printlogo


کد خبر: 232652تاریخ: 1400/2/4 00:00
اخبار

درخواست از دادگاه CAS برای صدور دستور موقت و ابطال رأی AFC
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: امیدواریم دستور موقت ما در دادگاه CAS پذیرفته شود و اگر نشود، خواستار ابطال رای AFC هستیم. غلامرضا رفیعی درباره اقدامات فدراسیون فوتبال پیرامون شکایت از کنفدراسیون آسیا به دادگاه CAS اظهار داشت: ما از ابتدای مطرح شدن این مساله از حقوق قانونی خودمان دفاع کردیم و خیلی شفاف به دنبال حق فدراسیون بودیم. به هر حال مراحل پیگیری پرونده تا روز دوشنبه به پایان می‌رسد و فکر می‌کنم تا همین چند روز نمایندگان AFC داور خود را انتخاب کنند. قطعا دادگاه ورزش هم «سر‌داور» را انتخاب می‌کند. امیدواریم صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای که رخ بدهد تصمیمی برای مقابله با اقدام AFC داشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا دادگاه CAS دستور موقت را نپذیرفته است، عنوان کرد: اگر این دادگاه بخواهد این کار را انجام بدهد چند شرط دارد؛ اول باید خسارت مربوط به اجرای حکم را دریافت کند و دوم اینکه باید مطمئن شود حق با شاکی است. واقعیت این است که هنوز CAS تصمیمی درباره دستور موقت برای اصل رای اتخاذ نکرده و منتظر هستیم پنل داوری این موضوع را بپذیرد. ما معتقدیم دبیر کل AFC فاقد چنین اختیاراتی است که درباره میزبانی این مسابقات تصمیم بگیرد. وی درباره اینکه آیا به صدور رای به نفع فدراسیون امیدوار است یا خیر، گفت: نخستین و مهم‌ترین نکته این است که امیدواریم دستور موقت ما پذیرفته شود که اگر نشود ما خواستار ابطال رای دبیر کل AFC هستیم. ما با طرح شکایت تکلیف قانونی خود را انجام دادیم. مطمئنا بدون امیدواری تصمیم به شکایت نگرفتیم. 
***
بازگشت استراماچونی به فوتبال با تیمی قطری
یک رسانه ایتالیایی از بازگشت استراماچونی به دنیای مربیگری پرده برداشت. کالچومرکاتو در خبری عنوان کرد استراماچونی می‌تواند فوتبال را با مربیگری در قطر دوباره آغاز کند. رسانه ایتالیایی نوشت سرمربی سابق اینترمیلان در حال بررسی و ارزیابی پیشنهاد قطری‌هاست و به این می‌اندیشد که در خاورمیانه یک تجربه جدید دیگر را به ثبت رساند. کالچومرکاتو در ادامه گزارش خود از حضور استراماچونی در استقلال نوشت و اشاره کرد حضور این مربی در قطر می‌تواند دومین تجربه آسیایی او باشد. این رسانه ایتالیایی نوشت: در استقلال استراماچونی خیلی زود وارد قلب هواداران شد و با خاطره‌ای بزرگ با این تیم وداع کرد. او می‌تواند در قطر با ژاوی و بلان رقابت کند. البته کالچومرکاتو از تیم قطری نامی نبرد و باید دید سرنوشت او چه می‌شود.
***
AFC اعتراض النصر علیه فولاد را رد کرد
تصمیمات داوری دیدار النصر عربستان و فولاد خوزستان با رأی کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تأیید قرار گرفت. به گزارش ایسنا، برابر مصوبه جلسه دیروز کمیته اخلاق و انضباطی AFC، اعتراض تیم النصر عربستان در جریان دیدار با فولاد خوزستان مبنی بر تصمیمات ناعادلانه داوری، رد شد. «مانو منز» سرمربی النصر در کنفرانس خبری پس از بازی اعلام کرده بود برخورد داور با بازیکنان فولاد ملایم بود! 
***
ناراحتی رستمی سوژه رسانه‌های خارجی شد
کیانوش رستمی با وجود کسب مدال طلای وزنه‌برداری آسیا از شرایط گلایه کرد. به گزارش فارس، کیانوش رستمی، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید اما اعتراض و ناراحتی او در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت. سایت Insidethegames در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: کیانوش رستمی مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد اما روی سکو در تاشکند ناراضی به نظر می‌رسید. 
رستمی یکی از محبوب‌ترین وزنه‌برداران جهان که در ۲ المپیک گذشته نقره و طلا کسب کرده، برای کسب سهمیه المپیک توکیو ناکام ماند. این وزنه‌بردار ۲۹ ساله ایرانی نتوانست امتیازی برای المپیک کسب کند. رستمی از کاهش وزن شکایت کرد؛ هرچند گفته می‌شود او درخواست کرده بود در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در ازبکستان شرکت کند. رستمی در این مسابقات از استرس زیاد صحبت کرده بود. وی ۲ حرکت خوب داشت و ۴ حرکت را از دست داد. 

Page Generated in 0/0068 sec