printlogo


کد خبر: 232755تاریخ: 1400/2/6 00:00
اخبار

عذرخواهی دیرهنگام محسن هاشمی از تهرانی‌ها
در حالی که دوران ۴ ساله عمر شورای شهر پنجم رو به اتمام است و شهر تهران در بسیاری از شاخصه‌های مدیریت شهری دچار سکون و بی‌تحرکی است، رئیس شورای شهر تهران بسیار دیرهنگام اقدام به عذرخواهی از مردم کرد. محسن هاشمی ضمن عذرخواهی از تهرانی‌ها به دلیل کمبود‌ها و ضعف‌ها در عملکرد شهرداری و شورای شهر گفت: از دولت انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی، مشکل کمبود ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را برطرف کند. هاشمی با اشاره به اینکه امسال با ۳ ابرچالش رکود در صنعت ساختمان، پاندمی کرونا و بحران اقتصادی مواجه بودیم، گفت: عملکرد شورای شهر پنجم مثبت و برای صاحب‌نظران قابل بررسی است. وی عنوان کرد: به دلیل عدم حمایت دولت و سیستم بانکی، افتتاح خطوط و ایستگاه‌های مترو و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی به کندی پیش رفت و از دولت و مجلس انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی عمل کنند. هاشمی به دلیل کمبودها و ضعف‌هایی که در اجرا توسط شهرداری و عملکرد شورای شهر وجود داشته از شهروندان تهران عذرخواهی کرد و گفت: امیدوارم مطالبات و انتظارات در دوره آینده شورا به صورتی باشد که گامی رو به جلو و نه به عقب در حوزه اصلاح و توسعه مدیریت شهری برداشته شود. 
***
جریمه ۶۲۰ هزار خودرو در ساعات منع تردد شبانه در پایتخت
 معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد از زمان آغاز طرح منع تردد شبانه در پایتخت، ۶۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری جریمه شدند. سرهنگ علی همه‌خانی درباره اجرای طرح منع تردد شبانه در تهران گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که طرح ترافیک در پایتخت فعلا به مدت یک هفته لغو شده و اجرای طرح منع تردد شبانه همچنان در تمام شب‌ها جز شب‌های قدر پابرجاست. بنابراین تمام خودروهای فاقد مجوز که اقدام به تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کنند مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد. 
 وی با بیان اینکه دوربین‌های پلیس در ساعات منع تردد شبانه فعال است، گفت: طرح برخورد با تخلفات مخدوش کردن پلاک نیز همزمان با اجرای طرح منع تردد شبانه در حال اجراست و تنها در فروردین‌ماه امسال ۲۵ هزار و ۶۸۹ مورد تخلف مخدوشی و پوشش پلاک مورد اعمال قانون قرار گرفته و ۲۱۴۷ دستگاه خودرو هم به این دلیل توقیف شده است.  همه‌خانی از رانندگان خواست با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، از تردد در سطح شهر در ساعات منع تردد و رفتن به دورهمی‌ها و میهمانی‌ها به خاطر حفظ جان خود و دیگران جدا خودداری کنند. 
***
جزئیات بارم‌بندی و طراحی سؤالات امتحان نهایی
 مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش ضمن اعلام جزئیات طراحی سوالات و بارم‌بندی امتحانات نهایی گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تغییری نسبت به سال گذشته ندارد و همان ۳۰ درصد است که با تاثیر مثبت اعمال می‌شود. 
عباس سلطانیان درباره چگونگی طراحی سوالات و بارم‌بندی امتحانات نهایی گفت: طراحی سوالات امتحانات نهایی، برابر ضوابط اعلامی از سوی مرکز سنجش آموزش وزارتخانه و سازمان پژوهش انجام می‌شود. وی افزود: بارم‌بندی در وضعیت قرمز در همه جای کشور ملاک طراحی سوالات است. با توجه به اینکه امتحانات نهایی یک بار در سال برای همه کشور برگزار می‌شود و وضعیت مناطق مختلف استان‌ها با همدیگر متفاوت بوده است، به استناد نامه سازمان پژوهش برای مرکز سنجش آموزش وزارتخانه، ملاک طراحی سوالات، برنامه درسی و بارم‌بندی «وضعیت قرمز در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا» است. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند بارم‌بندی و حذفیات کتاب درسی را از سایت مرکز سنجش یا سازمان پژوهش ملاحظه کرده و با کسب آمادگی در امتحانات شرکت کنند، اظهار کرد: حذفیات کنکور سراسری نیز روی سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بارگذاری شده و از مدت‌ها قبل در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 
***
آسیب زلزله گناوه به 228 واحد مسکونی
 مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه، در پی زلزله اخیر شهرستان گناوه به ۲۲۸ واحد مسکونی آسیب وارد شد. حمید حیدری در توضیح ارزیابی خسارات وارده به واحد‌های مسکونی استان بوشهر گفت: در پی زلزله ۲۹ فروردین گناوه به بزرگی 9/5 ریشتر ارزیابی‌های اولیه انجام و به ستاد مدیریت بحران نیز ارسال شده است. وی افزود: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که به ۲۲۸ واحد مسکونی شهری و روستایی ارزیابی شده که از این تعداد ۱۶۷ واحد شهری تخریب و ۶۱ واحد تعمیری است. مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر گفت: با توجه به ادامه پس‌لرزه‌ها احتمال افزایش خسارت به واحد‌های مسکونی وجود دارد. حیدری با بیان اینکه تخصیص تسهیلات به مردم زلزله‌زده استان منوط به اخذ مصوبه از هیات‌ دولت است، گفت: برای واحد‌های مسکونی تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی با ۵۵ میلیون تومان بلاعوض در شهر‌ها در نظر گرفته شده است و در روستا‌ها نیز ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

Page Generated in 0/0060 sec