printlogo


کد خبر: 232463تاریخ: 1400/1/30 00:00
اخبار

کلاهبرداری از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال
معاون فنی پلیس «فتا» گفت: مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مبنی بر «کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش ارز دیجیتال در خانه» از کاربران کلاهبرداری می‌کنند. سرهنگ علی نیک‌نفس افزود: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات درباره ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با نام و تصویر افراد مشهور، با وعده اهدای بیت‌کوین نسبت به تشویق جویندگان کار جهت ثبت‌نام در یک «صرافی آنلاین ارز دیجیتال»، اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.  این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران سایبری با بهره‌گیری از شگردهای مختلف نظیر فراخوان برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه از کاربران به شیوه «پانزی» کلاهبرداری می‌کنند و در برخی موارد نیز کلاهبرداری از طریق فروش دستگاه‌های تولید رمزارز غیرمجاز و قاچاق با قیمت‌های گزاف به افراد رخ می‌دهد؛ همچنین فروش رمز ارزهای جعلی یا شبیه‌سازی شده نیز از دیگر شگردهای رایج کلاهبرداران حرفه‌ای در این حوزه است. 
***
جابه‌جایی ۱۳ میلیون مسافر با مترو در فروردین
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: حجم تردد مسافر این ناوگان، روزانه از مرز ۸۰۰ هزار مسافر عبور کرده است.  فرنوش نوبخت گفت: در ایام نوروز متروی تهران روزانه به طور میانگین بیش از ۲۸۰ هزار مسافر را جابه‌جا کرد و پس از تعطیلات نوروزی در نخستین روز کاری، میزان مسافران به ۴۴۱ هزار و ۴۸۱ مسافر رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۳ درصد افزایش داشته است.  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تعداد مسافران مترو روند افزایشی داشته است، گفت: نیمه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ میزان مسافران نسبت به نیمه اول با ۳۱ درصد افزایش به ۸۹۸ هزار و ۷۵۱ مسافر رسید. نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه فروردین‌ماه سال گذشته متروی تهران ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کرد، گفت: امسال تا ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۹۶ مسافر با متروی تهران جابه‌جا شده‌اند که نشان از افزایش بیش از دو برابری دارد. 
***
افزایش دما و بارش پراکنده در برخی نقاط کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در نوار غربی کشور و بارش‌های پراکنده در برخی نقاط خبر داد.  وی با اشاره به اینکه امروز در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: طی روز سه‌شنبه (۳۱ فروردین) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. ضیاییان ادامه داد: روز چهارشنبه (اول اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و اوایل شب در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در شرق تهران و مازندران و در استان‌های سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری و فارس بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد بویژه طی ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد. 
***
انتشار 5 اثر پژوهشی با موضوع کرونا توسط پژوهشگاه قوه قضائیه
پژوهشگاه قوه ‌قضائیه 5 اثر علمی - پژوهشی جدید با موضوع چالش‌های حقوقی داخلی و بین‌المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا منتشر کرد. «ابعاد و چالش‌های حقوقی بین‌المللی ناشی از فراگیری «کووید‌-19»»، «تحلیل مواجهه نظام حقوقی ایران با ویروس کرونا از حیث مرجع صالح»، «ضوابط و معیارهای تدوین قانون وضعیت اضطراری سلامت عمومی»، «نقش دادستان در تضمین حق بر سلامتی؛ با تأکید بر مقابله با شیوع ویروس کرونا» و «تأثیر شیوع کرونا بر اجرای قرارداد (در پرتو آرای قضایی)» از جمله آثار علمی – پژوهشی جدیدی هستند که آثار و ابعاد مختلف شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر نظام حقوقی داخلی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داده‌اند. 
***
تراز دریاچه ارومیه کاهش یافت
تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجم آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته تغییرات اندکی داشته است، هم‌اکنون حجم آب این دریاچه به ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب رسیده و آخرین تراز آن به ۱۲۷۱ متر و ۴۳ سانتیمتر رسیده است. تراز دریاچه ارومیه سال قبل ۱۲۷۱ متر و ۶۶ سانتیمتر بوده است که این نشان از کاهش تراز دریاچه ارومیه دارد.  متاسفانه تاکنون تنها ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده که این میزان بسیار کمتر از حق‌آبه تعیین شده از سوی وزارت نیرو است. 

Page Generated in 0/0075 sec