printlogo


کد خبر: 233369تاریخ: 1400/2/22 00:00
در آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» مطرح شد
پرداختن به زندگی شهدا از سخت‌ترین کارهاست

آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایتگر زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری، با حضور خانواده آن دانشمند شهید برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه پخش سریال «صبح آخرین روز» از شبکه ۲ سیما و شبکه شما، آیین رونمایی از این سریال با حضور سیدعباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها، بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید شهریاری، حسین تبریزی کارگردان و مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده این سریال و برخی بازیگران مجموعه در ارتباط تصویری با صداوسیمای مرکز زنجان برگزار شد. در ابتدای مراسم سیدعباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها در سخنانی عنوان کرد: این سریال کاری بسیار سنگین در شرایط سخت بود، گروه سازنده یک سال به صورت پیوسته در شرایط دشوار ناشی از محدودیت‌های کرونا کار کردند و تمام تلاش تیم تولید این بود که عوامل و بازیگران گرفتار بیماری نشوند. وی افزود: پرداختن به زندگی شخصیت‌ها و شهدای معاصر یکی از سخت‌ترین کارها در صداوسیماست، زیرا نمی‌توانیم همه فعالیت‌های این چهره‌های ماندگار را به تصویر بکشیم. 
 
* توسعه فضای فرهنگی کشور با ساخت آثاری درباره تاریخ ملت
بهجت قاسمی، عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید مجید شهریاری نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: بابت همتی که معاونت امور استان‌ها و صداوسیمای زنجان داشتند تا این پروژه به سرانجام برسد از همه آنها تشکر می‌کنم. وی افزود: به یقین فضای فرهنگی کشور با ساخت آثاری درباره تاریخ ملت ایران توسعه می‌یابد و هیچ اثر هنری مانند فیلم و سریال برای مخاطب بیشتر، قادر به تاثیرگذاری در چنین سطحی نیست. 
همسر شهید شهریاری ادامه داد: باید به فال نیک بگیریم که تهیه‌کننده این سریال که خود اهل زنجان و از خانواده شهداست، ساخت این سریال را به عهده گرفت. وی تاکید کرد: زندگی من و شهید شهریاری آمیخته‌ای از کلماتی مانند علم و معرفت و ادب و ایمان و تواضع و گستره‌ای از عشق بود و خوشحالم در زندگی کسی بودم که با شهادت و به شیرینی از جمع ما رفت، هر چند نبود او برایم بسیار سخت است. 
 
* احساس حضور شهید در تمام مدت فیلمبرداری
سپیده خداوردی، بازیگر نقش همسر شهید شهریاری در سریال هم در این نشست گفت: مطمئنم شهید شهریاری اینجا حضور دارند، زیرا در کل مدت فیلمبرداری حضور و حمایت‌های او را حس می‌کردیم. وی ادامه داد: خوشحالم که امروز توفیق دیدار با همسر شهید شهریاری را دارم و همچنین از تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه هم کمال تشکر را دارم، چراکه با درایت، حمایت و نگاه حسین تبریزی و مصطفی علمی‌فرد تلاش کردم بخشی از گذشت و ایمان و عشق همسر شهید را به نمایش بگذارم و همچنین تلاش خود را کردیم که لحظات مختلف زندگی این شهید برای مخاطب باورپذیر باشد. 
 
* همراهی مادر و همسر شهید با عوامل مجموعه
مصطفی علمی‌فرد، تهیه‌کننده سریال «صبح آخرین روز» هم در این مراسم گفت: همسر شهید شهریاری به من می‌گفت اگر با پخش سریال حتی یک یا ۲ جوان ترغیب شوند که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت کنند سریال پیام خود را رسانده است. 
مادر شهید مجید شهریاری نیز در این مراسم و در ارتباط ویدئوکنفرانسی عنوان کرد: از صداوسیما، از بنیاد شهید استان زنجان و همه دوستان تشکر می‌کنم. امیدوارم این سریال بسیار روی جوانان اثر بگذارد. 

Page Generated in 0/0055 sec