printlogo


کد خبر: 232665تاریخ: 1400/2/4 00:00
اخبار

تقدیر وزیر دفاع از دست‌اندرکاران افزایش حقوق سربازان وظیفه
وزیر دفاع گفت: از اقدامات ارزشمندی که در سال جدید از فروردین‌ماه اجرایی شد، افزایش پرداخت مستمری کمک معیشت بگیران صندوق ایثارگران است که ۱۲۵ درصد و رقمی حدود ۲ برابر افزایش یافته و از فروردین امسال توسط صندوق رزمندگان وزارت دفاع پرداخت شد. امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به افزایش حقوق سربازان وظیفه در سال جدید و در اجرای قانون خدمت وظیفه عمومی، اظهار کرد: میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون، حداقل حقوق کارکنان وظیفه در مناطق عادی یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۴ میلیون تومان در مناطق عملیاتی خواهد بود. وزیر دفاع افزود: با تامین منابع مصوب قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، امکان آموزش‌ها و تخصص‌های کاربردی برای مهارت‌آموزی در رشته‌های متنوع در طول خدمت سربازی فراهم شده است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت کمک معیشتی به بخشی از رزمندگان تحت پوشش که احراز جانبازی داشته‌اند با آمار حدود ۳۶ هزار نفر برای برخورداری از خدمات و مزایای بنیاد شهید و امور ایثارگران به این بنیاد منتقل شد و تحت پوشش قرار گرفتند. امیر سرتیپ حاتمی از اهتمام دولت و مجلس برای در اولویت قرار دادن معیشت سربازان و کمک معیشت‌بگیران صندوق ایثارگران و همچنین سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها و حمایت‌های ستاد کل نیروهای مسلح و تلاش‌های صندوق امور رزمندگان وزارت دفاع قدردانی و تشکر کرد.
***
پذیرش 8000 معتاد متجاهر در فشافویه بزودی
 معاون امنیتی - انتظامی استاندار تهران از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالاهای اساسی در استان تهران خبر داد و گفت: بزودی 8000 معتاد متجاهردر فشافویه پذیرش می‌شوند. حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند مقابله با مواد مخدر در سطح استان تهران گفت: با توجه به تفاهمنامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران و سازمان زندان‌های استان درباره پذیرش ۸۰۰۰ معتاد متجاهر در مرکز فشافویه، توافقات لازم انجام شده و این مهم بزودی محقق خواهد شد. معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالاهای اساسی در استان تهران خبر داد و افزود: به منظور تسهیل در امر رسیدگی به پرونده قاچاق کالاهای اساسی شعبه ویژه‌ای در مجتمع رسیدگی به قاچاق تعزیرات حکومتی تهران اختصاص خواهد یافت. 
***
کمبود ۵٠ درصدی نیرو در اورژانس تهران
رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: طبق استاندارد‌های جهانی، اورژانس باید تا ۵۵٠٠ نیروی عملیاتی داشته باشد که تقریبا ۵٠ درصد کمبود نیرو داریم. دکتر پیمان صابریان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره نیاز مرکز اورژانس تهران به افزایش پرسنل اظهار کرد: در حال حاضر اورژانس تهران ٢۵٠٠ نیرو و ٢٢۴ پایگاه دارد و متوسط آمبولانس فعال روزانه این مرکز نیز ٢۵٠ دستگاه است، همچنین روزانه حدود ٢٢٠ موتورلانس فعال هستند. رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: با توجه به اینکه اورژانس روزانه ١۵ هزار تماس و ۵۰۰۰ ماموریت دارد، طبق استاندارد‌های جهانی باید تا ۵۵٠٠ نیروی عملیاتی داشته باشد که تقریبا ۵٠ درصد کمبود نیرو داریم. صابریان افزود: با توجه به این شرایط همکارانم بهترین خدمات را ارائه می‌کنند و در مدت زمانی که حدودا ١۴ دقیقه است به بالین افراد می‌رسند اما اگر نیروها به تعداد استاندارد افزایش یابد، می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم و خدمات را بهتر ارائه کنیم. 
***
کاهش فرزندآوری در کشور
استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه موافق افزایش مراکز درمان ناباروری نیستم، گفت: در حال حاضر این مراکز سالانه ۲۰ مراجعه‌کننده هم ندارند که باید علت‌یابی شود. دکتر محمد اسماعیل اکبری تاکید کرد: هیچ کجای دنیا طی ۷۰ سال گذشته سقوط موالید را به اندازه جمهوری اسلامی تجربه نکرده است. وی افزود: تهدید کاهش و سقوط موالید به گونه‌ای بوده که در دهه‌های گذشته بارها از سوی مقام معظم رهبری به رؤسای‌جمهوری گوشزد شده است. اکبری ادامه داد: سال ۹۳ طرح‌های مؤثری بر اساس توصیه‌های رهبری مصوب و ابلاغ شد اما کار عملی از سوی مسؤولان امر انجام نشد. علت این بی‌عملی را می‌توان کم‌آگاهی نسبت به اصل قضیه عنوان کرد؛ در این راستا حتی ۲ دوره متوالی، مجلس‌نشین‌ها هم کاری نکردند. وی با بیان اینکه مشکل ناباروری زوجین به شکل مساوی و ۵۰ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان است، افزود: با گسترش مراکز درمان ناباروری موافق نیستم، زیرا در حال حاضر مراکز درمان ناباروری کشور سالانه ۲۰ مراجعه‌کننده هم ندارند و دلیل این رخداد فقط مسائل اقتصادی نیست. 
***
بارش پراکنده در بیشتر استان‌های کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های پراکنده تا سه‌شنبه (۷ اردیبهشت) در اکثر استان‌های کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از شنبه (امروز) در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، البرز، قزوین، برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب کرمان ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. این بارش‌ها تا جایی است که 15 استان را در بر می‌گیرد. وی با بیان اینکه دریای خزر طی ۲ روز آینده مواج خواهد بود، اظهار کرد: امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت) در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود. 

Page Generated in 0/0060 sec