printlogo


کد خبر: 233358تاریخ: 1400/2/21 00:00
اخبار

داوطلبان انتخابات چک بی‌محل صادر نکنند
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ریاست‌جمهوری امانتی است که مردم به رئیس‌جمهور می‌دهند، افزود: اگر رئیس‌جمهور همه شرایط رجال سیاسی، مدیر و مدبر و تقوا را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند مملکت را آباد کند. آیت‌الله احمد جنتی در همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پست‌های ریاست‌جمهوری، شورای نگهبان و قوه ‌قضائیه را امانت‌های الهی دانست که باید بدرستی انجام و تحویل شود. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ریاست‌جمهوری امانتی است که مردم به رئیس‌جمهور می‌دهند، افزود: اگر رئیس‌جمهور همه شرایط رجال سیاسی، مدیر و مدبر و تقوا را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند مملکت را آباد کند. وی مساله احراز شرایط را از مسؤولیت‌های سنگین شورای نگهبان دانست و گفت: با احراز شرایط ما شهادت می‌دهیم فردی که داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شده، فردی مذهبی و باتقوا است و این وظیفه سنگینی برای شورای نگهبان است. دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: بنابراین فردی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود باید بدرستی به وظایفش عمل کند و دنبال اهداف شخصی نباشد. آیت‌الله جنتی گفت: شورای نگهبان هم باید شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جریان عملکرد آنها در گذشته باشد. وی تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست‌جمهوری از حداقل 40 سال تا حداکثر 75 سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت‌نام‌های بی‌حد و حصر جلوگیری شد. دبیر شورای نگهبان توجه به تامین معاش مردم را از اولویت‌های اول رئیس‌جمهور دانست و تاکید کرد: اگر داوطلبی در خودش نمی‌بیند تا معاش مردم را تامین کند، از ابتدا ثبت‌نام نکند. آیت‌الله جنتی اهمیت قوه مجریه را از ۲ قوه دیگر بیشتر دانست و گفت: ریاست‌‌جمهوری مسؤولیتی است که با معاش مردم سر و کار دارد، بنابراین کسی که داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود باید به وعده‌هایش عمل کند و چک بی‌محل صادر نکند. 
***
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای تأکید کرد
جنایت کابل توطئه آمریکا برای بازگشت ناامنی به افغانستان است
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایت تروریستی در دبیرستان دخترانه سیدالشهدای کابل، این جنایت بزرگ را توطئه آمریکایی‌ها برای احیای تروریسم تکفیری و بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت شنبه سیاه کابل و انفجارهای پی‌در‌پی در مدرسه سیدالشهدا(ع) و در ماه مبارک رمضان که به شهادت مظلومانه بیش از ۶۵ دختر دانش‌آموز روزه‌دار و مادران آنان و نیز مجروحیت بالغ بر ۱۶۰ تن دیگر انجامید، مصیبت بزرگ و غم‌انگیزی را برای مردم مسلمان و مجاهد افغانستان رقم زد. این بیانیه تاکید کرد: بی‌تردید این واقعه هولناک در شرایطی که آمریکایی‌ها برخلاف برخی شواهد و قرائن مدعی آغاز خروج از افغانستان هستند، بیش از همه کاخ سفید را متهم اصلی می‌داند که با انتقال تروریست‌های تکفیری از سوریه و عراق به افغانستان و جلب همکاری حامیان منطقه‌ای خود برای حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و فکری برای ارتکاب جنایات تروریستی در صدد القای گزاره «بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان در صورت خارج شدن نیروهای آمریکایی از این کشور» است. سپاه پاسداران در پایان بیانیه خود با محکومیت شدید این توطئه آمریکایی و جنایت فراموش‌ناشدنی و ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف و مسلمان افغانستان بویژه خانواده‌های معظم شهدا و‌ طلب شفای عاجل برای مجروحان حادثه، آورده است: رژیم تروریست ایالات‌متحده آمریکا و همپیمانان کاخ سفید باید به جنگ‌افروزی‌ها و کینه‌توزی‌های شیطانی خود علیه امت اسلامی بویژه ملت مظلوم افغانستان خاتمه دهند؛ افکار عمومی جهانیان باور دارند با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد آمد. 
***
آرمان فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران محوریت یافت
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسأله فلسطین می‌رفت تا به یک موضوع حاشیه‌ای در جهان اسلام تبدیل شود. شیخ «نعیم قاسم» در نشست مجازی «روز قدس، روز مستضعفین» که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، گفت انقلاب اسلامی ایران عامل این بود که موضوع فلسطین به مرکز توجهات بازگردد. به نوشته المنار، او درباره اتفاقات این روزهای بیت‌المقدس گفت: آنچه این روزها از اقدامات مردم فلسطین در قدس و محله شیخ جراح می‌بینیم، همگی مظاهر عزت و پیروزی است. او با انتقاد از موضع کشورهای سازشگر با رژیم صهیونیستی، گفت آنها قصد دارند آرمان فلسطین را در طبقی از طلا در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند و در طول دهه‌های گذشته عامل اصلی کندی حرکت در راستای آزادی قدس بودند. 
***
سفیر عراق در وزارت امور خارجه حضور یافت
مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در دیدار سفیر عراق، حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک ایران در این کشور را خواستار شد. مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری کشورمان در کربلا و در ادامه مجموعه اقدامات صورت‌گرفته از سوی وزارت امورخارجه، در ملاقات سفیر عراق ضمن محکوم کردن این اقدام، حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی ارگان‌های ذی‌ربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک کشورمان به موجب کنوانسیون ۱۹۶۳ وین را خواستار شد. سفیر عراق نیز گفت: دولت عراق به عنوان دولت پذیرنده درباره تضمین امنیت و ایمنی اماکن نمایندگی‌ها متعهد است. 

Page Generated in 0/0058 sec