printlogo


کد خبر: 233230تاریخ: 1400/2/19 00:00
احتمال برگزاری بخش بین‌الملل در جشنواره موسیقی نواحی

 دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت نحوه انتشار فراخوان جشنواره و روش برپایی بخش پژوهش این رویداد برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، احمد صدری، حمید عسکری، کیوان آقامحسنی و نرگس ذاکرجعفری اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره برگزار شد و اعضای شورا درباره فراخوان جشنواره و همچنین بخش پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی ایران در این جلسه به بحث و گفت‌وگو پرداختند. احمد صدری درباره چگونگی فراخوان گفت: ابتدا باید ببینیم می‌خواهیم این فراخوان را برای چه کسانی منتشر کنیم؟ متن فراخوان باید آنقدر ساده، واضح و مبرهن باشد که برای کسی سوال ایجاد نشود. هر واژه‌ای که انتخاب می‌کنید به گونه‌ای باشد که همه آن را متوجه شده و بدانند موضوع این دوره از جشنواره چیست. ما در این جشنواره با گویش‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. حمید عسکری دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری نیز گفت: در دوره‌های قبل به نوازنده‌ها یک موضوع ارائه می‌شد و آنها در همان حوزه یک اثری را آماده و اجرا می‌کردند؛ اگر ما اساسا بخواهیم این را در سطح کاملا متفاوتی که رویکرد تماما موسیقی‌شناسانه دارد، وارد کنیم ممکن است باعث انتقاداتی توسط شرکت‌کنندگان نسبت به شورا شود. در بخشی دیگر از این جلسه، محمدعلی مرآتی به بخش پژوهشی جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع و محورهای جشنواره، از ۳ دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه گیلان ۷ تا ۱۰ پایان‌نامه برتر شناسایی و درخواست مقاله خواهیم کرد. دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، در پایان این جلسه دعوت از نمایندگان کشورهای دیگر را منتفی ندانست و گفت: شاید بتوانیم به صورت محدود چند گروه موسیقی را به صورت آنلاین دعوت کنیم. در واقع با توجه به ارتباطات بین‌المللی که داریم، از موسیقی‌شناسان خارج از کشور که در باب موسیقی اقوام ایرانی کار کرده‌اند درخواست کنیم در این حوزه سخنرانی داشته باشند.
***
    معرفی شورای سیاست‌گذاری سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر   
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز» سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر در احکامی مجید کیانی، داوود گنجه‌ای، حسن ریاحی، شاهین فرهت، احمد صدری و محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره جشنواره موسیقی فجر منصوب کرد.

Page Generated in 0/0063 sec