printlogo


کد خبر: 232692تاریخ: 1400/2/5 00:00
آلبوم مناجات‌خوانی«سِر عشق» رونمایی شد

آیین رونمایی از آلبوم «سِرّ عشق» مشتمل بر چند مناجات مرتبط با ماه مبارک رمضان در قالب آواز در فرهنگسرای رسانه تهران رونمایی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آلبوم «سِرّ عشق» مشتمل بر خوانندگی چند هنرمند موسیقی ایرانی در قالب مناجات‌های ماه مبارک رمضان با حضور رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد. 
این آلبوم شامل ۸ آواز با اجرای آوازخوانان توانمندی از ۲ نسل مختلف آواز دستگاهی ایران از جمله داوود فیاضی، محمد ملاآقایی، علیرضا حاجی‌طالب و علی صدیقی‌راد روی اشعاری از شاعران کلاسیک و برجسته‌ای همچون حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، نظامی، فخرالدین عراقی و باباطاهر است. این آوازها در مایه‌های ماهور، چهارگاه، افشاری، ابوعطا، شوشتری، منصوری، بیات‌ترک، دشتی و دشتستانی اجرا شده‌اند. 
علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز در آیین رونمایی اظهار کرد: مناجات‌خوانی یکی از بحث‌های بسیار مهم و ارزشمند موسیقی ایرانی است که در مناسبت‌های مختلف عامه مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند و این نکته ارزشمندی است که می‌توانیم فارغ از یک ژانر ارزشمند در موسیقی ایرانی و مقامی مورد توجه قرار دهیم. 
وی با بیان اینکه تولید موسیقی فاخر و کاربردی وظیفه اصلی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران است، افزود: وظیفه ما این است که هنر را به خانه ببریم و این وظیفه مهمی است که در حال انجام است. امیدوارم تولید آلبوم سر عشق مقدمه‌ای برای تولید آثار مشابه دیگر در حوزه‌های محتوایی پیرامون ماه مبارک رمضان باشد. 
امیرحسین سمیعی، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز درباره آلبوم «سر عشق» گفت: هدف ما این است که در حوزه موسیقی آیینی حرکت بادوام و سنجیده‌ای داشته باشیم؛ نکته‌ای که در آلبوم «مرثیه ناتمام» آن را آغاز کردیم و امروز در قالب آلبوم «مناجات‌خوانی» ادامه می‌دهیم. به هر حال در مقوله مناجات‌خوانی در حال رسیدن به وحدتی هستیم که هیچ گونه اختلافی در آن نیست. همین شرایط مبنای فعالیت‌های ما برای تولید آلبوم سر عشق شد و تلاش کردیم آوازخوانی‌هایی را که در حوزه مناجات‌خوانی وجود دارد ثبت کرده و به مجموعه واحدی برسیم. ما در این حوزه این بار سراغ هنرمندانی رفتیم که تجربه بیشتری از جوان‌های هنرمندمان دارند و فکر می‌کنم کیفیت اثر به گونه‌ای باشد که بتواند با استقبال مخاطبان اینگونه آثار مواجه شود. حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم توضیح داد: توجه به معنویت یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان است. پس توجه به همین مقوله مناجات ضرورت بشر است که ماه مبارک رمضان اوج این نیازهاست و تبلور آن در ادبیات ما نیز موج می‌زند. گویی در ماه رمضان همه ابزارها آماده است که رفع تشنگی با مناجات صورت گیرد. به اعتقاد من، نجوا یک مناسک است که در ایام سال هم اجرا می‌شود. نجوا یک درمان و منشأ آرامش است. شما دقت کنید آنها که اهل سجاده و نماز هستند چقدر آرامند. آنها که نجوا می‌کنند در دفتر الهی نام‌شان ثبت می‌شود.

Page Generated in 0/0066 sec