printlogo


کد خبر: 233407تاریخ: 1400/2/22 00:00
اخبار

امت اسلامی ایستاده و در نهایت به پیروزی خواهد رسید
رئیس مجلس با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت:‌ کجا هستید که هر روز مردم فلسطین بویژه کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند؟ رژیم صهیونیستی حقوق بشر را رعایت نمی‌کند ولی بداند که امت اسلامی ایستاده و به پیروزی خواهد رسید. محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی مجلس در نطق خود اظهار داشت: جنایت‌هایی را که رژیم غاصب صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین بویژه کودکان آن سرزمین کرده است، محکوم می‌کنیم. وی افزود: این رژیم حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و هر روز جنایت‌هایی را که علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد می‌بینیم اما این سوال وجود دارد که حقوق بشر جهانی کجاست که کاری انجام نمی‌دهد. رئیس مجلس تصریح کرد: آنها مطمئن باشند در برابر نسل‌کشی‌ای که انجام می‌شود، امت اسلامی ایستاده‌اند و مردم غزه همواره علیه رژیم اشغالگر قدس اقدام می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: سران عربی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید بدانند امت اسلامی و شهدای مقاومت در مقابل این جنایت‌ها ایستادگی کرده و به پیروزی خواهند رسید. همچنین قالیباف با اشاره به اقدام تروریستی علیه دانش‌آموزان یک مدرسه در غرب کابل گفت: حرکت تروریستی که در افغانستان رخ داده، باعث شهادت تعداد زیادی از دختران و کودکان شده است، لذا این اقدام را محکوم کرده و به همه مسلمانان بویژه مردم عزیز افغانستان و خانواده‌های شهدای این جنایت عرض تسلیت دارم. 
***
حزب‌الله عراق اعلام کرد
دست داشتن انگلیس در تعرض به کنسولگری ایران در کربلا
حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای با اشاره به تعرض اخیر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا اعلام کرد این توطئه‌ها در سفارت‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی می‌شود. دفتر سیاسی جنبش حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای در رابطه با تعرض اخیر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، با تاکید بر اینکه نیروهای شر و تخریب با تحریک گروه‌های فریب خورده و منحرف بارها تلاش کردند امنیت و ثبات عراق را بر هم بزنند، اعلام کرد: اتفاقات اخیر کربلا نتیجه تسویه‌حساب‌ها میان گروه‌های توطئه‌گر و گروه‌های دیگری است که جوانان عراقی را به کام مرگ می‌کشانند. در بخشی از این بیانیه با اشاره به حمله به دفاتر هیات‌های حج و زیارت ایران و آتش زدن پرچمی که لفظ جلاله روی آن قرار دارد، تاکید شده است این اقدامات، گرو‌ه‌هایی را که پشت آن قرار دارند، رسوا می‌کند. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دشمنان گمان نکنند ما در غفلت هستیم، حقایق را برای ملت عزیزمان برملا خواهیم کرد. این توطئه‌ها در اقدامی مداخله‌جویانه و آشکار در سفارتخانه‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی می‌شود و این کشور استعمارگر و پست و تمام نیروهای بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی ناچار به پرداختن بهای این توطئه‌ها هستند. 
***
انتقاد چین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط همه‌گیری «کووید-١٩»
سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، کوبا، ونزوئلا و سوریه، خواستار لغو تمام این تحریم‌ها شد. هوآ چون یینگ در نشست خبری هفتگی خود گفت: آمریکا به ‌رغم موعظه کردن درباره حقوق بشر، خود در حال نقض آن است. به عنوان مثال در شرایط همه‌گیری «کووید-١٩» تحریم‌های یکجانبه را علیه کوبا، ونزوئلا، سوریه و ایران لغو نکرد و نیاز آنها را برای مهار ویروس و نجات جان مردم نادیده گرفت. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، وی افزود: این رفتار به میزان زیادی حقوق اولیه مردم این کشورها، شامل حق حیات، سلامتی و ارتقای زندگی را تهدید کرده است. هوآ چون یینگ تصریح کرد: حقوق بشر نباید دستاویزی برای سرکوب سایر کشورها باشد. ایالات متحده باید فوری رفتار خود را تغییر دهد و همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی را لغو کند. این خواست جامعه جهانی نیز هست. 
***
احضار ۲۰ نفر در رابطه با فایل صوتی ظریف
سخنگوی قوه‌ قضائیه در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران با اشاره به پرونده انتشار فایل ظریف گفت: در ارتباط با این موضوع، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد. بعد از تشکیل این پرونده، کارگروهی تخصصی از ناحیه مرجع قضایی و وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تشکیل شد. در این رابطه، تقسیم کار خوبی میان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه انجام شده و بخشی از پرونده به وزارت اطلاعات و بخش دیگر به سازمان اطلاعات سپاه محول شده است. غلامحسین اسماعیلی ادامه داد: دستور ممنوع‌الخروجی جمع زیادی از افرادی که در این فرآیند نقش داشتند، صادر شده است. همچنین تاکنون قریب به ۲۰ نفر از افرادی که در این فرآیند نقش داشتند، احضار شده‌اند و از آنها تحقیقات به عمل آمده است. در مجموع درباره نحوه برون‌رفت این فایل از مجموعه دولت تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی نیز به دست آمده است اما به لحاظ اهمیت موضوع و لزوم دقت در این حوزه، کار تحقیقات همچنان مجدانه ادامه دارد و ما تا حصول نتیجه نهایی، پرونده مورد اشاره را در کارگروه قضایی، اطلاعاتی و امنیتی پیگیری خواهیم کرد و نتایج با تکمیل تحقیقات ارائه خواهد شد. 

Page Generated in 0/0069 sec