printlogo


کد خبر: 232702تاریخ: 1400/2/5 00:00
اخبار

قانون فیفا به سود ایران و به ضرر بحرین
برای مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی 2022 تفاضل گل اهمیت بیشتری نسبت به بازی رودررو خواهد داشت. 
تیم ملی ایران در روزهای پایانی حضور مارک ویلموتس روی نیمکت برابر عراق مغلوب شد تا حضورمان در دور دوم مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. حدود یک ماه دیگر بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان دیدارهای پایانی مرحله گروهی انجام خواهد شد. 
در این شرایط حساس تیم ‌ملی ایران شانس میزبانی از رقبای خود را ندارد و برای انجام دیدارهای باقیمانده خود باید به بحرین سفر کند اما نکته مثبت، قانونی است که فیفا برای مسابقات مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا وضع کرده و بر اساس آن تیم ‌ملی ایران دست بالا را در تقابل با بحرین و عراق خواهد داشت. 
طبق قوانین، تفاضل گل در اولویت تعیین تیم صعود‌کننده قرار دارد و اگر ۲ تیم در امتیاز برابر باشند، به جای بازی رودررو، تفاضل گل مورد سنجش قرار خواهد گرفت. ایران بازی رودررو مقابل بحرین را در منامه با نتیجه 0-1 واگذار کرد و حتی اگر در بازی برگشت کار 1-2 به سود ایران می‌شد هم در واقع این بحرین بود که در رتبه بهتری قرار می‌گرفت اما حالا همه چیز به سود شاگردان اسکوچیچ خواهد بود. 
ایران در دور رفت مرحله گروهی با 14 گل کامبوج را شکست داد و حالا با همین تفاضل گل، آمار فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده است. با توجه به اینکه بحرین یک بازی نسبت به ایران بیشتر دارد، اگر شاگردان اسکوچیچ هنگ‌کنگ و کامبوج را شکست دهند و مقابل بحرین به تساوی برسند، بازی با عراق را به عنوان تیم صدرنشین یا دوم آغاز می‌کنند و با برتری برابر عراق به عنوان تیم اول به مرحله بعدی می‌روند. 
البته تیم ‌ملی توانایی غلبه بر بحرین را هم دارد اما به واسطه این قانون، اسکوچیچ می‌تواند استراتژی مناسب‌تری را اتخاذ کند و با توجه به امتیاز میزبانی بحرین، شرایط به سود ایران می‌شود و بحرینی‌ها باید در موقعیت حمله و گل زدن به ایران قرار بگیرند؛ موضوعی که با توجه به قدرت هجومی ایران، می‌تواند شرایط را به سود تیم‌ ملی تغییر دهد. 
***
۳ طلای وزنه‌برداری ۱۰۲ کیلوگرم آسیا برای ایران
رسول معتمدی قهرمان شد
رسول معتمدی، قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا شد. 
رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان به پایان رسید و ایران صاحب عنوان قهرمانی این وزن شد. 
رسول معتمدی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، ۲۲۷ دوضرب و مجموع ۴۰۰ کیلوگرم مدال طلای دوضرب و مجموع و برنز یک‌ضرب را به دست آورد و قهرمان آسیا شد. 
رضا دهدار دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۷۵ یک‌ضرب، ۲۱۴ دوضرب و مجموع ۳۸۹ کیلوگرم، ضمن کسب طلای یک‌ضرب، در مجموع چهارم آسیا شد. 
همچنین فارس الباخ، وزنه‌بردار قطر در حرکت آخر دوضرب به رکورد جهان حمله کرد اما در مهار وزنه ۲۳۲ کیلوگرم ناموفق بود. 
 
* حرکت یک‌ضرب
رسول معتمدی در نخستین حرکت یک ضرب ۱۶۶ کیلوگرم را انداخت. او در حرکت دوم دوباره برای مهار وزنه ۱۶۶کیلوگرم روی تخته آمد که این بار موفق به مهار این وزنه شد. 
معتمدی در حرکت سوم وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را بالای سر برد و ۳ چراغ سفید دریافت کرد و به مدال برنز رسید. 
رضا دهدار در نخستین حرکت، ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را نیز مهار کرد. 
دهدار در حرکت آخر پشت وزنه ۱۷۵ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار آن مدال طلای یک‌ضرب را از آن خود کرد. 
فارس الباخ وزنه‌بردار مطرح قطر که در این رقابت‌ها در دسته ۱۰۲ کیلو وزنه می‌زد، در یک ضرب ۱۷۴ کیلوگرم را ثبت کرد و به مدال نقره رسید. 
 
* حرکت دوضرب
معتمدی در نخستین حرکت ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برد. 
او در آخرین حرکت دوضرب پشت وزنه ۲۲۷ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را هم مهار کرد و با خوشحالی زیاد تخته را ترک کرد. او مجموع ۴۰۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و صاحب ۲ مدال طلای دوضرب و مجموع شد. 
دهدار نیز در حرکت اول ۲۰۶ و در حرکت دوم ۲۱۴ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت سوم ۲۱۹ کیلوگرم را انداخت. دهدار با مجموع ۳۸۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد. 
همچنین فارس الباخ در حالی که بر سر مدال طلای مجموع با معتمدی رقابت داشت، در حرکت آخر خود که رکورد جهان بود، وزنه ۲۳۲ کیلوگرم را انداخت تا عنوان قهرمانی این وزن به ایران برسد.

Page Generated in 0/0052 sec