printlogo


کد خبر: 233141تاریخ: 1400/2/16 00:00
سرانجام بعد از مدت‌ها انکار، فدراسیون فوتبال واگذاری ساختمان‌هایش به شستا را تأیید کرد!
بی‌خانمان

فدراسیون فوتبال اعلام کرد در زمان ریاست مهدی تاج مبلغ ۲ میلیون یورو برای پرداخت بخشی از قرارداد مارک ویلموتس از شستا قرض کرده بود که خسارت ناشی از این قرارداد و بدهی فدراسیون به شستا، موجب انتقال ۶ دانگ سند تک‌برگ فدراسیون فوتبال و ۳ دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا شد. 
شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در ازای بدهی 2 میلیون یورویی فدراسیون فوتبال به این هلدینگ، اقدام به توقیف و مالکیت ساختمان‌های این فدراسیون کرده و از این پس فدراسیون به جای پرداخت بدهی، باید به فکر مکان جدیدی غیر از محل کنونی باشد. همچنین این پرونده پای باشگاه پرسپولیس را هم وسط کشیده و مالکیت ۳ دانگ از ساختمان این باشگاه که در مالکیت فدراسیون بود، به شستا واگذار شده است. 
این فدراسیون در واکنش به این موضوع نوشت: فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج مبلغ ۲ میلیون یورو برای پرداخت بخشی از قرارداد مارک ویلموتس از شستا قرض کرده بود که حالا خسارت ناشی از این قرارداد و بدهی فدراسیون به شستا، موجب انتقال ۶ دانگ سند تک‌برگ فدراسیون فوتبال و ۳ دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا شده است. 
در حالی که تاکنون فدراسیون فوتبال نسبت به این اتفاق سکوت کرده بود، میرشاد ماجدی، عضو هیأت‌رئیسه این فدراسیون به شستا حمله کرده و خواستار حمایت از تیم ملی در شرایط حاضر شده است. 
میرشاد ماجدی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه سرمربی سابق تیم ‌ملی با توجه به مشکلاتی که برای فدراسیون و تیم‌ ملی فوتبال ایجاد کرده، اکنون همه ما را دچار دردسر کرده است. فدراسیون جدید در راس کار آمده و هر روز با مشکلات جدیدی که از قبل به جا مانده درگیر است. این بدان معنا نیست که نمی‌خواهیم مشکلات را حل کنیم، بلکه نیاز داریم در بهترین زمان ممکن اقدام به حل معضلات کنیم. 
وی افزود: اکنون تمام ایران باید کمک حال فدراسیون فوتبال و تیم‌ ملی فوتبال کشورمان باشند تا این تیم بتواند در مسابقات انتخابی که خردادماه در بحرین برگزار می‌شود موفق شود. به جای کمک کردن پا روی خرخره فدراسیون گذاشته شده و هر دم شاهد بروز یک مشکل جدید هستیم. 
رئیس کمیته جوانان در ادامه بیان کرد: این موضوعات قابل حل است. ‌ای کاش شرکت شستا صبر می‌کرد و بعد از مقدماتی جام‌جهانی و دیدارهای سخت پیش رو، اقدام به این کار می‌کرد. اکنون وقت حمایت از فدراسیون است و باید تمرکزمان را روی مسائل فنی و تدارکاتی تیم ‌ملی بگذاریم، نه اینکه شاهد بروز مشکل باشیم. 
عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال معتقد است اکنون زمان حمایت و پشتیبانی از فدراسیون و تیم ‌ملی فوتبال است نه اینکه با فشار، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که در نهایت دچار مشکلات عدیده شویم. وی ادامه داد: چه زمانی دولت و مسؤولان کمک خواهند کرد؟ زمانی که کار از کار بگذرد همه منتقد می‌شوند. نمایندگان مجلس باید پا پیش بگذارند و به فوتبال کمک کنند. نمی‌توانند فوتبال را به حال خود رها کنند. 
ماجدی در پایان گفت: رئیس فدراسیون فوتبال یک تنه در حال فراهم کردن شرایطی است که تیم ‌ملی با خیال راحت به بحرین سفر کند. این انصاف نیست که در این زمان بسیار حساس مجموعه فدراسیون را زیر فشار بگذارند.
***
    ساختمان جدید فدراسیون فوتبال کجاست؟     
خبر مهم روزهای گذشته این بود: سند ساختمان فعلی فدراسیون فوتبال به نام شستا شد؛ ساختمانی که در خیابان سئول تهران واقع شده است. اما حالا باید پرسید تکلیف ساختمان فدراسیون فوتبال چه می‌شود؟ آبان‌ماه 97 بود که فدراسیون فوتبال در مراسمی که شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت، کلنگ ساختمان جدید خود را در کمپ تیم‌های ملی زد. مدیران وقت فدراسیون فوتبال بر این عقیده بودند از آنجا که عمده فعالیت فدراسیون فوتبال در کمپ تیم‌های ملی است بهتر است ساختمان فدراسیون فوتبال هم به این مکان منتقل شود و برای طراحی ساختمان جدید فدراسیون فوتبال از المان‌های فوتبالی هم بهره گرفته شد. روزی که ساختمان فدراسیون فوتبال در کمپ تیم‌های ملی و در مجاورت ساختمان میهمانسرای شهید رضایی مجد کلنگ‌زده شد اعلام شد این پروژه اسفندماه سال 1400 به پایان می‌رسد اما با گذشت 3 سال از مراسم کلنگ‌زنی این ساختمان هنوز یک آجر روی آجر گذاشته نشده است و اگر از همین امروز فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد ساخت آن را آغاز کند دست کم باید ۳ سال صبر کند تا از ساختمان جدید بهره‌برداری کند؛ ساختمانی که قرار شده بود در 15 طبقه و به شکل خاص به بهره‌برداری برسد. این اتفاق نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته همانند خیلی از باشگاه‌ها نسبت به ایجاد امکانات سخت‌افزاری در فوتبال بی‌توجه بوده و همه درآمدهای این فدراسیون صرف پرداخت دستمزدها و پاداش‌ها شده است؛ پاداش‌هایی که به بهانه صعود تیم‌ ملی به جام‌جهانی رؤسای هیات فوتبال استان‌ها را هم در بر می‌گرفت(!) سوال اینجاست که اگر در روزهای آتی شستا ساختمان فدراسیون فوتبال را به فروش بگذارد که این کار را هم خواهد کرد کارمندان فدراسیون فوتبال باید به کجا منتقل شوند؟ به کمپ تیم‌های ملی؟ البته فدراسیون فوتبال در کمپ تیم‌های ملی دارای ساختمانی یک‌طبقه در مجاورت ساختمان پک است. هم‌اکنون برخی از کمیته‌های فدراسیون فوتبال در کمپ تیم‌های ملی فعالیت می‌کنند. از جمله کمیته روابط عمومی، اخلاق، جوانان و... . اما آنچه مسلم است این ساختمان کوچک نمی‌تواند پذیرای همه کارمندان فدراسیون فوتبال باشد که تعدادشان هم کم نیست. شستا در پی پرداخت قرض ۲ میلیون یورویی به فدراسیون فوتبال بابت پرداخت دستمزد مارک ویلموتس که آورده‌اش ۲ باخت در برابر عراق و بحرین بود و به همین بهانه صعود تیم ‌ملی به جام‌جهانی سخت شده ساختمان فدراسیون فوتبال را صاحب شده و با اقدامات قضایی صورت گرفته سند تک‌برگ ساختمان سئول هم به نام شستا شده است. 

Page Generated in 0/0058 sec