printlogo


کد خبر: 232808تاریخ: 1400/2/7 00:00
اخبار

پویش برکت همدلی بزودی آغاز می‌شود
مدیرعامل بنیاد برکت از آغاز فعالیت پویشی به نام «برکت همدلی» در راستای اشتغال‌زایی خبر داد. سیدامیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: امسال که مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند کاری کنید و زیرساختی فراهم کنید تا کمک‌های مؤمنانه مردم به سمت اشتغال سوق داده شود، خود را مخاطب اصلی این فرمایش دیدیم. او با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌هایی فنی و مخابراتی منحصر‌به‌فرد در برکت بزودی از این زیرساخت‌ها و سامانه‌ها رونمایی خواهیم کرد، گفت: پویشی به نام برکت همدلی بزودی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. مدنی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بتوان با مشارکت مردم و بخش خصوصی تا ۶ هزار طرح خرد اشتغال‌زایی و تولید را راه‌اندازی کرد. 
***
توقف عمران در شهر تهران
رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد مدیریت شهری فعلی تهران برای کاهش فاصله شمال و جنوب تهران گفت: تعدادی فضای سبز، زمین چمن و... در جنوب شهر درست شده اما به طور کلی، توقفی در کل شهر تهران ایجاد شده است. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات مدیریت شهری فعلی تهران در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب تهران اظهار کرد: نه فقط در بحث شمال و جنوب، بلکه به طور کلی توقفی در کل شهر تهران ایجاد شده است. البته کارها و پروژه‌هایی هم در شهر به اجرا درآمده و اینطور نیست که کاری نشده باشد اما سرعتی که باید را نداشته است. وی ادامه داد: تعدادی فضای سبز، زمین چمن و... در جنوب شهر ایجاد شده اما کار خاصی که تغییر و تحول چشمگیری به وجود آورد، مشاهده نمی‌شود؛ در برخی محلات مانند محله شهید هرندی نیز اقداماتی که از قبل انجام شده بود ادامه یافت و کمی پارک‌ها گسترش داده شد اما اقدام شاخصی را به خاطر نمی‌آورم. وی تصریح کرد: یکسری پروژه نیز در سطح کلانشهر اجرا می‌شود که مختص شمال یا جنوب نیست مانند بزرگراه یادگار امام که متأسفانه امتداد آن متوقف مانده در حالی که انتظار داشتیم این پروژه پیگیری شود اما اینطور نشد و با رسیدن به خیابان امام خمینی(ره) متوقف شده است؛ این پروژه باید تا پل شهید کاظمی امتداد یابد، اگر‌چه عبور آن از میان بافت‌های فرسوده کار دشواری است اما تحول خوبی ایجاد می‌کند. 
***
ثبت‌نام ۵۰ هزار نفر برای تعیین لیست شورای شهر تهران
به دنبال فراخوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای تعیین لیست انتخاباتی ششمین دوره شوراهای شهر تهران، ۵۰ هزار نفر در سامانه مربوط ثبت‌نام کردند. حدود ۵۰ هزار نفر از شهروندان، متخصصان شهری، دانشجویان، جوانان، نخبگان، چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی و اجتماعی برای تعیین لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و حضور در انتخابات شورای شهر تهران در سامانه شورای ائتلاف ثبت‌نام کردند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این اقدام با هدف بالا بردن مشارکت حداکثری مردم در انتخاب و رعایت قواعد دموکراسی، از نظرات عموم مردم برای حضور افراد اصلح، متخصص و متعهد در لیست انتخاباتی این گروه بهره برده و نمایندگان شورای ائتلاف برای حضور در شورای شهر تهران را با آرای مردمی تعیین می‌کند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم اعلام می‌دارد مهلت ثبت‌نام تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه بوده و شهروندان و اقشار مختلف از جمله متخصصان، دانشجویان، دانشگاهیان، حوزویان و عموم مردم می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه شورای ائتلاف نمایندگان خود را جهت حضور در لیست شورای ائتلاف معرفی کنند.
***
طول مدت سربازی تغییری نکرده است
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا کاهش طول دوره آموزشی که در دوران کرونا به یک ماه تقلیل یافته به معنای کاهش مدت خدمت سربازی است، گفت: برخی مشمولان دچار این اشتباه شده‌اند که کاهش یک‌ماهه مدت آموزشی، سبب کاهش طول مدت خدمت سربازی آنان خواهد شد، در حالی که اینطور نیست و تنها طول دوره آموزشی به یک ماه کاهش یافته و طول مدت سربازی تغییری نکرده است. غلامرضا رحیمی‌پور درباره تعویق اعزام مشمولان مبتلا به کرونا نیز گفت: اگر مشمولی قبل از اعزام به دوره آموزشی به کرونا مبتلا شد با ارائه گواهی ابتلا به کرونا یا تست مربوط به آن به مراکز وظیفه عمومی، می‌تواند اعزامش را به تأخیر بیندازد. 
***
تعطیلی مراکز تعویض پلاک تا نارنجی شدن شهرهای قرمز
معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تا نارنجی شدن این شهرها تعطیل است. سرهنگ عین‌الله جهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نوبت‌های رزرو ابطال شده و پس از عادی شدن شرایط در شهرهای قرمز، ثبت‌نام جدید صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: با نارنجی شدن شهرهای قرمز، فعالیت مراکز تعویض پلاک نیز از سر گرفته می‌شود. 
معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: افرادی که برای تعویض پلاک به صورت سیستمی ثبت‌نام کرده‌اند باید بعد از نارنجی شدن شهرهای قرمز بار دیگری برای ثبت‌نام اقدام کنند. در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

Page Generated in 0/0058 sec