printlogo


کد خبر: 232449تاریخ: 1400/1/30 00:00
اخبار

ممانعت از حضور یاسمن فرمانی در لیگ بلژیک به ‌دلیل داشتن حجاب
در حالی که اروپایی‌ها مدام در شیپور آزادی می‌دمند اما در عمل شاهد رفتار متفاوتی از سوی آنها هستیم. اتفاقی که در لیگ فوتبال زنان بلژیک رخ داد، مایه تأسف و شگفتی بود. داور لیگ بلژیک اجازه نداد یاسمن فرمانی به دلیل داشتن حجاب در یکی از دیدارهای مرحله پلی‌آف لیگ این کشور به میدان برود. یاسمن فرمانی، فوتبالیست ایرانی تیم شارلوای بلژیک در یکی از دیدارهای مرحله پلی‌آف لیگ فوتبال زنان این کشور با مخالفت داور مسابقه اجازه حضور در زمین را پیدا نکرد. داور این دیدار به دلیل حجاب فرمانی با حضور او در ترکیب شارلوا مخالفت کرد. این بازیکن در گفت‌وگو با ایسنا خبر محرومیت خود را به دلیل داشتن حجاب تایید کرد. 
فرمانی پیش از این بارها در ترکیب تیم خود به میدان رفته بود و مشکلی در زمینه بازی با حجاب نداشت. 
***
اعلام زمان مسابقات حذفی 4 تیم آسیایی ایران
شرط برگزاری سوپرجام مشخص شد
مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را درباره بازی حذفی سپاهان، دیدار معوقه فولاد-گل‌گهر و همچنین زمان برگزاری مسابقه سوپرجام ارائه کرد. 
سهیل مهدی، درباره محل برگزاری بازی خوشه طلایی و سپاهان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی و اینکه آیا ورزشگاه خانگی خوشه طلایی در ساوه شرایط استاندارد را برای برگزاری این دیدار دارد، اظهار داشت: قرار است امکاناتی در آنجا فراهم شود که دوستان در حال انجام این کار هستند. همکاران ما قرار است بازدیدی را انجام بدهند و تمام موارد را بررسی کنند. به طور کلی مهم‌ترین مساله بحث نور ورزشگاه است، چون بازی زیر نور برگزار می‌شود. بقیه موارد مانند زمین نیز توسط نماینده سازمان لیگ بازدید می‌شود و بعد از گزارش همکاران تصمیم‌گیری می‌کنیم. هنوز چیزی را قطعی نکرده‌ایم.
مسؤول مسابقات سازمان لیگ درباره زمان برگزاری 4 مسابقه جام حذفی که تیم‌های آسیایی فوتبال ایران باید در آنها به میدان بروند، گفت: معوقه‌های جام حذفی را حتما تا قبل از برگزاری اردوی تیم ‌ملی که پنجم یا ششم خرداد است، برگزار می‌کنیم. وی درباره برگزاری بازی معوقه گل‌گهر مقابل فولاد خوزستان از هفته هجدهم با توجه به اینکه تیم سیرجانی بعد از بازی جام حذفی (8 اردیبهشت) مدت زیادی را در تقویم خودش خالی دارد، عنوان کرد: تا هفدهم اردیبهشت هیچ تیمی نمی‌تواند بازی کند، چون شب‌های احیا و قدر را داریم. از هفدهم اردیبهشت بازی‌ها را شروع می‌کنیم. زمان بازی معوقه فولاد و گل‌گهر را به احتمال زیاد فردا (امروز دوشنبه) و دیگر بازی‌های معوقه لیگ را نیز بتدریج اعلام می‌کنیم. در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم انجام شود و شرایط و اردوهای تیم‌ها را در نظر بگیریم. فکر می‌کنم تا فردا (امروز دوشنبه) زمان 3-2 بازی معوقه اعلام شود. 
مهدی درباره برگزاری مسابقه سوپرجام فوتبال ایران هم گفت: در حال بررسی هستیم. بازی‌های معوقه مقداری تعادل برنامه ما را به هم زده است. به محض اینکه جای معوقه‌ها را پیدا کنیم، زمان سوپرجام را هم اعلام می‌کنیم. این بازی باید برگزار شود اما زمان برگزاری آن منوط به نهایی شدن زمان بازی‌های معوقه است. ما اسامی بازیکنان و زمان اردوی تیم ‌ملی را هم باید داشته باشیم تا متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم.
***
واعظی‌آشتیانی: عزیزی‌خادم نباید وارد بازی و فضای سیاسی شود
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: رئیس فدراسیون اصلا نباید وارد بازی و فضای سیاسی شود و به نظرم پختگی لازم را برای ریاست ندارد. امیررضا واعظی‌آشتیانی درباره اینکه عزیزی‌خادم کارش در فدراسیون را با نشست‌های سیاسی آغاز کرد، اظهار داشت: برخی جلسات برای اینکه برنامه‌های مدنظر در آینده پیش برود، باید برگزار شود اما قبل از اینکه این کارها را انجام بدهند، باید تصمیماتی را که در این مدت گرفتند مورد تحلیل قرار بدهند که آیا درست بوده یا خیر. باید خروجی این نشست‌ها مشخص شود. اینکه بخواهند رایزنی کنند خوب است اما اینکه خروجی این نشست‌ها در چند خط خلاصه شود، درست نیست. وی افزود: چندی پیش آقای صالحی‌امیری مدعی شد ظریف نامه اعتراضی به اینفانتینو نوشت. واقعا از این اظهارنظر تعجب کردم، چون این بازی در زمین سیاست است. ظاهرا ما بلد نیستیم چگونه از راه دیپلماسی در ورزش استفاده کنیم. قطعا آقای اینفانتینو نامه ظریف را پیگیری نخواهد کرد، چون با همین اظهارنظرهایی که می‌شود، خودمان خوراک را به مجامع بین‌المللی می‌دهیم که در ورزش ما دخالت می‌شود. آشتیانی در گفت‌وگو با رادیو جوان تاکید کرد: بحث خود ما این است که فیفا و AFC در حال کار سیاسی هستند ولی وقتی آقای صالحی‌امیری چنین صحبتی می‌کند، جای تأسف دارد. امیدوارم نشست‌هایی که رئیس فدراسیون انجام می‌دهد، مدبرانه باشد تا بدرستی از آن برای فوتبال استفاده شود. عزیزی‌خادم در برگزاری این جلسات خیلی با عجله شروع کرد و به نظر من، نقش وزیر امور خارجه ورزش را اجرا می‌کند. اگر ۲ خط می‌نوشتند خروجی این جلسات چه بوده، قطعا همه چیز بهتر می‌شد.
***
حمایت هواداران از تصمیم فلیک برای ترک بایرن‌‌مونیخ
هواداران فوتبال با حمایت از هانس دیتر فلیک، تصمیم او برای خروج از مونیخ را صحیح می‌دانند. به گزارش فارس، فلیک بمب خبری عجیبی را منتشر کرد. او بعد از برد 3 بر 2 مقابل ولفسبورگ در بوندس‌لیگا گفت در پایان فصل از جمع مونیخی‌ها جدا می‌شود. این مربی 56 ساله که فصل قبل 6 مقام قهرمانی برای باواریایی‌ها گرفت و تاریخ‌سازی کرد، به خاطر اختلافات شدید با حمیدزیچ، مدیر ورزشی باشگاه، از قراردادش که تا سال 2023 است، خارج شد. در پی انتشار این خبر کارشناسان و رسانه‌ها آن را مورد ارزیابی قرار دادند. شبکه اسکای‌اسپورت نیز این مورد را با هواداران در میان گذاشت و از آنها پرسید آیا تصمیم فلیک برای ترک مونیخ با این شرایط صحیح بوده یا خیر؟ در نظرخواهی انجام گرفته که 8958 نفر تاکنون در آن شرکت کرده‌اند، 1/72 درصد با دادن پاسخ مثبت، عنوان کردند اقدام مربی منطقی بوده است. 9/27 درصد نیز پاسخ منفی دادند. 

Page Generated in 0/0072 sec