printlogo


کد خبر: 233399تاریخ: 1400/2/22 00:00
اخبار

معدن طزره سابقه معرفی به مراجع قضایی را داشته است
مدیرکل بازرسی کار وزارت کار گفت: حادثه معدن طزره در کارگاه استخراج رخ داد و چون این بخش دست پیمانکار بوده، بررسی‌های میدانی آغاز و تا پایان هفته زوایای حادثه مشخص خواهد شد. علی مظفری درباره نحوه بازرسی از محیط‌های کار اظهار داشت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی از محیط‌های کار از جمله در محیط‌های پرمخاطره همچون معدن بویژه معادن زغال‌ سنگ انجام می‌شود. در معدن طزره دامغان بازرسی‌های مرتبی بویژه از سوی بازرسان کار استان انجام می‌شد و گزارشات موجود است که نشان می‌دهد این مجموعه سوابق قبلی همچون معرفی به مراجع قضایی داشته است که البته بخش‌هایی از خطرات را رفع کرده بودند. مظفری گفت: به صورت کلی تمام این مسائل به کارفرماها ابلاغ شده و باید اجرا کنند و بخش زیادی را هم اجرا می‌کنند، منتها در مورد اخیر که در پارامترهای نگهداری مطرح است، باید اشاره شود معادن ما قدیمی هستند و روش‌های استخراج سنتی یکی از چالش‌هایی است که در معادن زغال‌ سنگ با آن مواجه هستیم. دنیا به سمت مکانیزاسیون استخراج و استفاده از ماشین‌آلات استخراجی پیش می‌رود، از این رو در ایران هم باید از روش‌های سنتی استخراج گذر کنیم.
***
توزیع عادلانه ثروت راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرار مالیاتی گسترده اقشار پردرآمد گفت: با دریافت مالیات از اقشار پردرآمد و توزیع عادلانه ثروت، مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود. غلامرضا مصباحی‌مقدم افزود: سیاست‌های غلط اقتصادی و وابستگی به درآمدهای نفتی موجب رونق واسطه‌گری و کاهش تولید در کشور شده است در حالی ‌که با اصلاح این روند و دریافت مالیات از صاحبان پول‌های زیاد سرگردان و واسطه‌گران می‌توان علاوه بر کاهش وابستگی به نفت، زمینه توزیع عادلانه ثروت و رفع مشکلات اقتصادی را فراهم کرد. وی افزود: دولت همواره به دنبال سهل‌ترین راه تامین بودجه یعنی فروش نفت و انتشار پول بوده، در حالی ‌که این شیوه تامین بودجه موجب بروز مشکلات شدید اقتصادی، رشد بی‌رویه نقدینگی و افزایش شکاف طبقاتی شده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی موجب شده پول و سرمایه‌ به جای ورود به تولید به سمت دلالی و واسطه‌گری هدایت شود و حجم نقدینگی در کشور به 7 برابر افزایش یابد، بنابراین باید با رفع وابستگی به نفت، منابع مالی دولت از طریق اخذ مالیات از اقشار پردرآمد و سرمایه‌های غیرمولد و دلالان تامین شود. 
***
تعیین دستورالعمل قیمت فقط برای خودروهای سواری
شورای رقابت اعلام کرد دستورالعمل نحوه تعیین قیمت را صرفا برای خودروهای پرتیراژ سواری مصوب کرده‌ایم و به هیچ‌وجه خودروهای غیرسواری (وانت) از جمله زامیاد را شامل نمی‌شود. در اطلاعیه شورای رقابت آمده است: بدینوسیله اعلام می‌دارد شورای رقابت دستورالعمل نحوه تعیین قیمت را صرفا برای خودروهای پرتیراژ سواری مصوب کرده است و به هیچ‌وجه خودروهای غیرسواری از جمله زامیاد را شامل نمی‌شود. بدیهی است برنامه‌ریزی در زمینه تشویق به سرمایه‌گذاری برای تولید خودرو، توزیع آن و دیگر مسائل مربوط به خودرو در حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) است. 
***
امکان دریافت زمین رایگان در طرح جهش تولید و تامین مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تمام ادارات و دستگاه‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند برای کارگران خود تعاونی مسکن تشکیل داده و سپس با دریافت زمین رایگان و تسهیلات مناسب اقدام به ساخت مسکن کنند. صدیف بدری با اشاره به تلاش‌های مجلس جهت ساخت مساکن حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه گفت: متاسفانه دولت در طول 8 سال گذشته هیچ برنامه مشخصی برای ساخت مسکن نداشته و به ‌رغم تمام تلاش‌های مجلس طی این سال‌ها هیچ اقدامی عملی از سوی دولت مشاهده نکردیم. از این رو مجلس یازدهم طرحی را با عنوان «جهش تولید و تامین مسکن» ارائه کرد که در آن دولت به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی مکلف شد. 
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین اظهار کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن، تمام جزئیات ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور مشخص شده است. در این طرح به دنبال تامین منابع مالی پایدار برای تهیه زمین، مصالح ساختمانی با قیمت مناسب و همچنین ارائه تسهیلات جهت ساخت مسکن‌های حمایتی برای اقشار کم‌درآمد و کارگران بودیم.

Page Generated in 0/0063 sec