printlogo


کد خبر: 232709تاریخ: 1400/2/5 00:00
اخبار

ضرورت واکسیناسیون فعالان حوزه اجتماعی
کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن برشمردن مشکلات و موانع پیش روی فعالان حوزه اجتماعی در کشور در ایام اپیدمی کرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: جناب آقای نمکی! با سلام و تحیت؛ خادمان،کارکنان و فعالان «حوزه اجتماعی» در مراکز دولتی و سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی که عمدتا از نیروهای جوان و انقلابی می‌باشند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا همگام با مدافعان شریف سلامت و کادر درمان، در صف اول ارائه خدمات اجتماعی به هموطنان خویش در حوزه‌های مختلف و ضروری مرتبط با سلامت جان و روان بوده‌اند. این عزیزان از ابتدای شیوع این پاندمی هر روزه در ارتباط مستمر با هزاران آسیب‌دیده اجتماعی در سراسر کشور یا در مراکز و محیط‌های آسیب، مشغول ارائه خدمات ضروری و متنوع اجتماعی در این شرایط سخت به نیازمندان بوده‌اند. عروج شهادت‌گونه بسیاری از عزیزان مددکار در سال گذشته که به واسطه حضور در مراکز آسیب یا مداخلات مستقیم اجتماعی به بیماری «کووید-19» مبتلا شدند و در خاموشی به دیدار حق شتافتند، خود رساترین صدا برای اثبات مظلومیت ذاتی این قشر است. پرسش اساسی آنجاست که آن وزارتخانه چرا با وجود علم به امکان بالای آلودگی این قشر در مواجهه با آسیب‌دیدگان، این گروه را در فاز یک و ۲ سند ملی واکسیناسیون قرار نداده و عملا هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است؟
***
آغاز امتحانات دانش‌آموزان پس از عید فطر
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به حذف بخشی از کتاب‌های درسی در امتحانات پایان سال گفت: امتحانات ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی درباره برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌ها قرار است امتحانات بعد از عید فطر یعنی پس از 27 اردیبهشت‌ماه آغاز شود. وی افزود: تلاش می‌کنیم متناسب با پایه‌های تحصیلی مختلف تا قبل از 28 خرداد که زمان برگزاری انتخابات است امتحانات به پایان برسد، بنابراین 27 اردیبهشت پایان سال تحصیلی برای دوره متوسطه و پایان اردیبهشت‌ماه پایان دوره آموزش برای دوره ابتدایی تعیین شده و پس از آن امتحانات آغاز می‌شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: امتحانات به 2 صورت حضوری و غیرحضوری است، اصرار داریم امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود. وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌پرسند چرا در این شرایط بر امتحانات حضوری تاکید داریم، متذکر شد: بدون هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا و ملاحظات بهداشتی این کار را انجام نخواهیم داد. وی بیان کرد: اصرار داریم امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود اما برای سایر پایه‌ها اگر اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. وی درباره حذفیات امتحانات گفت: حذفیات برای تمام پایه‌های تحصیلی در وضعیت قرمز، نارنجی و آبی مشخص شده است و می‌دانیم چه درس‌هایی حذف شده است، این موضوع از ابتدای سال تحصیلی مشخص شد و تعجب می‌کنم چرا برخی دانش‌آموزان اطلاع ندارند. 
***
اجرای طرح جمع‌آوری کارتن‌‌خواب‌ها و معتادان در بزرگراه‌های منطقه ۱۵ تهران
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌هایی خبر داد که به صورت ناگهانی وارد بزرگراه‌های منطقه ۱۵ تهران می‌شدند. به گزارش تسنیم، سرهنگ علی همه‌خانی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها از سطح چند بزرگراه در منطقه 15 تهران، در تشریح این خبر اظهار کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد تصادفات شدید فوتی و جرحی در سطح بزرگراه‌های تهران به خاطر عبور معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها از عرض بزرگراه‌ها هستیم. وی افزود: با توجه به خطرات و تلفات جان‌باختگان و مصدومان تصادفات در سطح بزرگراه‌های شهر تهران و دغدغه پلیس راهور تهران بزرگ درباره کاهش این حوادث، در یک طرح مشترک بین سرکلانتری ششم، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس راهور تهران بزرگ، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها از سطح بزرگراه‌های منطقه 15 با همکاری رئیس و کارکنان این منطقه انجام شد. در این طرح تعدادی از کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی جمع‌آوری شده و برای اسکان و سیر مراحل قانونی، به سازمان‌های مربوطه تحویل داده شدند. 
***
آغاز طرح بخشودگی 2برابری جرایم معوقه رانندگی
طرح بخشودگی 2برابری جرایم معوقه رانندگی از دیروز شنبه آغاز شد و رانندگان تا پایان دی‌ماه فرصت دارند اصل مبلغ جریمه را پرداخت کنند. به گزارش فارس، طرح بخشودگی دوبرابری جرایم رانندگی از دیروز ۴ اردیبهشت آغاز شد. گفتنی است، بر اساس اظهارات سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ناجا تمام رانندگانی که تا پایان سال ۹۹ دارای جرایم معوقه دوبرابری هستند می‌توانند از ۴ اردیبهشت که مبلغ جریمه به مبلغ اصلی باز می‌گردد تا آخر دی‌ماه، این مبلغ را پرداخت کنند. لازم به ذکر است طرح بخشودگی دوبرابری جرایم شامل خودروهای سبک و سنگین و موتوسیکلت شده و رانندگان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر پلیس ‌+۱۰ یا سایت راهور ۱۲۰ یا درگاه بانکی نسبت به پرداخت اصل مبلغ جریمه اقدام کنند، چرا که با پایان یافتن مهلت قانونی در پایان دی‌ماه دوباره مبالغ جریمه دوبرابر خواهد شد. بیان این نکته ضروری است که افرادی که جرایم رانندگی‌شان بیش از ۳ میلیون تومان باشد مشمول توقیف خودرو می‌شوند. 

Page Generated in 0/0051 sec