printlogo


کد خبر: 233152تاریخ: 1400/2/16 00:00
اخبار

آغاز فعالیت مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در ۱۱ استان از امروز
رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از آغاز فعالیت مراکز تعویض پلاک در ۱۱ استان کشور از امروز پنجشنبه خبر داد و گفت: در مجموع این مراکز در ۱۳ استان فعال شد. 
سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی شهرها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس اعلام رنگ‌بندی جدید کرونایی، از امروز پنجشنبه فعالیت مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در ۱۱ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، گیلان، مازندران، مرکزی، گلستان، کرمانشاه، قم، چهارمحال‌و‌بختیاری، همدان و یزد که از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد. 
وی درباره ۴ استانی که از ابتدای هفته جاری فعالیت مراکز تعویض پلاک در آنها آغاز شده بود هم اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری مراکز تعویض پلاک در ۴ استان ایلام، اردبیل، بوشهر و سیستان‌و‌بلوچستان که از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر کرده بودند، بازگشایی شده بود اما با اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها متاسفانه مراکز تعویض پلاک در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و بوشهر دوباره تعطیل شد و فعالیت در استان‌های اردبیل و ایلام ادامه دارد. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا اضافه کرد: بنابراین در حال حاضر مراکز تعویض پلاک در ۱۳ استان کشور فعال و در دیگر استان‌ها تعطیل است. 
***
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: راهپیمایی «روز قدس» برگزار نخواهد شد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی روز قدس امسال برگزار نخواهد شد. علیرضا رئیسی، در گفت‌وگو با فارس، درباره برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال توضیح داد: این موضوع در جلسات کارشناسی بررسی شد و برخی اعضا اظهار داشتند که می‌توان راهپیمایی روز قدس را مانند راهپیمایی روز 22 بهمن به صورت موتوری و خودرویی برگزار کرد. 
وی گفت: پس از بررسی بیشتر موضوع در کمیته‌های تخصصی برخی دیگر از متولیان امر طی بررسی‌هایی که داشتند، در نهایت اعلام کردند راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع کرونا برگزار نخواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این موضوع که اعضا به طور کلی مخالف برگزاری راهپیمایی روز قدس نیستند، تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز برخی شهرها، امسال راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد و رهبر معظم انقلاب در این روز به صورت مستقیم با مردم سخن خواهند گفت و سخنان ایشان از شبکه‌های تلویزیونی به صورت مستقیم پخش می‌شود. 
***
اجرای دوباره ممنوعیت تردد شبانه از امروز
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از اجرای دوباره ممنوعیت تردد شبانه از امشب(شامگاه پنجشنبه) در تمام شهرهای کشور خبر داد. 
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت اجرای محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: محدودیت‌های طرح کرونا همچنان در جاده‌ها ادامه دارد و خروج خودرو با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود پلاک غیربومی به این دسته از شهرها ممنوع است. وی با اعلام این مطلب که شناسایی تخلفات ترددها هم توسط دوربین و هم توسط تیم‌های گشت پلیس راه و راهور انجام می‌شود، اعلام کرد: جریمه یک میلیون تومانی ورود به شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی ورود به شهرهای نارنجی اعمال می‌شود؛ همچنین به ازای هر ۲۴ ساعت تردد‌ غیرمجاز در شهرهای قرمز و نارنجی یک بار دیگر بر‌ مبلغ ‌جریمه افزوده می‌شود. وی در ادامه با اشاره به‌اینکه بر اساس مصوبات ستاد کرونا دیشب محدودیت تردد شبانه به علت حضور مردم در مراسم شب قدر اجرا نشد، اظهار داشت: از فردا (امروز پنجشنبه)دوباره ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهرها اجرا شده و تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح ممنوع است. 
***
توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی ویژه مددجویان توسط بنیاد احسان
معاون اجتماعی بنیاد احسان ـ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ـ از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد تومان به مددجویان مناطق کم‌برخوردار استان تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، محسن جهانی در آیین توزیع 10 هزار سبد کالای معیشتی ویژه مددجویان کمیته امداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی رزمایش‌های متعددی را تحت عنوان رزمایش همدلی برگزار کرده است که در 5 مرحله از این رزمایش هر بار یک میلیون بسته معیشتی توسط مجموعه بهزیستی، کمیته امداد و گروه‌های خیریه در اختیار نیازمندان و مددجوان قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: آخرین مرحله رزمایش احسان که در ماه مبارک رمضان در حال اجراست توزیع 15 هزار بسته معیشتی است که این بسته‌ها توسط نیروهای خدمت‌رسان از جمله بهزیستی، کمیته امداد و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود. معاون اجتماعی بنیاد احسان در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌افزایی خوبی بین نهادهای خدمت‌رسان و مجموعه کمیته امداد و سازمان بهزیستی وجود دارد و خوشبختانه بسته‌های معیشتی تأمین‌شده توسط بنیاد در اسرع وقت در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا بتوانیم قدری از آلام مردم را کاهش دهیم. وی همچنین به توزیع 10 هزار بسته معیشتی همزمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین میان مددجویان کمیته امداد استان تهران اشاره کرد و گفت: ارزش هر بسته 400 هزار تومان محاسبه شده که کل آن 4 میلیارد تومان است که این بسته‌ها در مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec