printlogo


کد خبر: 233332تاریخ: 1400/2/21 00:00
چگونه زیباترین بازی هفته در انتها به آشوب کشیده شد؟
زشت و زیبا

بدون تردید باید آنچه را سپاهان و پرسپولیس در طول 90 دقیقه مقابل هم اجرا کردند، یکی از زیباترین نبردهای‌های لیگ بیستم قلمداد کرد؛ دیداری که در آن هم ۲ گل دیده شد و هم صحنه‌های بسیار جذاب و دیدنی. اگر چه هیچ هواداری روی سکوها نبود تا از این همه زیبایی لذت ببرد اما طبیعتا میلیون‌ها هوادار از پای تلویزیون از دیدن این بازی هیجان‌زده شدند، البته همه این زیبایی‌ها متاسفانه بعد از آخرین سوت داور به یک جنجال عجیب و غریب مبدل شد. پس از بازی فیلم‌های متعددی از درگیری‌های عجیب ۲ تیم روی صفحات مجازی بارگذاری ‌شد، البته در هیچ یک از فیلم‌ها تقریبا هیچ چیز به صورت کامل مشخص نیست. تنها جمعیت فراوانی شامل بازیکنان و اعضای ۲ تیم و نیروهای انتظامی و سایر افراد هستند که گویا قصد جدا کردن را دارند اما همین جدا کردن‌های به همراه داد و فریاد خود منجر به یک صحنه بسیار زشت و زننده شد. فشار بسیار زیاد 90 دقیقه‌ای روی بازیکنان ۲ تیم از یک سو و اختلاف بسیار ناچیز در صدر جدول بین آنها باعث شد نتوانند در خاتمه بازی روی رفتار خود کنترلی داشته باشند. 
***
اتفاقات زشت پس از بازی زیبا
بازیکنان ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس که در هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر بازی زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش گذاشته بودند، پس از سوت داور با یکدیگر درگیر شدند و صحنه‌های زشتی را خلق کردند. 
دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان -پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد که با تساوی یک- یک به پایان رسید. این بازی در شرایطی با تساوی به پایان رسید که پرسپولیس تا دقایق پایانی پیروز میدان بود اما گل تساوی را دریافت کرد. 
پس از سوت پایان بازی اعضای کادر فنی و بازیکنان ۲ تیم نسبت به قضاوت داور اعتراض داشتند و همین امر باعث ایجاد درگیری لفظی بین تعدادی از بازیکنان شد. 
در شرایطی که ابتدا درگیری لفظی بود، با ورود بازیکنان به تونل ورودی رختکن، درگیری‌ها شدت بیشتری پیدا کرد و کار به زد و خورد هم کشیده شد اما وساطت برخی اعضای کادر فنی و نیروی انتظامی مانع وخیم‌تر شدن شرایط شد. 
با این حال درگیری بازیکنان ۲ تیم صحنه‌های زشتی را به وجود آورد. کمال کامیابی‌نیا یکی از بازیکنان حاضر در این مجادله بود و با امید نورافکن درگیری داشت. نورافکن هم که در طول بازی با چند بازیکن پرسپولیس درگیری فنی داشت، در پایان بازی به تنش‌ها دامن زد. 
در این بین دوربین مربوط به باشگاه سپاهان نیز شکست تا درگیری‌های لفظی تبدیل به تنش‌های فیزیکی شود؛ اتفاقی که با دخالت نیروی انتظامی و مربیان ۲ تیم همراه شد تا بازیکنان پرسپولیس و سپاهان به رختکن‌های خود بروند. 
درگیری‌های فیزیکی اعضای ۲ تیم باعث مصدومیت آنالیزور پرسپولیس و تنی چند از اعضای کاروان سپاهان هم شد. 
 
* ال‌کلاسیکو نمی‌خواهیم، دعوا را تمام کنید!
دیدار ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس در حالی با تساوی ۲ تیم به پایان رسید که پس از پایان بازی حاشیه‌های زیادی وجود داشت. 
دیداری که به رسم شعار و حرف‌های زیبا، به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران معروف شده اما در زمینه حرفه‌ای بودن سایه‌ای از ال‌کلاسیکو هم نیست. 
۲ باشگاه پرسپولیس و سپاهان از جانب خود ادعاهایی در این رابطه داشته‌اند و یکدیگر را متهم به شروع درگیری کرده‌اند؛ اتفاقی که در هر صورت زیبنده فوتبال نیست و نشان می‌دهد سایه حواشی و التهابات سال‌های گذشته کماکان بر این بازی سنگینی می‌کند. 
حسین کنعانی‌زادگان درباره شرح این درگیری می‌گوید نقطه شروع این درگیری زمانی بود که پورقاز مدافع سپاهانی‌ها توپ را به سمت نیمکت پرسپولیس شوت کرد. 
محمد محبی، هافبک سپاهانی‌ها در این رابطه گفت: پس از پایان بازی ما به داوری اعتراض داشتیم که بازیکنان پرسپولیس به چند نفر از بازیکنان ما حرف‌هایی زدند که بازیکنان ما هم تهییج شدند و پس از آن این اتفاقات رخ داد. 
همچنین باشگاه سپاهان فیلمی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که در آن نشان می‌دهد فیلمبرداری عکاس باشگاه به مذاق بازیکنان پرسپولیس خوش نیامده و در نهایت به دوربین این عکاس هجوم آوردند. البته این نکته هم وجود دارد که فیلمبرداری در آن شرایط فقط جو را ملتهب‌تر کرده بود. 
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس مهم‌ترین عامل به وجود آمدن این وضعیت را اتفاقات قبل از بازی دانست و در این رابطه گفت: اتفاقات قبل از بازی در هتل و مسیری که آمدیم، تاثیر داشت. بازیکنان هم انسان هستند و تحت تاثیر این اتفاقات تلخ قرار می‌گیرند. اتفاقات بعد از بازی، ادامه اتفاقات قبل از بازی در هتل و مسیر بود اما می‌دانم که همه بازیکنان ما با بازیکنان حریف رفیق هستند. هیجان بازی زیاد بود و این اتفاق طبیعی بود اما در هر صورت زیبنده ۲ تیم نبود. 
پس از خروج بازیکنان از زمین، در ادامه در تونل منتهی به رختکن شرایط از کنترل خارج شد و بازیکنان ۲ تیم به یکدیگر هجوم آوردند که در این بین یگان ویژه و برخی اعضای ۲ تیم سعی در جدا کردن و اتمام این درگیری داشتند که در نهایت ماجرا ختم به خیر شد و اعضای ۲ تیم به رختکن بازگشتند. البته بازیکنان پرسپولیس برای آرام شدن این جو به مدت طولانی در رختکن باقی ماندند و پس از حدود یک ساعت‌ و نیم به سمت اتوبوس‌ خود رفته و از ورزشگاه خارج شدند. 
دیدار ۲ تیم پرسپولیس - سپاهان همواره از بازی‌های زیبای لیگ برتر بوده اما زیبایی‌های یک بازی با به وجود آمدن حواشی و جو ملتهب و پراسترس از بین خواهد رفت؛ شرایطی که بیشتر از گذشته نیاز به کنترل دارد تا دیگر با چنین اتفاقاتی مواجه نشویم.
 
* انکار همه چیز توسط نماینده فدراسیون فوتبال!
نماینده فدراسیون فوتبال در بازی سپاهان - پرسپولیس می‌گوید جز اتفاق‌هایی جزئی، مشکل خاصی در این مسابقه ایجاد نشد. امیرعلی داوودزاده درباره حواشی و اتفاقات این بازی اظهار داشت:‌ با وجود صحبت‌هایی که مطرح شد، مشکل خاصی در طول برگزاری بازی به وجود نیامد و ۲ تیم خیلی راحت فوتبال بازی کردند. پس از پایان بازی یکی از بازیکنان پرسپولیس از تصویربردار خواست فیلم نگیرد و همین امر اتفاقی جزئی را به وجود آورد. البته هیچ زد و خوردی اتفاق نیفتاد. بلافاصله هم با ورود نیروی انتظامی و یگان ویژه این ماجرا تمام شد. وی درباره اینکه به نظر می‌رسد لب مهرداد خانبان، آنالیزور تیم پرسپولیس در جریان همین اتفاق پاره شده است، توضیح داد: من این موضوع را ندیدم و طبق نظارتی که داشتم با این مورد برخورد نکردم. نماینده فدراسیون فوتبال در بازی سپاهان - پرسپولیس درباره اتفاق‌های قبل از این مسابقه و اعتراض باشگاه پرسپولیس به تجمع هواداران سپاهان و تعدادی موتورسوار در مقابل هتل این تیم گفت:‌ یگان ویژه و نیروی انتظامی از زمان ورود تیم پرسپولیس با چندین نیرو رفت و آمد این تیم از فرودگاه به هتل، از هتل تا ورزشگاه و ورزشگاه تا فرودگاه را کنترل کردند و آنجا هم اتفاق خاصی پیش نیامد. داوودزاده تصریح کرد: بسیاری از افرادی که مقابل هتل تجمع کرده بودند، هوادار خود پرسپولیس بودند و در میان آنها تعدادی هوادار سپاهان هم حضور داشتند اما نیروی انتظامی این افراد را متفرق کرد. ان‌‌شاءالله تمام این اتفاق‌ها را هم به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گزارش می‌کنیم. برای این مسابقه نماینده ویژه‌ای به اصفهان رفته بود و گزارش داور، من و این نماینده به مراجع ارسال می‌شود. وی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی است برای اتوبوس این تیم در زمان ورود به ورزشگاه مشکلاتی ایجاد شده است، عنوان کرد: یگان ویژه، نیروی انتظامی و ما چنین چیزی ندیدیم.
***
    احتمال محرومیت موقت بازیکنان پرسپولیس و سپاهان قبل از داربی تهران     
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرونده بازی پرسپولیس - سپاهان و درگیری‌ها در این دیدار را در دستور کار خود قرار خواهد داد و چه بسا چند بازیکن قبل از داربی تهران با حکم محرومیت موقت مواجه شوند.
بعد از به صدا درآمدن سوت بیژن حیدری و اتمام بازی بدون مشکلی خاص، در مسیر زمین تا رختکن، تعدادی از بازیکنان و عوامل ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان جنجال‌ آفریدند و زد و خوردهایی در این بین شکل گرفت.
چندین بازیکن باسابقه و جوان از هر ۲ تیم به همراه برخی عوامل ۲ تیم در این درگیری نقش ویژه‌ای داشتند و این اتفاق می‌تواند به قیمت محرومیت از یک یا ۲ بازی برای آنها تمام شود.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علاوه بر دریافت گزارش‌های رسمی از ناظر بازی و مسؤولان حاضر در ورزشگاه، مستنداتی را هم از سوی ۲ باشگاه دریافت کرده و با بررسی اسناد و مدارک موجود، برای این دیدار پرونده‌ای را تشکیل خواهد داد.
این احتمال وجود دارد قبل از حضور خاطیان در جلسه رسیدگی به پرونده، دستور محرومیت موقت برای چندین بازیکن و برخی اعضای ۲ تیم صادر شود که معمولا غیرقابل تجدید نظر است.
در صورتی که این اتفاق طی روزهای آینده رخ دهد، امکان دارد برخی پرسپولیسی‌ها از جمله سعید آقایی که مشخصا به فیلمبردار سپاهان حمله می‌کند، با محرومیت‌هایی مواجه شوند و داربی تهران را از دست بدهند.
داربی تهران میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس، جمعه ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0/0056 sec