printlogo


کد خبر: 232790تاریخ: 1400/2/7 00:00
جدیدترین نظرسنجی از عملکرد ۱۰۰ روزه بایدن و نگاه آمریکایی‌ها به دولت
اکثر آمریکایی‌ها کشورشان را دچار تفرقه و شکاف می‌دانند

گروه بین‌الملل: در آستانه یکصدمین روز دولت جو بایدن نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد وی به نسبت دیگر رؤسای‌‌جمهوری آمریکا در 7 دهه گذشته محبوبیت بالایی ندارد. علاوه بر این مساله، تفرقه و دودستگی در این کشور نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که اکثریت آمریکایی‌‌ها معتقدند جامعه آنها به آن دچار است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند در پی افزایش تنش‌های سیاسی و نژادی، کشورشان دچار تفرقه شده است. بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» ۸۲ درصد مردم آمریکا می‌گویند کشورشان دچار تفرقه است، ۵۰ درصد معتقدند آمریکا به شکل عمده‌ای دچار تفرقه است و ۲۴ درصد احساس می‌کنند این کشور به ‌طور کامل دچار تفرقه است. از دید ۵۶ درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ملت آمریکا در مسیر اشتباهی در حال حرکت است. هنگامی که از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در سراسر آمریکا انجام شده است، پرسیده شد مهم‌ترین مساله‌ای که کشورشان با آن مواجه است چیست، پاسخ ۳۰ درصد آنها همه‌گیری ویروس کرونا بود. همچنین ۲۵درصد آمریکایی‌ها متحد کردن دوباره این کشور را مهم‌ترین مساله دانسته و ۲۳درصد نیز مسائل نژادی را دارای بیشترین اهمیت توصیف کردند. طبق نتایج این نظرسنجی، ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا را طی چند ماهی که از ورودش به کاخ سفید می‌گذرد قابل قبول دانستند و ۳۹ درصد نیز آن را غیرقابل قبول توصیف کردند. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با سیاست‌ها و عملکرد جو بایدن در قبال مدیریت امنیت مرزها و مسائل مهاجرتی (۵۹ درصد)، مسائل مربوط به مالکیت و حمل سلاح (۵۵ درصد)، سیاست‌های مالیاتی (۴۸ درصد) و مواضع واشنگتن در برابر پکن (۴۴ درصد) ابراز مخالفت کردند. در مقابل، آمریکایی‌ها با عملکرد بایدن در برابر ویروس کرونا (۶۹ درصد)، وضعیت اقتصادی (۵۲ درصد)، متحد کردن کشور (۵۲ درصد) و مسائل نژادی (۴۹ درصد) موافق بودند. این نظرسنجی هفته گذشته در ۳ روز و میان هزار شهروند آمریکایی، با حاشیه خطای 1/3 درصد انجام شد.
 
* نگاهی به ۱۰۰ روز اول کاری بایدن از نظر مردم آمریکا
در حالی که 100 روز از ریاست‌جمهوری جو بایدن می‌گذرد، رأی‌دهندگان آمریکایی دیدگاه خود را درباره عملکرد وی بیان کردند. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد میزان رضایت از عملکرد شغلی جو بایدن در ۱۰۰ روز اول شروع به کارش سومین مورد پایین برای یک رئیس‌جمهوری آمریکا از ۱۹۴۵ است و بعد از دونالد ترامپ در ۲۰۱۷ و جرالد فورد در ۱۹۷۴ قرار گرفته است. نظرسنجی ای‌بی‌سی و واشنگتن‌پست نشان می‌دهد ۵۲ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید می‌کنند؛ بیش از ۴۲ درصدی که در همین بازه زمانی از ترامپ طرفداری کردند اما کمتر از ۶۱ درصدی است که نظر مثبت به ریاست‌جمهوری باراک اوباما داشتند. محبوبیت جرالد فورد، سی‌وهشتمین رئیس‌جمهوری آمریکا پس از عفو ریچارد نیکسون هم ۴۸ درصد بود.

Page Generated in 0/0059 sec