printlogo


کد خبر: 232444تاریخ: 1400/1/30 00:00
پاکسازی دیالی از داعش

گروه بین‌الملل: حشدالشعبی عراق با اعلام پایان طولانی‌ترین عملیات از حیث زمانی علیه گروه‌های تروریستی داخلی در عراق پس از 40 روز در دیالی، این عملیات را پایانی بر استفاده داعش از این منطقه برای حمله به شهرهای دیگر عراق عنوان کرد. 
 
* پایان طولانی‌ترین عملیات از سال 2003 در دیالی
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از خبرگزاری براثای عراق، «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشدالشعبی عراق از پایان عملیات در منطقه «زور شیخ بابا» در ۴ محور اصلی در دیالی پس از گذشت 40 روز از شروع آن که با مشارکت نیروهای حشدالشعبی و ارتش و نیروی هوایی عراق بود خبر داد تا طولانی‌ترین عملیات نظامی پس از سال 2003 به پایان برسد. وی افزود: عملیات در منطقه «شیخ بابا» که شامل مناطق صعب‌العبور در حومه ناحیه «جلولاء» بود با هدف پایان دادن به فعالیت شبکه‌های داعشی که در منطقه و اطراف آن حضور داشتند، انجام شد. آنها از این منطقه دست به حملات در مناطق امن دیگر می‌زدند. الحسینی بیان کرد: 30 درصد حملات در استان دیالی از سوی داعش از این منطقه انجام می‌شد. عملیات در شیخ بابا طولانی‌ترین عملیات از حیث زمانی پس از 2003 محسوب می‌شود به طوری که 40 روز به طول کشید که این خود نشان از پیچیدگی و شرایط سخت جغرافیایی دارد و تلاشی که برای گشودن راه‌ها انجام شد. سخنگوی محور شمال حشدالشعبی عراق ادامه داد: در این عملیات تلفات و خساراتی به نیروهای امنیتی وارد نشد و طی آن بسیاری از مخفیگاه‌های زیرزمینی را نابود کردیم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات را  که از آن برای حملات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان استفاده می‌شد، به دست آوردیم. وی افزود: طرح امنیتی برای حفظ پیروزی‌های به دست آمده علیه داعش وجود دارد تا امنیت و ثبات برقرار باشد و تروریست‌ها دوباره به این منطقه راهبردی بازنگردند. 
 
* انتشار جزئیاتی از حمله به مقر حشد در کرکوک
در پی انتشار اخباری از حمله تروریستی به ۲ نقطه امنیتی در استان کرکوک عراق که یکی از آنها تحت کنترل نیروهای حشد‌الشعبی و دیگری تحت کنترل نیروهای ارتش بود، یکی از فرماندهان سازمان حشدالشعبی درباره جزئیات این حمله توضیح داد. «عرفان عبدالحسین الامامی» معاون فرماندهی عملیات محور شمال عراق در حشدالشعبی گفت: چندین خمپاره به سوی ۲ نقطه یکی در جنوب «داقوق» تحت کنترل فرماندهی عملیات شمال حشد و دیگری تحت کنترل ارتش در روستای «البومفرج» در جنوب کرکوک شلیک شد. به دنبال شلیک خمپاره‌ها، یک حمله تروریستی علیه این دو مقر انجام شد که مهار و خنثی شد.  وی افزود: این حمله تروریستی به زخمی شدن ۳ نیروی حشدالشعبی و ۴ نیروی ارتش عراق منجر شد. الامامی افزود تروریست‌های داعش طی ماه مبارک رمضان نیز در راستای تلاش‌های ناکام برای اثبات وجود خود در عراق و عرض اندام، به حملات‌شان ادامه می‌دهند. با وجود اعلام پیروزی عراق بر داعش در سال ۲۰۱۷ و تداوم عملیات‌‌های پاکسازی در مناطق آزادشده از لوث تروریست‌ها، هنوز شماری از عناصر و هسته‌های خاموش این گروه تروریستی در برخی مناطق استان‌های دیالی، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال
 هستند.

Page Generated in 0/0058 sec