00:00
اخبار

رکابزنان به جای چالوس در تهران اردو می‌زنند
اردوی تیم ‌ملی دوچرخه‌سواری جاده به جای چالوس در تهران برگزار خواهد شد. 
در حالی که کادر فنی تیم‌ ملی دوچرخه‌سواری قصد داشت اردوی ملی‌پوشان بخش جاده را در چالوس برگزار کند، به دلیل مخالفت ستاد کرونای این شهر، اردو در نهایت در تهران و کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد. 
دوچرخه‌سواری ایران یک سهمیه در المپیک دارد که بر اساس نظر کادر فنی در پایان اردوها معرفی خواهد شد. در حال حاضر 12 رکابزن به این اردو دعوت شده‌اند.
***
اعزام بریمانلو به ۲ رقابت گزینشی المپیک توکیو
محمد محمدی‌بریمانلو برای ارتقای رنکینگ خود به مسابقات جودوی گرند‌اسلم و قهرمانی جهان اعزام می‌شود. 
محمد محمدی‌بریمانلو ملی‌پوش وزن 73- کیلوگرم جودوی کشورمان که توانسته است سهمیه قاره‌ای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کند، برای ارتقای رنکینگ جهانی خود به ۲ مسابقه بین‌المللی و گزینشی المپیک توکیو اعزام خواهد شد. 
بریمانلو یک هفته دیگر به رقابت‌های گرند‌اسلم کازان اعزام خواهد شد. این دوره از مسابقات 16 اردیبهشت‌ماه در کازان روسیه برگزار می‌شود. این جودوکار کشورمان تمرینات خود را تا آغاز این رقابت‌ها در شهر کازان ادامه می‌دهد. 
همچنین 50 روز دیگر بریمانلو به مسابقات جودوی قهرمانی جهان در مجارستان اعزام می‌شود که 16 خردادماه آغاز خواهد شد. 
***
جام‌جهانی شیرجه باز هم در ژاپن برگزار می‌شود
فدراسیون بین‌المللی شنا (فینا) تاریخ جدید برگزاری مسابقات جام‌جهانی شیرجه که حکم سهمیه المپیک را دارد، اعلام کرد. 
مسابقات جام‌جهانی شیرجه که حکم توزیع سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم دارد قرار است مجددا از اول ماه مه ‌یعنی ۱۱ اردیبهشت به میزبانی ژاپن انجام شود. 
این مسابقات که پیش از این قرار بود ۲۹ فروردین به میزبانی ژاپن انجام شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و حالا با اعلام تاریخ مجدد توسط فدراسیون جهانی شنا از ۱۱ الی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. 
مجتبی ولی‌پور و حمید کریمی، ۲ شیرجه‌رو تیم ‌ملی و از شانس‌های کسب سهمیه المپیک هستند. 
حمید اسکندریون، سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره گفت: قرار است مسابقات از اول ماه مه ‌باز هم به میزبانی ژاپن برگزار شود. با توجه به این موضوع قرار است کمیته فنی شیرجه روز سه‌شنبه (۳۱ فروردین) تست آمادگی از ۲ شیرجه‌رو تیم ‌ملی داشته باشد و در نهایت کمیته فنی درباره اعزام ملی‌پوشان تصمیم خواهد گرفت. 
***
تکرار شادی پس از گل آل‌کثیر در خاک امارات
چشمان تیزبین AFC می‌بیند؟
بازیکن شارجه امارات شادی گل جنجالی مهاجم پرسپولیس را تکرار کرد اما بر خلاف آنچه عنوان شده این شادی مربوط به لیگ امارات است نه لیگ قهرمانان آسیا اما آیا این دلیلی برای فرار از محرومیت است؟
روز گذشته ویدئوی خوشحالی گل «کایو لوکاس فرناندز» مهاجم برزیلی شارجه امارات در صفحات مجازی به‌ صورت گسترده و با عنوان «خوشحالی گل بازیکن شارجه امارات برابر نیروی هوایی عراق به سبک شادی جنجالی عیسی آل‌کثیر» انتشار پیدا کرد که سر و صدای زیادی هم به وجود آورد. شارجه امارات که یکی از رقبای تراکتور ایران در گروه B لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود و میزبان این گروه است، چند شب قبل (چهارشنبه) در نخستین مسابقه فصل ۲۰۲۱ به مصاف نیروی هوایی عراق رفت و توانست به برتری یک بر صفر دست پیدا کند اما باید تاکید کنیم تصاویر شادی گل منتشر شده در صفحات فضای مجازی ایران مربوط به این مسابقه نیست و تصویر شادی پس از گل کایو در بازی لیگ برتر امارات همراه با دیگر بازیکن برزیلی شارجه ثبت شده است. منتشر شدن شادی گل کایو در بسترهای مجازی ایران موجب شده هواداران پرسپولیس این موضوع را به محرومیت عیسی آل‌کثیر ارتباط دهند و خواستار برخورد با مهاجم برزیلی شارجه شوند و از سوی دیگر طرفداران تراکتور نیز در آستانه تقابل با حریف اماراتی، به این موضوع بپردازند اما شادی گل کایو مربوط به بازی چند شب قبل برابر نیروی هوایی عراق نیست و ۱۱ روز قبل از آن (چهاردهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰) در لیگ برتر امارات اتفاق افتاده است. اگرچه مشخص شد این شادی مربوط به لیگ قهرمانان نیست اما با توجه به اینکه می‌شود از این حرکت تفاسیر مختلف کرد، منتظر می‌مانیم ببینیم آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت شکایت تیم‌های ایرانی به این موضوع ورود می‌کند؟ عیسی آل‌کثیر به واسطه همین خوشحالی 6 ماه محروم شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد مقابل نژاد‌پرستی کوتاه نمی‌آید اما حالا به صرف اینکه این شادی گل در لیگ امارات انجام شده، باید کنفدراسیون فوتبال آسیا چشمش را بر واقعیت ببندد؟  چنین شادی‌ای یا اشتباه است یا هیچ ایرادی ندارد. از این رو نباید محل آن را موضوع مهمی برای اجرای قانون دانست. این بازیکن حرکتی را انجام داده که می‌شود تعابیر مختلفی را از آن انجام داد اما در هر صورت اگر AFC می‌گوید چون در زمین فوتبال به وقوع پیوسته، بوی نژادپرستی می‌دهد، پس منتظر می‌مانیم ببینیم آیا به این مساله ورود می‌کند؟

Page Generated in 0/0074 sec