printlogo


کد خبر: 232522تاریخ: 1400/1/31 00:00
اخبار

شروط سه‌گانه قالیباف برای کاندیداتوری تکذیب شد
مهدی چمران، نایب‌رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ادعای روزنامه سازندگی که از شروط سه‌گانه قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه با اصولگرایان سخن گفته بود، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس و دبیر شورای ائتلاف که در آن برخی چهره‌های نزدیک به آقای قالیباف هم حضور داشتند، برگزار شد اما در این جلسه به هیچ عنوان ادعاهای روزنامه سازندگی طرح نشده بود. روزنامه سازندگی در خبری که دیروز تیتر یک کرده بود مدعی شد آقای قالیباف برای نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری، ۳ ‌شرط برای اصولگرایان گذاشته است!
***
جهانگیری:
دولت در کمال مظلومیت به ناکارآمدی متهم می‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت بدون توجه به اتهامات، وظیفه خود را که خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند است ادامه می‌دهد و در عین حال ضروری است برای افزایش امید و نمایش تلاش‌های بی‌وقفه انجام شده روشنگری شود. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر آمریکا از برجام خارج نمی‌شد و کشورمان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم نمی‌کرد قطعا وضعیت اقتصاد کشور بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی بود. در این زمینه لازم است که بخش‌های مختلف دولت برای تنویر افکار عمومی گزارش‌های مقایسه‌ای تهیه و منتشر کنند. این نکته مهمی است که علاوه بر آمریکایی‌ها که به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران در وهله نخست بودند بسیاری از اقتصاددانان داخلی نیز شرایط اسفناکی را برای ایران پس از وقوع تحریم‌ها و کرونا پیش‌بینی می‌کردند. 
وی گفت: پیش‌بینی بسیاری از اقتصاددانان این بود که تورم ایران تورمی ونزوئلایی می‌شود، یعنی تورم رشد 1000 درصدی خواهد داشت که قطعا به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرقابل کنترل است اما به فضل الهی و تدبیرهایی که صورت گرفت نرخ تورم در عدد 36 درصد متوقف شد. دولت می‌داند که این نرخ نیز زندگی مردم را با دشواری مواجه کرده و مردم بسیار اذیت شده‌اند اما نباید آن سوی معادله که قرار بود اقتصاد ایران فرو بریزد را فراموش کنیم.  جهانگیری با قدردانی از صبوری، بردباری و همراهی مردم در این مقطع گفت: اگرچه با وجود همه آمارها و شاخص‌ها دولت در کمال مظلومیت به ناکارآمدی متهم می‌شود اما آنچه مهم است این است که این دستاوردها ثبت شود و قطعا در آینده بیش از پیش روشن خواهد شد که تا چه میزان دولت در انجام وظایف خود موفق بود. دولت بدون توجه به اتهامات وظیفه خود را که خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند است ادامه می‌دهد و در عین حال ضروری است که برای افزایش امید و نمایش تلاش‌های بی‌وقفه انجام شده روشنگری شود. 
***
سردار فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد
در پی عروج شهادت‌گونه سردار سرلشکر پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی، به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و با موافقت و تصویب  فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده به سمت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.
سردار محمدرضا فلاح‌زاده پیش از این عهده‌دار مسؤولیت معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه بود.
وی همچنین فرماندهی لشکر ۳۳ المهدی، فرماندهی لشکر ۱۹ فجر و فرماندهی سپاه در  استان‌های یزد، اصفهان، فارس و نیز فرماندهی قرارگاه سازندگی کربلا را در کارنامه خود دارد.
***
غنی‌سازی 60 درصد تنها بخشی از توانمندی کشور در حوزه هسته‌ای است
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم در واقع برگ برنده ما در این مقطع حساس است که دشمن ما با تمام توان و ظرفیت تروریستی خود درصدد است اقدام به خرابکاری کند که البته در زمان مناسب پاسخ مناسب به این خرابکاری داده خواهد شد. وی افزود: تا زمانی که آمریکایی‌ها تمام تعهدات خودشان را اجرایی نکنند، به مسیر فعلی خود با جدیت ادامه خواهیم داد و مطمئن باشند ایران در این مسیر تصمیم دیگری نخواهد گرفت. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: همانطور که گفتم دانش هسته‌ای در کشور ما بومی شده و غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم تنها بخشی از این توانمندی در کشور ماست. 
***
بیانیه ۲۰۰۰   استاد دانشگاه
غلبه بر تحریم و خنثی‌سازی آن اولویت بیشتری نسبت به رفع تحریم دارد
۲ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای خطاب به مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای تاکید کردند: غلبه بر تحریم و خنثی‌سازی آن از اولویت بیشتری نسبت به رفع تحریم‌ها برخوردار است. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: عدم وابستگی اقتصادی به فروش نفت خام و تبدیل آن به کالاهای دارای ارزش افزوده، عدم وابستگی به دلار در مبادلات کشورهای دیگر، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تأمین نیاز داخلی و عدم نیاز به واردات و اقدامات دیگری که می‌تواند عامل خنثی‌سازی تحریم شود، از اهمیت بالاتری برخوردار است. همچنین تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه، ارتقای بازدارندگی نظامی، کاهش سوء حکمرانی‌های اقتصادی در داخل و وحدت نظر مسؤولان بویژه درباره سیاست خارجی اقدامات مؤثر دیگری است که در کنار رفع تحریم باید مورد اهتمام جدی باشد.

Page Generated in 0/0050 sec