printlogo


کد خبر: 233242تاریخ: 1400/2/19 00:00
اخبار

ورود ۹ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آتی به کشور
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود ۹ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آتی به کشور خبر داد. کریم همتی در حاشیه نشست خبری سه‌جانبه با روسای نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ - که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر برگزار شد- در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تامین واکسن دستگاه‌های مختلفی وارد عمل شدند و با ورود هلال‌احمر در مرحله نخست یک میلیون دوز واکسن وارد کشور شد که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا هلال‌احمر واکسن‌های دیگری نیز وارد خواهد کرد یا خیر؟ گفت: طی یک ماه پیش ‌رو برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ میلیون دوز واکسن دیگر نیز وارد کشور خواهد شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره اینکه آیا تمام این ۹ میلیون دوز از سوی هلال‌احمر وارد خواهد شد، گفت: اجازه دهید ما کارهای‌مان را انجام دهیم، آنچه که مهم است تأمین واکسن برای مردم است. ما هر واکسنی که تهیه کنیم در همان فرودگاه به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد. وی درباره اینکه کدام واکسن‌ها خریداری خواهند شد، گفت: واکسن‌هایی که تهیه می‌کنیم تماما مورد تأیید سازمان‌های معتبر جهانی و همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواهد بود. همتی درباره اینکه آیا تمام ۹ میلیون دوز یکجا وارد کشور خواهد شد یا خیر، گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای یک ماه پیش رو است اما اینکه محموله‌ها به چه شکل وارد خواهد شد، اجازه دهید اقدامات انجام شود. 
***
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌:
زلزله کردستان خسارت جانی نداشت
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان گفت: زلزله بامداد دیروز (دیروز شنبه) در شهر شویشه خسارت جانی نداشته است. پیام جلالی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با خسارت‌های ناشی از زلزله 4/4 ریشتری بامداد دیروز که در شهر شویشه اتفاق افتاد، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر بلافاصله بعد از وقوع زلزله کار تجسس را در روستاهای منطقه آغاز کردند و مشخص شد در روستای پایگلان شدت زلزله بیشتر بوده و خسارت‌هایی به وجود آورده است.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه توسط اکیپ‌های اعزام شده به این منطقه مشخص شد که فقط یک منزل مسکونی در روستای پایگلان آسیب جدی داشته و خوشبختانه کسی در منزل نبوده و خسارت جانی در پی نداشته است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دیر وقت بوده و مردم در حال استراحت بودند، بررسی منازل امکان‌پذیر نبود و امروز ادامه بررسی‌ها انجام خواهد شد. وی در پایان از حضور تیم‌های ارزیاب در همه شهرستان‌های استان و آماده‌باش تیم‌های عملیات هلال‌احمر استان خبر داد.
***
سفر در ایام عید فطر ممنوع است
 معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر ممنوعیت سفر در ایام تعطیلات عید فطر گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس جهش‌یافته کرونا این کار ضروری است، بنابراین هر نوع سفر هوایی و زمینی ممنوع است‌. محسن فرهادی درباره محدودیت و ممنوعیت اعمال‌شده برای سفرهای عید فطر گفت: در مصوبه ستاد مقابله با کرونا همه سفرها و عبور و مرور‌ها ممنوع اعلام شده است‌، البته بلیت برخی پروازها قبل‌تر فروخته شده است که باید وزارت راه‌و‌‌شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط تمهیداتی بیندیشند تا سفرها و مراودات بویژه سفرهای زمینی از ساعت ۲ بعدازظهر روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) ممنوع شود. وی افزود: در واقع این کار یک نوع قرنطینه تردد بین‌استانی است و هیچ سفری نباید انجام شود و اراده بر قطع سفرهاست. دلیل این کار هم مشخص است، زیرا تردد جمعیت انتقال گونه‌های جدید ویروس کرونا را در استان‌هایی مانند یزد و... تسهیل می‌کند و باید مراقب بود تا خدایی‌نکرده سفرها منجر به گسترش سوش‌های جهش‌یافته نشود. فرهادی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: درباره سفرهای جاده‌ای نیروی انتظامی مکلف شده است راه‌ها را ببندد و اجازه تردد ندهد. مطابق با برنامه‌های نیروی انتظامی طبیعتا هم باید خودرو را بازگرداند و هم اعمال جریمه صورت گیرد. این موضوع شامل همه‌ استان‌های کشور است و کاری به رنگ‌بندی شهرها نداریم. 
***
لغو ممنوعیت پروازهای عتبات
 سازمان هواپیمایی کشوری اسامی کشورهایی را که سفر به آنها ممنوع است به‌روز‌رسانی کرد. 
حسن خوشخو، مدیر کل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری در نوتام جدیدی که برای شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور صادر کرده، اسامی کشورهایی را که سفر به آنها ممنوع است به‌روز‌رسانی کرده که بر اساس آن، پروازهای رفت و برگشت به عراق مجاز و ممنوعیت سفر به این کشور برداشته شده است. 
همچنین فروش بلیت پرواز رفت به هند، پاکستان، فرانسه، برزیل، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر آفریقایی که به دلیل شیوع کرونای آفریقایی، منع تردد دارند، آزاد است اما پذیرش مسافران بازگشتی از این کشورها از سوی فرودگاه‌های کشور و همچنین فروش بلیت برگشت از این کشورها از سوی شرکت‌های هواپیمایی، ممنوع خواهد بود.

Page Generated in 0/0062 sec