printlogo


کد خبر: 233455تاریخ: 1400/2/25 00:00
فرمانده سنتکام اعلام کرد ایران در حال تلاش برای اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف از عراق است
تقلا برای ماندن

گروه سیاسی: پس از موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی توسط مقاومت فلسطین از غزه، مواضع ضدایرانی مقامات آمریکایی تشدید شده است.
به گزارش «وطن‌امروز»، فرمانده سنتکام در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با شبکه وابسته به عربستان سعودی «العربیه»، مدعی شد ایران در حال تلاش برای اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف از عراق است. «کنت مک‌کنزی» در این باره گفت: «درباره مساله عراق، من اعتقاد دارم ایران مدت‌ها گمان می‌کرد از راه سیاسی می‌تواند ایالات‌متحده و شرکای این کشور را وادار به خروج از عراق کند».
وی سپس با نسبت دادن حملات گروه‌های مقاومت علیه نیروهای آمریکایی به جمهوری اسلامی مدعی شد: «بنابراین، ایران از طریق گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت خود به شیوه‌های مستقیم متوسل شد که در سطح پایین‌تری به دنبال حمله به ما بودند تا سطح محدودیت‌های ما را در آنجا (عراق) افزایش دهند». 
این نظامی آمریکایی در این گفت‌وگو بار دیگر بر تصمیم آمریکا برای ادامه حضور نظامی در عراق تأکید کرد و گفت: «من معتقدم ما می‌توانیم در عراق بمانیم و فکر می‌کنم به کمپین مبارزه با داعش ادامه خواهیم داد».
مک‌کنزی همچنین بدون در نظر گرفتن خواست قانونی و مشروع عراقی‌ها برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت: «آینده ما در عراق به تصمیم مشترک ایالات‌متحده و دولت عراق و نه یک کشور ثالث همچون ایران که به دنبال دیکته‌ کردن اقدامات به ما و دولت عراق است، تعیین خواهد شد».
در همین حال آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در جریان نشست خبری با همتای استرالیایی خود و در حالی که همزمان مذاکرات کمیسیون برجام برای بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای جریان داشت با خط‌‌و‌نشان کشیدن برای ایران، اظهار کرد: «هر کجا پای اقدامات مخرب ایران در میان باشد، خواه با حمایت از تروریسم، خواه با تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در سایر کشورها و خواه با هر اقدام دیگری که مورد اعتراض ما باشد، اینها تأکیدی است بر اینکه به هر نحو، ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. ایران دارای سلاح هسته‌ای یا دارای توان دستیابی به آن در کوتاه‌مدت، کشوری خواهد بود که احتمالا بدون ترس از مجازات، اقدامات منطقه‌ای بیشتری انجام می‌دهد».
اظهارات بلینکن در حالی است که 44 سناتورآمریکایی همزمان با اوج گرفتن درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس، پنجشنبه با فرستادن نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده از او خواسته بودند مذاکرات وین برای احیای برجام را «فورا» متوقف کند.

Page Generated in 0/0057 sec