printlogo


کد خبر: 232489تاریخ: 1400/1/31 00:00
ادامه حواشی مستند «آقا مرتضی»
«اوج» به «روایت فتح» پاسخ داد

احسان محمدحسنی، مسؤول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج در بیانیه‌ای در پاسخ به بیانیه ۲ روز گذشته بنیاد روایت فتح درباره مستند «آقا مرتضی» از پیگیری قضایی حواشی این مستند استقبال کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، احسان محمدحسنی مسؤول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج به بیانیه بنیاد روایت فتح که در رسانه‌ها منتشر شد، پاسخ داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: بنا نداشتم در این هوای غبارآلود و وانفسای کرونا‌زده و در این سرمای استخوان‌سوز وضعیت سیاسی، اقتصادی و روانی کشور و خندق بلای دولت‌ساخته، وارد حاشیه تکراری و قابل پیش‌بینی عده‌ای از خواص، برای مجموعه مستند ماندگار، تأثیرگذار و ارزشمند «آقا مرتضی» شوم اما انتشار بیانیه شتاب‌زده و از سر ذوق و هیجان برخی همسنگرانم در بنیاد روایت، علاوه بر غصه و حیرت، ناگزیرم کرد چند خطی را قلمی کرده و در اختیار اصحاب محترم رسانه قرار دهم.  مجموعه‌ای که از آن به عنوان «آرشیو روایت فتح» یاد می‌شود، در سنوات ماضی و در برخی دوره‌ها مورد دستبردهای شخصی و سوءاستفاده‌های منفعت‌طلبانه و پنهانی قرار گرفته است و یاللعجب که صدا از دیوار درآمد اما از همسنگران و مدعیان جدید، خبری نبود. هر گونه پیگیری‌های حقوقی! قضایی! نیز پیشکش!
عقل سلیم حکم می‌کرد این آثار که در حال نابودی، فرسایش و بهره‌برداری‌های شخصی قرار گرفته بود و بیم آن می‌رفت بر اثر آتش‌سوزی، حوادث غیرمترقبه در مرکز شهر یا هر بحران دیگری مورد تهدید واقع شود، در چند نقطه نگهداری و بازسازی شود. 
در دوره‌ای که این حقیر به پیشنهاد فرمانده محترم وقت سپاه پاسداران و با حکم رئیس محترم وقت سازمان بسیج مستضعفان، با حفظ سمت مأمور به هم‌افزایی شبه‌ادغام و نزدیک کردن ۲ مجموعه مهم هنری و رسانه‌ای سپاه و بسیج شدم، سلسله اقدامات و تصمیمات مطالعه‌شده و جامعی را در همه سطوح و عرصه‌ها برنامه‌ریزی و پیگیری کرده‌ام؛ از طرح توسعه شهرک سینمایی دفاع‌مقدس، تا طراحی ساخت پردیس بزرگ فرهنگی، هنری، سینمایی و نمایشی در میدان فردوسی تهران، تا ساخت و بهره‌برداری از سالن تئاتر مقاومت (تماشاخانه سرو) و همچنین باز کردن در‌های قفل‌شده آرشیو روایت فتح به روی پژوهشگران و مستندسازان که منجر به جهش کمی و کیفی تولید آثار با مضامین مقاومت و نیز بازتعریف و احیای انتشارات روایت فتح و... شد. اینها تنها بخش‌های کوچکی از عمر کوتاه مسؤولیت این کمترین سرباز با همراهی و مساعدت یاران و همسنگرانم در آن مجموعه عزیز بوده است. سروران عزیزم این برادرشان را تهدید به پیگیری حقوقی و قضایی در دستگاه‌های ذی‌ربط نظامی نموده‌اند! بسیار خب! اگر چنین قصدی هم داشتند نیاز به بیانیه سرگشاده و دعوا در ملأ عام نبود، باید ظرف این ۲ سال گذشته که از ریاست‌شان گذشته، به جای سکوت و تملق، اقدام می‌فرمودند. حالا هم دیر نشده. ما را از چه می‌ترسانند؟! گردن‌مان از مو باریک‌تر و ارائه اسناد و پاسخگویی حقوقی در دستگاه قضایی را به ‌مراتب آسان‌تر و گواراتر از پاسخگویی در محضر حضرت کرام‌الکاتبین می‌دانیم. 
حسن‌ختام این یادداشت را بهانه‌ای قرار می‌دهم برای فراخوان عموم به همه پژوهشگران کاربلد و مستندسازان پرتلاش حاضر در منظومه فرهنگی انقلاب اسلامی برای مراجعه و بهره‌برداری بجا و با برنامه از آرشیو سازمان هنری- رسانه‌ای اوج که متعلق به این سرزمین و آب و خاک مقدس است؛ جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و عاشورایی ملت سلحشور این کهن بوم و بَر. 
همچنین با افتخار یک نسخه کامل از کلیه آثار، تولیدات و آرشیو سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، برای صیانت و امنیت بیشتر و نگهداری در گنجینه ارزشمند سپاه پاسداران به مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس سپاه تقدیم می‌گردد. 

Page Generated in 0/0054 sec