printlogo


کد خبر: 232824تاریخ: 1400/2/7 00:00
اخبار

واکنش رئیس مجلس به سخنان ظریف
تدبیر حاج‌قاسم معابر دیپلماسی را باز می‌کرد
 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطرح شده در فایل منتشرشده از وزیر امور خارجه در توئیتر نوشت: تدبیر و شجاعت حاج‌قاسم میدان‌ها را فتح و معابر دیپلماسی را باز می‌کرد؛ چیزی جز سیاست‌بازی یا ساده‌لوحی نمی‌تواند این حقیقت روشن را کتمان کند. او همچنین در ادامه عنوان کرده است: حالا که حاج‌قاسم نیست، نخواهیم گذاشت با فرصت‌طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به او جفا کنند و نقش تاریخی شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند. 
***
آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌ قضائیه:
لغو تمام تحریم‌ها نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود
رئیس دستگاه قضا در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه ‌قضائیه با بیان اینکه امروز لغو همه تحریم‌‎ها و راستی‌آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی و وقت‎کشی شود، به کسانی که مسؤول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند متذکر شد به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند. 
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «شوراها» به عنوان نهادی برآمده از قانون اساسی، آن را جلوه‎ای از حاکمیت اراده مردم نسبت به زندگی خودشان دانست اما در ادامه با اشاره به برخی آسیب‌‎های این نهاد که باعث بی‌اعتمادی مردم شده است، نهاد شورا‌ها را دارای مشکلات ساختاری دانست. آیت‌الله رئیسی بیان کرد همکاران دستگاه قضا در جریان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شوراها، این آسیب‎ها را احصا کرده‌‎اند تا جمع‌‎بندی آن را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار ‎دهند. وی از مسؤولان مربوط خواست حل مشکلات ساختاری شورا‌ها را با جدیت پیگیری کنند. 
***
سردار سلامی:
ایران به هر عمل شیطانی اسرائیل در همان سطح یا قوی‌تر پاسخ می‌دهد
سردار حسین سلامی روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: اقدامات شرورانه صهیونیست‌ها در منطقه برای آنها نتیجه معکوس خواهد داد و آنها را در آینده در معرض خطرات واقعی قرار می‌دهد. فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اگر آنها به ارتکاب جنایات خود ادامه دهند، بیش از پیش به فروپاشی نزدیک می‌شوند، بویژه که همه شرایط برای فروپاشی رژیم صهیونیستی مهیاست. سردار سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته، دیدید که چگونه اعمال شرور آنها بی‌پاسخ نماند و چگونه برخی از حوادث در داخل سرزمین‌های اشغالی رخ داد و مطمئنا این اتفاقات ممکن است بعدا تکرار شود و گسترش یابد.
***
نازنین زاغری به یک سال حبس و ممنوع‌الخروجی محکوم شد
بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، نازنین زاغری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است. حجت کرمانی، وکیل مدافع نازنین زاغری متهم ایرانی- بریتانیایی در گفت‌وگویی از صدور رای پرونده دوم موکلش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت: موکلم در این پرونده به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده است. وی در این باره اظهار کرد: رای پرونده دوم موکلم به من ابلاغ شد. بر اساس رای صادره، نازنین زاغری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۸۸ و مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی» به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده است. کرمانی افزود: پرونده اول زاغری تمام شد و او آزاد است و در این پرونده هم به قید کفالت آزاد است که در مهلت مقرر قانونی به رای صادره اعتراض خواهیم کرد. لازم به ذکر است بر اساس کیفرخواست صادره در 19/۷/96، نازنین زاغری متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی است. آخرین جلسه رسیدگی به اتهام زاغری ۲۴ اسفند ۹۹ برگزار شده بود. به گفته وکیل زاغری، در مهلت مقرر قانونی درباره تجدیدنظرخواهی از رای صادره اقدام خواهد شد. 
***
رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش:
«رویین‌تن» سبک‌ترین خودروی تاکتیکی در منطقه است
  امیر سرتیپ دوم مسعود خزائی، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در بخشی از گفت‌وگوی خود با فارس، درباره خودروی ضدزره رویین‌تن گفت: پروژه رویین‌تن یک پروژه مصوب سطح یک ستاد کل نیروهای مسلح است که طی ۲ سال گذشته به یک محصول تبدیل شد. ما یک شبه آن را شروع نکردیم، بلکه این پروژه نتیجه چندین فناوری است و سبک‌ترین خودروی تاکتیکی با بدنه کامپوزیت مقاوم در برابر گلوله‌های هسته فولاد کالیبر ۵۰ است. ما چندین پروژه و زیرپروژه انجام دادیم تا به این فناوری رسیدیم. ما اول در بحث زره‌های هوشمند، زره‌های مایع و زره‌های مقاوم در برابر کالیبر متوسط ورود کردیم و با انجام آن و اثبات فناوری، بر اساس تدبیر و خواست نیروهای مسلح به سامانه‌ها ورود کردیم تا بتوانیم با این فناوری خودرویی بسازیم که مقاوم باشد. پروژه‌هایی را بر همین مبنا تعریف کردیم که سایر تجهیزات زرهی و خودرویی‌مان الان با همان زره‌های هوشمند فعال هستند. پروژه رویین‌تن نزاجا، سبک‌ترین خودروی تاکتیکی در سطح منطقه است که تست‌های عملیاتی آن در حضور کارشناسان ارزیاب ستاد کل نیروهای مسلح هم انجام شده و الان مراحل صنعتی‌سازی و انتقال دانش آن به صنعت دفاعی در حال انجام است و ان‌شاءالله در یک تا ۲ سال آینده خودروهایی با همین کلاس و مقیاس در سطح نیروهای مسلح در اختیار نیروها قرار خواهد گرفت. 

Page Generated in 0/0056 sec