printlogo


کد خبر: 232722تاریخ: 1400/2/5 00:00
اخبار

انهدام یک تیم تروریستی در سیستان‌وبلوچستان
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در سیستان‌وبلوچستان خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: رزمندگان قرارگاه قدس با انجام عملیات رصد و رهگیری اطلاعاتی دقیق، یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی را که چندی قبل برای انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی وارد منطقه شده بود شناسایی و سحرگاه شنبه طی یک عملیات موفق آن را در یکی از مناطق مرزی استان سیستان‌وبلوچستان در کمین خود گرفتار و منهدم کرد. بر اساس این گزارش، در این عملیات ۳ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی آنان نیز به دست رزمندگان اسلام افتاد. 
***
سند راهبردی ایران و چین اروپایی‌ها را هم به تکاپو انداخت
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: سند راهبردی ایران و چین، اروپایی‌ها را هم به تکاپو انداخت. حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سند راهبردی ایران و چین، ‌گفت: سند راهبردی ایران و چین به‌گونه‌ای است که ابتدا باید چین به تعهداتش عمل کند و سپس جمهوری اسلامی ایران. وی افزود: طبق توضیحات کارشناسان، پس از امضای سند راهبردی ایران و چین تعدادی از کشورهای اروپایی خواستار امضای چنین سندی از سوی جمهوری اسلامی ایران با این کشورها شده‌اند که پاسخ ما به آنها این است که کشورهای اروپایی بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند و استقلالی از خود ندارند و طبیعتا نمی‌شود چنین سندی با آنها امضا کرد. عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: پس از امضای سند راهبردی ایران و چین بود که کره‌جنوبی در عالی‌ترین سطح یعنی در سطح نخست‌وزیر این کشور سفری به ایران داشت. کشوری که به منظور خوش‌رقصی برا‌ی‌ آمریکا دارایی‌های ایران را بلوکه کرده است، در سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران پس از امضای سند راهبردی ایران و چین، خواستار روابط تجاری و بازرگانی و گشایش‌هایی در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران شد. فلاحی خاطرنشان کرد: ما پیش از این به صورت جسته‌و‌گریخته همکاری‌هایی با چین داشته‌ایم، به عنوان مثال در حوزه دانش‌بنیان همکاری‌هایی وجود داشت که البته با این سند راهبردی این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت. وی افزود: تجربه 8 سال گذشته به ما نشان داد غرب قابل اعتماد نیست و نمی‌توان روی کشورهای غربی حساب باز کرد. 
***
فواید انتخابات پرشور در کلام رهبر انقلاب
شماره‌ دویست‌و‌هشتاد‌و‌پنجم هفته‌نامه‌ «خط حزب‌الله» با عنوان «مثل آینه» منتشر شد. یکی از نکات مورد تأکید حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تلاوت روزانه‌ قرآن و انس با آن است. خط حزب‌الله به مناسبت ماه مبارک رمضان توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب درباره‌ انس با قرآن و ثمرات آن را بازخوانی کرده است. خط حزب‌الله تصویر دستخط پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت سردار سیدمحمد حجازی را نیز برای نخستین‌بار منتشر کرده است. بر اساس بیانات رهبر انقلاب و به بهانه نزدیک شدن ایام برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، خط حزب‌الله در سخن هفته‌ این شماره خود به این سوال که «انتخابات پرشور چه فایده‌ای به آحاد مردم می‌رساند؟» پاسخ داده است. 
***
عضو کمیسیون امنیت ملی:
تحریم‌ها باید یکباره برداشته شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم مذاکره‌کننده برجامی ایران نباید اجازه دهد فضا در مذاکرات به سمت فرسایشی شدن برود. عباس گلرو در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+4 در وین، گفت: اینکه گفته می‌شود نباید مذاکرات فرسایشی شود حرف بسیار درستی است، البته بنده نمی‌دانم استراتژی طرف مقابل برای فرسایشی کردن مذاکرات و کشاندن این موضوع به زمان انتخابات ایران چیست؟ وی ادامه داد: آنچه برای منافع ملی ما در مذاکرات مهم است و در سطح کلان نیز رهبر انقلاب بیان کردند، این است که مذاکرات به سمت طولانی شدن و فرسایشی شدن نباید برود. نماینده سمنان در مجلس تصریح کرد: مذاکرات فرسایشی معمولا به فضاهای زدوبندهای مسموم و مخالف منافع ملی کشانده می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه فرسایشی شدن یعنی امتیاز‌گیری و تیم مذاکره‌کننده ایرانی نباید اجازه بدهد فضا به این سمت برود، اظهار داشت: به هر حال وضعیت هسته‌ای ایران مشخص است و غربی‌ها نمی‌توانند گام‌به‌گام به تعهدات خود عمل کنند. گلرو اضافه کرد: باید تحریم‌ها به یکباره برداشته شود، راستی‌آزمایی واقعی درباره برداشته شدن تحریم‌ها انجام شود و در گام سوم نیز ایران تعهدات خود را در برجام عملیاتی خواهد کرد. 
***
تصمیمات مذاکره‌کنندگان بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه کل تصمیماتی که در وین گرفته می‌شود باید بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی در مجلس تصویب شود، گفت: تصمیمات هیات مذاکره‌کننده بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده باید در چارچوب قانون مجلس موضوعات را پیگیری کند، افزود: قانون را همه باید رعایت کنند، دولت نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند، مذاکرات نیز باید پیرامون رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی انجام شود. وی افزود: بدون‌شک تصمیمات هیات مذاکره‌کننده بدون تصویب در مجلس وجاهت قانونی نخواهد داشت. نماینده محلات در مجلس بیان کرد: در اصل 77 قانون اساسی آمده است تمام تفاهمنامه‌ها باید مورد تصویب مجلس قرار گیرد و اصل 125 هم به طور شفاف می‌گوید اگر دولت بخواهد قراردادی را انجام دهد باید تصویب مجلس را بگیرد. 

Page Generated in 0/0063 sec