printlogo


کد خبر: 232674تاریخ: 1400/2/4 00:00
اخبار

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: کارنامه درخشان این نهاد انقلابی در 4 دهه گذشته مؤید تلاش مخلصانه و مومنانه کارکنان خدوم سپاه با تفکر انقلابی و ولایتمداری برای حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه نیروهای مقتدر مسلح کشورمان دست در دست یکدیگر چون ید واحده، سربلندی نظام و یأس و ناامیدی دشمنان را رقم ‌زده‌اند. 
***
ضربه پاسداران گمنام امام زمان(عج) به باند بزرگ قمار
پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، یک باند بزرگ قمار را در مشهد شناسایی و متلاشی کردند. با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی، در راستای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته، یک باند بزرگ قمار در شهر مقدس مشهد با گردش مالی بالایی معادل چند میلیارد تومان، شناسایی و متلاشی شد. در این رابطه ۱۸ گرداننده اصلی باند قمار و ۸۰ نفر از مباشران که به عنوان قمارباز در این باند فعالیت داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. 
همچنین از ۱۰ مکان استقرار و فعالیت این باند،‌ آلات و ادوات قمار، مشروبات الکلی، مواد مخدر، دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی، رایانه و نیز مقادیری مهمات جنگی کشف و ضبط شد. 
***
مقام آمریکایی:
برای عدم ترک برجام تضمین نمی‌دهیم
مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: هیچ تضمین کتبی برای ماندن طرف‌های برجام وجود نخواهد داشت اما دستورکار مذاکرات وین، تعهد کامل در برابر تعهد کامل است. 
به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، این دیپلمات ارشد آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تضمین واشنگتن درباره پایبند ماندن به توافق هسته‌ای با ایران گفت: «درباره تضمین کتبی، فکر می‌کنم روشن است که چنین تضمینی وجود ندارد». مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که بدون فاش شدن نامش به سوالات پاسخ می‌داد، افزود: «این یک تفاهم سیاسی است که در زمان انعقاد برجام هم روشن بود حق مستقل هر کدام از مشارکت‌کنندگان است که تصمیم بگیرند می‌خواهند همچنان عضوی از آن باشند یا خیر». او در ادامه گفت: «اگر دولت بایدن به درک مشترکی با ایران و دیگر اعضای ۱+۵ برسد و تصمیم بگیرد به برجام برگردد، با حسن‌نیت خواهد بود و بدون دلیل از آن خارج نخواهد شد. اما چیزی تحت عنوان تضمین وجود نخواهد داشت». 
مقام آمریکایی توضیح داد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران تفاهماتی فنی دارند. همچنین انتخابات ایران [نزدیک] است و به همین دلیل صاحب‌نظران از رسیدن به توافق تا میانه ماه مه ‌صحبت می‌کنند. رسیدن به توافق تا آن زمان را رد نمی‌کنم. امید ما این است که در اسرع وقت به آن دست یابیم و با نهایت سرعتی که بتوانیم پیش می‌رویم».
***
محمدجواد لاریجانی:
روند مذاکرات وین موضع دقیق ایران را هدر می‌دهد
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و معاون اسبق وزارت امورخارجه گفت: موضع ایران درباره بازگشت آمریکا به برجام توسط حکومت خوب بیان شد ولی بد عمل شد! وقتی که گفته شد «نیاز به جلسه و گفت‌وگو نداریم، آمریکا عمل کند، راستی‌آزمایی شود، بعد جلسه بگذارند» درست و دقیق بود. اما مذاکرات وین تمام این مبنا را هدر داده و می‌دهد!
محمدجواد لاریجانی در بخشی از یادداشت خود در خبرگزاری تسنیم نوشت: «وقتی آمریکا از برجام خارج شد، جمهوری اسلامی با سرعت تشکیل ۱+۴ را متعهد شد و این در واقع برجام نیمه‌جانی بدون آمریکا بود که تمام بندهای مربوط به آمریکا از آن باید حذف شود. حالا آمریکایی‌ها هم از همین تکنیک دارند استفاده می‌کنند! یعنی اگر ایران و 4 عضو می‌توانند اعلام برجام 1+4 کنند، آمریکا هم همین را انجام می‌دهد. آمریکا هم ۴ عضو دیگر بدون ایران درست می‌کند! مشکل شکلی که ایالات متحده دارد «خارج بودن» او از برجام است که تقلید از روش ایران را برای او ناموجه می‌نماید. البته اگر در آن موقع ما تعهدی برای خود قائل نمی‌شدیم و صرفا همراهی‌های داوطلبانه‌ای را مطرح می‌کردیم، امروز در شرایط قانونی بهتری بودیم. واقعیت تأسف‌بار این است که برجام متنی است که «چفت و بست» حقوقی ـ جز علیه ایران ـ ندارد! لذا ورود و خروج آن برای همه طرف‌ها جز ایران هزینه‌بر نیست! لذا تنها پشتوانه حقیقی آن توانمندی‌های جمهوری اسلامی است و بس».
***
امضای توافق ایران و چین نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: امضای توافق ایران و چین و تمایل پکن نسبت به این توافق نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر‌ در گفت‌وگو با فارس، ادامه داد: همانند توافق با چین که قطعا در یک فضای تفاهمی با حفظ منافع ۲ کشور ادامه خواهد یافت، با کشورهای متعدد دیگری از جمله کشورهای همسایه نیز می‌توانیم توافق‌های زیادی را داشته باشیم و قطعا بازنده این بازی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند. 

Page Generated in 0/0049 sec