printlogo


کد خبر: 233371تاریخ: 1400/2/22 00:00
انیمیشن «گنج اژدها» در ویترین «انسی»

اشکان رهگذر، کارگردان انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» به بهانه پذیرفته شدن این انیمیشن ایرانی در جشنواره «انسی» فرانسه، توضیحاتی درباره تجربه ساخت این اثر ارائه کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، «گنج اژدها» دومین انیمیشن سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر پس از «آخرین داستان» است که در استودیو هورخش تولید می‌شود.  این انیمیشن سینمایی بتازگی در بخش میفا پیچز جشنواره بین‌المللی انسی ۲۰۲۱ پذیرفته شد و تنها نماینده سینمای انیمیشن ایران در این بخش است. در این دوره از میفا پیچز ۴۳۳ انیمیشن از سراسر دنیا خواستار حضور در این بخش بودند که تنها ۳۶ کار واجد شرایط حضور در این بخش شناخته شدند و از این میان ۸ انیمیشن سینمایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، مکزیک و... حضور دارند. کارگردان انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» در گفت‌وگو با مهر درباره ویژگی‌های این انیمیشن سینمایی و اهمیت حضورش در جشنواره انسی گفت: ما در این انیمیشن این بار سراغ فضای حماسی نرفتیم.  البته ادبیات کهن همیشه برایم جذاب بوده است ولی فکر کردم با توجه به اینکه می‌خواهم فیلم دیگری بسازم، بهتر است فضای جدیدی را تجربه کنم و سراغ یکی دیگر از دغدغه‌هایم بروم؛ دغدغه‌ای که من و برادرم، آرمان که در این کار تهیه‌کننده است، هر دو درگیر آن هستیم؛ محیط‌زیست. وی افزود: سوژه «گنج اژدها» زمانی شکل گرفت که مادربزرگ من داستانی را برایم تعریف کرد.  مادربزرگم در روستایی به نام «سرشک» در شهر نطنز زندگی می‌کند؛ از شهرهای کویری ایران که در آنجا خشکسالی در حال حاضر مساله‌ای جدی است و قنات‌ها نقش بسیاری مهمی در زندگی مردم و محیط‌زیست آنجا ایفا می‌کنند اما متأسفانه این قنات‌ها که هزاران سال از ساخت آنها می‌گذرد، در حال از بین رفتن هستند. زمانی که بچه بودم مادربزرگم برای من قصه فولکلوری درباره علت قطع شدن آب در آن منطقه می‌گفت که بسیار جذاب بود؛ قصه‌ای درباره یک اژدها و گنج. این قصه نخستین منبع الهام‌بخش من برای نوشتن فیلمنامه «گنج اژدها» بود که توسعه پیدا کرد.  وی با اشاره به اینکه تهیه‌کننده‌ای از کانادا در فرآیند ساخت این اثر او را همراهی می‌کند، بیان کرد: علیرضا کبیری به نمایندگی از شرکت میستیک هوس کانادا در این پروژه با ما همکاری دارد. ما در مجموعه هورخش همیشه سعی کرده‌ایم در کارهای‌مان نگاه جهانی داشته باشیم و از سال ۲۰۱۳ که نخستین حضور ما به‌واسطه انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در بازارهای جهانی فیلم بود، همیشه تلاش کرده‌ایم از ظرفیت‌ها و منابعی که در فضای بین‌المللی وجود دارد، استفاده کنیم.  


Page Generated in 0/0059 sec