printlogo


کد خبر: 233392تاریخ: 1400/2/22 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد اعلام کرد
روش‌های پرداخت زکات فطریه 
رئیس کمیته امداد گفت: دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلا‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و روش‌های غیرحضوری برای دریافت زکات فطریه پیش‌بینی شده است. سیدمرتضی بختیاری با تبریک فرا‌رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه‌دار، افزود: با توجه به ابلاغ وزارت کشور به استانداران، به منظور برپایی نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر برای جمع‌آوری زکات فطریه نمازگزاران مستقر می‌شود. وی با بیان اینکه میزان زکات فطریه از سوی مراجع عظام تقلید اعلام شده است، ادامه داد: دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری زکات فطریه شهروندان هستند. بختیاری با اعلام روش‌های غیرحضوری پرداخت زکات فطریه، تاکید کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۸۸۷۷* به منظور دریافت وجوهات زکات فطریه پیش‌بینی شده و مردم عزیز می‌توانند از طریق تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند. وی با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir آماده دریافت زکات فطریه مردم است، شماره کارت‌های کمیته امداد برای پرداخت زکات فطریه از سوی مردم را به شرح زیر اعلام کرد:
شماره کارت ۹۸۳۳-۵۰۰۵-۹۹۷۹-۶۰۳۷ 
(ویژه فطریه عام)
شماره کارت ۸۱۱۵-۵۰۰۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷ 
(ویژه زکات فطریه سادات)
شماره کارت ۶۴۰۷-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷ 
(ویژه کفاره غیرعمد)
شماره کارت ۴۶۶۶-۵۰۰۸-۹۹۷۹-۶۰۳۷ 
(ویژه کفاره عمد)
رئیس کمیته امداد تاکید کرد: اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند. بختیاری خاطرنشان کرد: مدیران کمیته امداد در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف آمادگی دارند زکات جمع‌آوری شده را با رعایت موازین شرعی در اسرع وقت در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهند.
***
وقوع رگبار و افزایش دمای هوا در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور و افزایش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: طی روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، نیمه شمالی فارس، برخی مناطق تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، یزد، کرمان، شمال سمنان و سواحل دریای خزر رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در نواحی مستعد و کوهستانی این استان‌ها وقوع تگرگ دور از انتظار نیست. ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت علاوه بر مناطق یاد شده در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز بارش رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در کرمان، مناطق مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران خواهیم داشت. وی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در شرق سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. 
***
شهادت ۱۲۰پرستار در بحران کرونا
رئیس کل سازمان نظام پرستاری از شهادت ۱۲۰ پرستار در بحران کرونا و ابتلای ۱۰۰‌هزار پرستار به این ویروس خبر داد. محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیشرفت‌های پرستاری در کشور، بیان داشت: در بحران کرونا بالغ بر ۱۰۰هزار پرستار به این بیماری مبتلا شدند و جامعه پرستاری بالغ بر ۱۲۰ شهید تقدیم کرد. وی ادامه داد: پرستاران با وجود مشکلات خود تلاش کردند به عنوان ایثارگران عرصه سلامت نقش ایفا کنند. رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به خدمات ۱۵ ماهه دوران کرونا، بیان داشت: در این دوران ۶ تا ۷ هزار پرستار یا در قرنطینه یا مرخصی استعلاجی بوده‌اند. وی با بیان اینکه ۱۷۰۰مرکز پرستاری خدمات مراقبت در منزل ارائه می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۲۰۰ مرکز فعال هستند و بالغ بر ۴۰۰ مرکز همگی موفق بودند و موردی از مرگ‌و‌میر مشاهده نشد. وی متذکر شد: مجوز‌های استخدامی خوبی برای جذب پرستاران گرفتیم و ۵۲ هزار مجوز گرفته شده است. با این حال هرچه مجوز بگیریم باز هم نیروی پرستاری نیاز داریم چون هم افزایش تخت داریم و هم نیروهای بازنشسته پرستاری وجود دارند. وی با بیان اینکه اضافه شدن هر تخت بیمارستانی به معنای نیاز به 5/2 نفر نیرو است، افزود: از ۵۲ هزار مجوز تاکنون ۲‌تا ۳ هزار نفر وارد سیستم نشده‌اند. 
***
آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت مردمی
پویش «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» که در آستانه نوروز ۱۴۰۰ با همکاری کارکنان همراه اول و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه جهت کمک به زندانیان نیازمند کلید خورد، به سرانجام رسید. در این پویش، تمام کارکنان همراه اول می‌توانستند در صورت تمایل، با مشارکت و اختصاص یک یا چند روز از حقوق فروردین‌ماه خود به این امر خداپسندانه، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنند تا آنان نیز بتوانند در سال جدید، کنار خانواده‌های خود باشند. همراه اول متعهد شده بود در راستای مسؤولیت اجتماعی، معادل مبلغ جمع‌آوری شده توسط کارکنان، به مبلغ مشارکت اضافه کند. حال در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، همراه اول نتیجه این پویش انسان‌دوستانه را اعلام کرده و از آزادی ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان‌های مختلف کشور که ناخواسته و تنها بر اثر یک اتفاق و مشکل مالی روانه زندان شده بودند خبر داده است. 

Page Generated in 0/0065 sec