printlogo


کد خبر: 233367تاریخ: 1400/2/22 00:00
اخبار

مسعود ولدبیگی، چهره‌پرداز پیشکسوت سینما درگذشت
مسعود ولدبیگی، چهره‌پرداز پیشکسوت سینما و تلویزیون رخ در نقاب خاک کشید. مسعود ولدبیگی صبح سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه بر اثر ایست قلبی در بیمارستان مهراد تهران در 88 سالگی درگذشت. این هنرمند چهره‌پردازی فیلم‌هایی چون «قرمز»، «ضیافت» و «دوئل» را در کارنامه خود دارد و برای ۳ فیلم «پرده آخر»، «زشت و زیبا» و «از کرخه تا راین» سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کرده بود. او همچنین در سریال «مختارنامه» علاوه بر طراحی گریم، در نقش نَجدَه بن عامر سردسته خوارج مکه ایفای نقش کرده بود. 
***
علی نصیریان رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر شد
 با حکم بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان هنر، علی نصیریان به ریاست گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، علی نصیریان طی حکمی از سوی بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، به سمت رئیس گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر منصوب شد. در پی دیدارهای بهمن نامورمطلق با اعضای پیوسته، هنرمندان، مسؤولان سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری، وی با علی نصیریان عضو پیوسته این فرهنگستان دیدار و گفت‌وگو و حکم عضویت پیوسته این هنرمند را به وی تقدیم کرد. در این جلسه رئیس فرهنگستان و علی نصیریان از زحمات علی منتظری، رئیس پیشین گروه نمایش و ادبیات نمایشی قدردانی و تشکر کردند. علی نصیریان که عضو گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی بود اواخر آذرماه سال گذشته با پیشنهاد این گروه تخصصی و تصویب مجمع عمومی فرهنگستان هنر به عضویت پیوسته این فرهنگستان درآمد.
***
اگر غربی باشی ارجمندی و اگر افغان باشی فراموش شده‌ای
مجید مجیدی در سوگ شهادت دختران افغانستانی در حمله تروریستی به یک مدرسه در افغانستان متنی را منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، این فیلمساز و سینماگر شناخته‌شده سینمای ایران نوشت:
«صدایی از شما بر نخاست 
شمعی روشن نشد
پرچمی نیمه افراشته نشد 
سازمان‌های جهانی بیانیه ندادند
و هیچ سیاست‌پیشه‌ای نخروشید
و هیچ هشتگی به راه نیفتاد 
به قرن بیست‌ویکم خوش آمدید با شعار‌های رنگارنگ و با شعور‌های کمرنگ 
به قرنی که رنگ خون انسان‌ها فرق دارد و آدمیان بر اساس ملیت و آیین‌شان ارزش‌گذاری می‌شوند. 
اگر غربی باشی ارجمندی و اگر افغان باشی فراموش‌شده‌ای و اگر شیعه و مسلمان باشی کسی نگران خون بر زمین ریخته‌ات نمی‌شود. 
متاسفم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که عدالت واژه بی‌معنای این عصر بیهودگی است. 
گاهی آرزو می‌کنم چه می‌شد در زمانه ما هم کسی چون علی(ع) بود که چنان نگران ربودن خلخال از پای بانویی حتی غیرمسلمان می‌شد که مرگ را سزاوار می‌دید. 
کاش می‌مردیم و مرگ عدالت و انسانیت را نمی‌دیدیم و چنین سکوت نکبت‌بار را در شهادت غمبار ده‌ها دختر مظلوم قوم هزاره افغان شاهد نبودیم».

Page Generated in 0/0060 sec