printlogo


کد خبر: 232744تاریخ: 1400/2/6 00:00
تردید ژاپنی‌ها درباره حضور تماشاگران در بازی‌ها
المپیک بدون تماشاچی؟

قرار است طی هفته جاری نشستی پنج‌جانبه با حضور نماینده کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شود تا درباره تماشاگران بازی‌های المپیک و تعداد آنها بحث و بررسی شود. 
در فاصله ۳ ماه مانده تا المپیک توکیو برخی پرسش‌ها پیرامون این بازی‌ها همچنان بدون پاسخ است و همین مساله ابهامات را بیشتر کرده است؛ از جمله، مواردی که درباره تماشاگران مطرح است و چگونگی پذیرفتن آنها برای تماشای بازی‌ها. 
۲ ماه پیش برگزارکنندگان و تصمیم‌گیرندگان بازی‌های المپیک توکیو در نشست آنلاین خود، کنار گذاشتن تماشاگران خارجی از این بازی‌ها را مصوب کردند اما چالش آنها درباره تماشاگران داخلی همچنان ادامه دارد تا آنجا که قرار است طی روزهای آینده بحث و بررسی‌های تکمیلی در این زمینه انجام شود. 
بر اساس اعلام سایت Kyodo news طبق آنچه خانم «سیکو هاشیموتو» عنوان کرده، قرار است طی هفته جاری نشستی با محوریت این موضوع برگزار شود. 
وی که ریاست کمیته برگزاری المپیک توکیو را بر عهده دارد، اعلام کرده نشست مورد نظر با حضور خود او به همراه نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و ۳ برگزارکننده دیگر یعنی نمایندگان کمیته بین‌المللی پارالمپیک، دولت‌های کلانشهرهای مرکزی و توکیو برگزار خواهد شد. 
در این نشست پنج‌جانبه که به صورت آنلاین برگزار می‌شود «موضوع حضور تماشاگران داخلی و اینکه چه تعداد از آنها اجازه ورود به مکان بازی‌ها را پیدا کنند» یکی از مهم‌ترین موضوعاتی خواهد بود که به بحث گذاشته می‌شود. 
خانم هاشیموتو درباره مساله تماشاگران گفته است قصد دارد تا پایان ماه جاری طرح کلی موضوع را ترسیم کند. در عین حال وی این مساله را هم مورد توجه قرار داده است که احتمال دارد درباره تماشاگران تصمیم نهایی تا اواخر ماه ژوئن اتخاذ نشود، چرا که این مساله نیاز به نظارت دقیق بر وضعیت کرونا در ژاپن دارد.
به گزارش مهر، اهمیت موضوع تماشاگران داخلی المپیک و تصمیم‌گیری درباره آنها به خاطر شرایط کرونایی ژاپن است. در همین راستا و به منظور کمک به جلوگیری از شیوع ویروس، ممکن است کمیته برگزاری بازی‌های المپیک تعداد رویدادهای آزمایشی را هم کاهش دهد. 
حتی درباره مسابقات آزمایشی دوومیدانی تصمیم به برگزاری بدون تماشاگر گرفته شده است. این رقابت قرار است ۹ مه ‌در استادیوم ملی توکیو برگزار شود. پیش از این قرار بود این رویداد ۲۰ هزار تماشاگر داشته باشد اما طبق تصمیم‌گیری جدید مسابقات پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec