printlogo


کد خبر: 233370تاریخ: 1400/2/22 00:00
بحران جایزه بزرگ تمامی ندارد
ان‌بی‌سی، گلدن گلوب را پخش نمی‌کند

پس از جنجال به پا شده درباره گلدن گلوب، شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد مراسم ۲۰۲۲ را روی آنتن نمی‌برد؛ از طرفی تام کروز در اعتراض به این مراسم ۳ جایزه گلدن گلوبش را پس داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ان‌بی‌سی اعلام کرد مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۲ را روی آنتن نمی‌برد. این شبکه تلویزیونی با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد. به این ترتیب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود باید تصمیم بگیرد که برای سال آینده بدون شریک پخش خود کارش را ادامه می‌دهد یا با سرعت بیشتری سعی می‌کند تا تغییراتی را که از سوی صنعت سینما ‌طلب شده، عملی کند. 
جوایز گلدن گلوب در چند ماه اخیر زیر بمباران انتقادها بود و گفته شده این جایزه پرآوازه اکنون دارد از سوی گروهی کوچک، بدون توجه به تنوع سلایق مختلف از جمله کمبود اعضای سیاه‌پوست اهدا می‌شود. در هفته اخیر گلدن‌گلوب خبرهایی مبنی بر تغییرات داده اما سازو‌کاری برای عملی کردن این اصلاحات تعیین نکرده است. بیانیه ان‌بی‌سی زمانی منتشر شد که چند تن از بازیگران سرشناس نیز اعلام کردند زمان اصلاح فرارسیده و شبکه‌های آنلاین مانند نتفلیکس و آمازون نیز اعلام کردند تا انجام تغییرات با گلدن گلوب همکاری نمی‌کنند. در ادامه این اعتراضات، تام کروز نیز ۳ جایزه گلدن گلوبش را پس داد. وی برای فیلم‌های «متولد چهارم جولای»، «مگنولیا» و «جری مگوایر» برنده گلدن گلوب شده بود. 
 این بالاترین اعتراضی است که در ماه‌های اخیر از سوی یک بازیگر انجام می‌شود. پیش از وی اسکارلت یوهانسون و مارک رافلو اعتراض خود را نسبت به سازمان‌دهندگان این جوایز ابراز کرده و از صنعت سینما خواسته بودند حمایت خود را تا زمان تغییر از این جوایز دریغ کنند.
***
    ادامه فیلمبرداری وسترن جدید اسکورسیزی   
لئوناردو دی‌کاپریو در صفحه اجتماعی خود نخستین تصویر از فیلم «قاتلان ماه کامل» را منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، این فیلم که هم‌اکنون در مرحله فیلمبرداری قرار دارد، براساس کتاب پرفروش و غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» ساخته می‌شود و داستان آن درباره مجموعه قتل‌هایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اوکلاهاما روی داد؛ زمانی که سرخپوستان منطقه اوسیج در زیرزمین‌های خود نفت کشف کردند و سپس تک‌به‌تک کشته شدند و با افزایش آمار قتل‌ها، سازمان تازه‌تاسیس اف‌بی‌آی پرونده را در دست گرفت و یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سازمان‌یافته تاریخ آمریکا افشا شد. در این فیلم دی کاپریو در نقش «ارنست برکهات» بازی می‌کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به نام «ویلیام هیل» با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو است. در عکس منتشرشده توسط دی کاپریو او در کنار «لیلی گلداستون» دیده می‌شود که در فیلم در نقش همسرش بازی می‌کند. اریک راث، نویسنده برنده اسکار فیلم‌های «فارست گامپ» و «مورد عجیب بنجامین باتن»که نگارش فیلمنامه اقتباسی «قاتلان ماه کامل» را براساس رمان نوشته «دیوید گرن» برعهده داشته، پیش‌تر گفته بود: «اسکورسیزی قصد دارد فیلمی بسازد که احتمالا آخرین وسترنی باشد که با این سبک و سیاق ساخته می‌شود و این فیلم شبیه هیچ یک از فیلم‌هایی نیست که تاکنون دیده‌ایم». 

Page Generated in 0/0057 sec