printlogo


کد خبر: 232798تاریخ: 1400/2/7 00:00
اخبار

برد بیلبائو به کام بارسلونا
اتلتیکو‌مادرید در دیدار برابر بیلبائو با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد که این به سود بارسلونا و رئال بود. به گزارش ایسنا، در ادامه هفته سی‌و‌سوم رقابت‌های لالیگا ۲ دیدار برگزار شد. ابتدا سویا که یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی است به مصاف گرانادا رفت و توانست با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست یابد. اما در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها اتلتیکو‌مادرید صدرنشین میهمان بیلبائو بود که با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. این نتیجه بیش از همه آبی - اناری‌ها را خوشحال کرد که در صورت پیروزی در دیدار معوقه خود به صدر جدول رده‌بندی صعود خواهند کرد. در جدول رده‌بندی لالیگا اتلتیکومادرید با 73 امتیاز در صدر قرار دارد. رئال‌مادرید و بارسلونا هم 71 امتیازی هستند البته بارسلونا یک بازی عقب افتاده دارد که اگر پیروز شود، به تنهایی در صدر قرار خواهد گرفت. سویا هم با 70 امتیاز در رده چهارم است تا بازی‌های هفته‌های پایانی لالیگا بسیار جذاب باشد. 
***
تصمیم استقلال باعث وحشت حریف عربستانی شد
روزنامه عربستانی اعلام کرد باشگاه استقلال برای تشویق بازیکنانش به منظور کسب پیروزی برابر الاهلی، پاداشی وسوسه‌انگیز را برای آنها در نظر گرفته است. به گزارش سعودی اسپورت، استقلال و الاهلی یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوم دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد. سعودی اسپورت نوشت باشگاه استقلال برای تشویق بازیکنانش به منظور کسب پیروزی برابر الاهلی پاداشی وسوسه‌انگیز و قابل توجه را برای آنها در نظر گرفته است. این روزنامه عربستانی با تیتر «تصمیم فوری باشگاه استقلال، الاهلی را به وحشت انداخت» نوشت: باشگاه استقلال در صورت پیروزی 20 هزار دلار پاداش به بازیکنان و کادر فنی خواهد داد. این روزنامه عربستانی به نقل از رسانه‌های ایرانی این خبر را منتشر کرده است. در این گروه الدحیل با 8 امتیاز در صدر قرار دارد و ۲ تیم استقلال و الاهلی هم 7 امتیازی هستند. 
***
کمیته فنی والیبال ریسک نکرد
کمیته فنی والیبال برای کاهش ریسک و خطرات احتمالی از دست رفتن سهمیه جهانی، تیمی را روانه مسابقات قهرمانی آسیا می‌کند که به فینال راه یابد. به گزارش مهر، کسب سهمیه رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان یکی از علل مهم برای حضور پرقدرت تیم ‌ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن است. 
۲۴ تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در روسیه را کسب خواهند کرد. روسیه به عنوان میزبان مسابقات، لهستان، قهرمان دوره گذشته رقابت‌ها و ۱۰ تیم برتر مسابقات قاره‌ای به همراه ۱۲ تیم برتر رنکینگ جهانی در مجموع ۲۴ تیم حاضر در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل خواهند داد. در صورتی که تیم میزبان یا قهرمان فعلی جهان به عنوان قهرمان قاره هم معرفی شود، تیم بعدی در رنکینگ جهانی جایگزین خواهد شد. فدراسیون جهانی والیبال ۱۲ تیم برتر رنکینگ جهانی را بر اساس رده‌بندی پایان مسابقات ۲۰۲۱ اعلام می‌کند. 
تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر در جایگاه هشتم جهان قرار دارد که تا این لحظه سهمیه مسابقات جهانی را در اختیار دارد اما این احتمال وجود دارد که تیم‌ملی در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو نتایج ضعیفی کسب کند که منجر به سقوط در رنکینگ جهانی شود. البته این احتمال بسیار ضعیف است اما فدراسیون و کمیته فنی برای کاهش ریسک تصمیم بر این گرفته است تیمی روانه مسابقات قهرمانی آسیا شود که با حضور در فینال مسابقات، خطر عدم کسب سهمیه جهانی خود را تا حد امکان کاهش بدهد. 

Page Generated in 0/0055 sec